• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Queenxiter

Jag kan tipsa om en otroligt bra salva, dock dyr men väldigt väldigt dryg och bra. Clarins day creme for very dry skin. Finns som nattcreme tror jag men den har jag inte provat.

• Kattflickan
    Queenxiter skrev 2015-03-19 16:45:59 följande:

Hur många IVF:are har vi har i tråden? Jag har hört av en kompis att det är vanligare att det blir pojkar av IVF bebisar något om att dom snabba spermierna kommer in i ägget först. Vore kul att se nån statistik på det.

Jag har gjort ivf, jag tror det var med ICSI. Vi väntar en pojke. Fast förra gången blev det en flicka.
  • livet från ljusa sidan
    Fippla skrev 2015-03-19 19:33:02 följande:

Någon mer som upplever ont i tänderna? 
    Har ju läst att tandköttet kan bli känsligt och att man har lättare att få hål, men ikväll fick jag plötsligt ont i flera tänder i över käken, flera kindtänder! 

Gör ont när jag biter ihop och tuggar! 
    Livrädd att det är hål i allihopa! (HATAR att gå till tandläkaren!!!) 

Jag har också galet ont i varenda tand typ.. Jag jobbar som tandsköterska och har en tandläkare jag plågar med mina frågor ???? mina tänder gör ont när jag äter och dricker och sedan bara spontan tycker jag.. Men jag fick förklaringen (eftersom det inte gör ont neråt i roten när jag knackar på tänderna en och en med baksidan av tandborsten) så är tänderna stressade troligtvis.. Jag biter ihop mkt och speciellt nu under grav... Så det är det som gör ont...
  • charlotta1985
    Agentkia skrev 2015-03-19 21:36:06 följande:
    Oj det lät lite jobbigt att vara du just nu. hoppas det blir bättre.

Helosan är nog inte den bästa salvan då den inte är så bra på att andas, framförallt om man smörjt på ett tjockare lager. Bephanten är bättre isåfall
    Hehe, tack. Fast det låter nog värre än vad det är, jag känner mig rätt förskonad från "riktiga" symtom som grov foglossning osv. För det mesta märker jag inte ens av graviditeten :)
  • Speck

Queenx : här är en till ivf, icsi här med. Vet inte kön på denna än. Vid icsi väljer de den spermie som ser friskast och normalast ut och då är det 50/50 har jag också hört, som chasingdreams.

Charlotta : jag är också torr i ansikte! Jag har fått som röda utslag av att jag är så torr men jag kanske ska se över mina rengöringsprodukter som sommar15 tipsade om.

• charlotta1985
    Speck skrev 2015-03-20 08:04:11 följande:

Queenx : här är en till ivf, icsi här med. Vet inte kön på denna än. Vid icsi väljer de den spermie som ser friskast och normalast ut och då är det 50/50 har jag också hört, som chasingdreams.

Charlotta : jag är också torr i ansikte! Jag har fått som röda utslag av att jag är så torr men jag kanske ska se över mina rengöringsprodukter som sommar15 tipsade om.

Ja precis samma här, röda torra fläckar. De kliar t  om ibland. Ska gå idag efter jobbet och se om jag hittar nåt bra!
  • plett
    Fippla skrev 2015-03-19 19:33:02 följande:

Någon mer som upplever ont i tänderna? 
    Har ju läst att tandköttet kan bli känsligt och att man har lättare att få hål, men ikväll fick jag plötsligt ont i flera tänder i över käken, flera kindtänder! 

Gör ont när jag biter ihop och tuggar! 
    Livrädd att det är hål i allihopa! (HATAR att gå till tandläkaren!!!) 

Jag har också haft ont, fick dessutom en rejäl inflammation på vardera sida vid visdomständerna. Tog mig i kragen och gick till tandhygienisten som sa att allt ser bra ut och att jag nog bara blivit lite sämre på att borsta nu när mitt tandkött blöder så att jag ser ut som en liten vampyr efter tandborstning. :)
  • fluffan84

Hej!

Hoppar också in här :) v. 20 idag.

BF 14 aug... väntar en liten flicka :D vårt första barn!

Jag får också ont i tänderna ibland..särskilt nederkäken på höger sida men även överkäken höger sida.. dessutom blöder mitt tandkött superlätt..

och ibland får jag även blodsmak i munnen av ingen anledning.. skit äckligt :( urk

• Smartsak85

Efter ett lyckat RUL vågar även jag hoppa in här och skriva. Väntar första barnet med BF 22/8, blev flyttad några dagar bakåt så nu är jag i vecka 18 igen.

• Queenxiter

Har vi några nya här i tråden som vill vara med i Facebook gruppen nytt liv i augusti?

Det är en hemlig grupp så ingen ser vad som skrivs i den förutom vi i gruppen såklart.

Lägg till mig som vän på Facebook så lägger jag till dig i gruppen och tar sedan bort vännförfrågan.

Skriv Lotta Andersson Åmotfors så hittar ni mig. :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015