• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-03-27 07:30:22 följande:

I går fick jag hem papper från försäkringskassan om att min sökta graviditetspenning är godkänd :D

Så skönt!

Jag har även planerat och sökt fp för hela hösten som blivit godkänd (ja - jag är nog lite av ett kontrollfreak ;))

V.23 i dag och det känns mer och mer verkligt att vi snart ska få bebis <3

Gud så skönt!! Grattis! Jag räknade precis att jag har exakt 10 veckor kvar att jobba idag!
  • KramKolan
    Minxy skrev 2015-03-27 18:46:59 följande:
    Ja du, jag provade bikinis förra veckan...inte vackert! *s*

Jag köpte ingen just nu. Dels hade dom inte fått in så många olika bikinis än och dessutom ska vi inte utomlands förrän i juni. Lär ju svälla mer och mer så det finns ingen anledning för mig att köpa just nu.
    Vi åker utomlands om två veckor! Har lagt mig till med 7-8 prima kilon. :-/ Svårt att hitta bikini. Hittade en skaplig på Lindex. Mina bröst har växt massor. Från 80C till 85E... Jaja, vikten tar jag tag i sen när bebis är här.

Nu njuter jag av alla sparkar! <3 Är i v.23 nu och det är ljuvligt!

Igår fick jag första kommentaren : Det är dags snart va??

Kul..! Jag får stor mage, det har jag haft med alla tre, men att få den kommentaren när man gått strax över hälften känns sisådär... Hehe... Tur att jag är van!
  • liinneea

Hej! Jag är 25 år från stockholm och väntar nu mitt andra barn i Augusti. Var på RUL i onsdags och allt såg ut som det skulle. Det blir en liten tjej till:) Har gått upp 5 kg nu och magen syns ganska bra. Har inte känt av några sparkar än men har dock moderkakan i framvägg. Någon som inte heller har känt av sparkar än?

Jag vill gärna vara med på Facebook också:)

• Agentkia
    Resound skrev 2015-03-27 17:37:00 följande:

Hej! Väntar andra barnet den 24/8 och är gärna med här. FB är också aktuellt men inte förrän efter måndag (RUL) då vi än så länge inte direkt berättat för någon.

Magen är inte så stor (18+5) men med tajt tröja kan man nog gissa... Var inte stor med förra barnet men det brukar ju bli större andra graviditeten sägs det!

Hur mår ni annars?

Fb är en hemlig grupp så ingen får veta att du är med förutom vi som är här.
  • Minxy
    KramKolan skrev 2015-03-27 19:01:07 följande:
    Vi åker utomlands om två veckor! Har lagt mig till med 7-8 prima kilon. :-/ Svårt att hitta bikini. Hittade en skaplig på Lindex. Mina bröst har växt massor. Från 80C till 85E... Jaja, vikten tar jag tag i sen när bebis är här.

Nu njuter jag av alla sparkar! <3 Är i v.23 nu och det är ljuvligt!

Igår fick jag första kommentaren : Det är dags snart va??

Kul..! Jag får stor mage, det har jag haft med alla tre, men att få den kommentaren när man gått strax över hälften känns sisådär... Hehe... Tur att jag är van! smile1.gif
    Åh om folk bara kunde ge upp med sina kommentarer om stor/liten mage, hur man "ska" göra med amning och barnets sovrutiner osv *suck*

Vi har en kille på mitt jobb och han är den enda som INTE pratar om storleken på min mage. Han frågar istället om jag/bebisen mår bra, och det är ju bra mycket trevligare än att gagga om kilon och magstorlek.
  • MammasTvåSmå

Har gått upp 9-10 kg (efter förra vägningen vägrar jag ställa mig där igen :p) går in i vecka 19 i morgon :)

Har haft två ul hittills, kub och riktat för att kolla hur hjärtat ser ut med tanke på att min tvåa föddes med hjärtfel. Rul på måndag och vi är inte helt överens om vi vill veta könet eller inte :)

Har inte så många vänner i min ålder, så om det finns någon som bor i sthlm och är i 25-årsåldern så vill jag gärna träffas :)

• Fippla
    Minxy skrev 2015-03-27 20:08:50 följande:

Åh om folk bara kunde ge upp med sina kommentarer om stor/liten mage, hur man "ska" göra med amning och barnets sovrutiner osv *suck*

Vi har en kille på mitt jobb och han är den enda som INTE pratar om storleken på min mage. Han frågar istället om jag/bebisen mår bra, och det är ju bra mycket trevligare än att gagga om kilon och magstorlek.

Dom vill gärna dra ett par blodiga förlossningshistorier uppe på det med!!
  • Minxy
    Fippla skrev 2015-03-27 21:09:02 följande:
    Jajjamen, men där brukar jag bara tysta dom med att berätta hur fina och harmoniska mina första två förlossningar var
  • Cvs
    Fippla skrev 2015-03-27 21:09:02 följande:
    min manliga kollega som jag dessutom inte alls har bra kontakt med frågade mig igår om hur jag ville föda?!  
    vaginalt eller kejsarsnitt och med eller utan bedövning..jättekonstig stämning spred sig i rummet haha svarade såklart inte, det har han verkligen inte med att göra
  • excalibur

Jag har med gått upp 10 kg :S Men det var väl inte helt oväntat.. gick upp 32 med 1an och 35 med 2an, så det slutar väl där någonstans denna gången med :P Enligt BMI är jag "underviktig" i vanliga fall (stor överdrift tycker jag!!) men BM tror det är därför min kropp lägger på sig ordentligt. Magen tycker jag stått still några veckor nu dock, det är väl mer röva och höfter som växt ;) Visst syns det att jag är gravid - men alla är ju olika :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015