• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • TantB

Hej igen allihopa! Det var väldigt längesen jag skrev något men jag har i vanlig ordning följt er andra med spänning :).

Vi var på rul i måndags och allting såg jättefint ut. Bebisen var dock lite svårflörtad och ville inte riktigt göra som hon som utförde ultraljudet ville. Envis som far sin är min gissning hihi. När jag låg där och såg bebisen väcktes en enorm känsla av längtan inom mig så nu vill jag att bebisen ska komma på en gång. Vi blev flyttade två dagar så nytt bf 23/8. Även vi väntar en pojke :).

I övrigt mår jag sådär. Är fortfarande lite illamående och kräks ett par gånger i veckan. Jag har ganska ont överallt också men men det går ju över hihi. Jag känner hur han rör sig i magen rätt mycket trots att jag har moderkakan i framvägg.

Jag vill också vara med i FB GRUPPEN. Lägger till dig under dagen Lotta.

• stjärnasomärdin
    Sanandra skrev 2015-03-29 22:23:19 följande:

Måste tipsa om next direct (se.nextdirect.com/en/) om ni ska köpa mamma-kläder men även alla andra kläder. Billigt och mkt fint!Glad

Signe 1 juli 2011
    Tack för tipset! Mycket fint till bebis!!
  • Micka!
    Cvs skrev 2015-03-28 15:16:07 följande:

jag börjar må dåligt över det här med vikten, ca 6kg upp hittills. v.22 idag..

dum som jag är så provade jag nyss sommarkläder som jag hade förra året, fick såklart inte upp ett par chinos över höfterna ens.. nån mer än jag som tycker det börjar bli jobbigt?

känns larvigt egentligen eftersom jag ju är gravid och jätteglad! men ändå :/

Har också gått upp 6 kg och är i v.22! Gick upp lika med mina 2 barn jag har också, då slutade det på 16 och 12kg, hoppas på under 12kg nu!

Har väldigt vattniga flytningar, haft det sedan 2 veckor....får för mig att det kanske kan vara fostervatten. ..men magen är stor och rund!!! Har aldrig läckt tidigare....

Fler med vattninga flytningar, som gör att man blir nojig????
  • Bulanoch Smulan78

Jag har skapat en grupp på fb för oss mammor i Malmö, eller i närheten t ex Lund.

Den heter 'Malmömammor från Familjeliv' om någon vill vara med. Sluten grupp.

• Kattflickan

Vet ni vilka affärer som säljer mammakläder ( amningskläder) numera?

Ett hett tips är att köpa toppar som också går att använda under amningen om ni tänker amma.

Jag hoppas kunna långtidsamma och tänker därför köpa ett par toppar till. Förra barnet ammades till 14 månader och nu hoppas jag amma ännu längre. Anledningen till att jag slutade med amningen berodde på att vi ville göra syskonförsök.

• MammasTvåSmå

Just hemkommen från rul, en så vitt hon kunde se helt frisk FLICKA, så här blir det triss i tjejer <3 <3 <3

• MuffinCake
    MammasTvåSmå skrev 2015-03-30 14:15:35 följande:

Just hemkommen från rul, en så vitt hon kunde se helt frisk FLICKA, så här blir det triss i tjejer <3 <3 <3

Grattis! Skönt att allt såg bra ut och häftigt ed en triss! :)
  • MuffinCake

Har ett par fp frågor som kanske nån här inne har svar på - för det första hur många dagar kan man högst ta ut på en vecka? 5 eller 7?

Sen undrar jag om det spelar någon roll om du tar ut vanliga eller lägsta nivå- dagar efter det första året i syfte att skydda sin SGI?

För då är det minst 5 dar i veckan som gäller va?

Och sist - är det någon mer som troligtvis är berättigad till extra fp genom AFA försäkring?

• Plutten120301
    MammasTvåSmå skrev 2015-03-30 14:15:35 följande:

Grattis!!!
Svar på tråden Bf Augusti 2015