• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra

Firade lyckat RUL med lite shopping. Finfina byxor från polarn och en overall med leopardmönster från hm som jag tittat på länge.:)

• Cvs
    Sanandra skrev 2015-03-25 16:05:17 följande:

Firade lyckat RUL med lite shopping. Finfina byxor från polarn och en overall med leopardmönster från hm som jag tittat på länge.:)

Det gjorde jag med efter mitt RUL ;) så himla mysigt!
  • Plutten120301
    Sanandra skrev 2015-03-25 09:43:24 följande:

RUL gick bara fint. Flyttad en dag så 18+2 idag.:) Ska på extra ul kring V.30 å kolla så moderkakan flyttat upp sig.:)

Grattis till lyckat RUL. Min moderkaka låg också ganska lågt men de bedömde inte att jag behövde komma tillbaka. Känns lite osäkert. Kanten på moderkakan började typ bredvid öppningen. Låg din framför öppningen eller hur lågt? Ursäkta om närgången fråga.
  • Plutten120301

Jag har också shoppat det första till bebis idag, lite newbie kläder från Kappahl, älskar dem. Som flera av er skrivit så har inte jag heller vågat ta ut att allt skall gå bra i förskott. Men försöker övertala mig själv att efter halva tiden och lyckat RUL måste man sluta tänka att något ska gå fel. Köpte nog kläderna för att våga tro mer på att det verkligen blir en bebis

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-25 16:05:17 följande:

Mysigt! Jag är sugen på att köpa ett gulligt sängklädeset till vagga/vagn... Har sett det på Babyproffsen, men snålräven i mig tvekar eftersom våra två stora barn behöver helt nya vår-garderober
  • Sanandra
    Plutten120301 skrev 2015-03-25 18:30:44 följande:
    Grattis till lyckat RUL. Min moderkaka låg också ganska lågt men de bedömde inte att jag behövde komma tillbaka. Känns lite osäkert. Kanten på moderkakan började typ bredvid öppningen. Låg din framför öppningen eller hur lågt? Ursäkta om närgången fråga.
    Den låg i bakkant men rätt långt ner. De ville se så den kommit högre upp. En gynläkare måste göra vaginalt ultraljud om de misstänker att den ligger för långt ner även i V.28-30. Men hon trodde den skulle gått till sig innan dess, tydligen rätt ovanligt att den ligger helt för öppningen.
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-03-25 19:27:35 följande:
    Mysigt! Jag är sugen på att köpa ett gulligt sängklädeset till vagga/vagn... Har sett det på Babyproffsen, men snålräven i mig tvekar eftersom våra två stora barn behöver helt nya vår-garderober smile1.gif
    Know the feeling.;) Men som tur var har dottern det mesta så unnade mig lite idag. Jag å min bästa kompis åker på en weekend till London om 2,5 vecka, då blir det nog mer shopping. Har hört att primark ska vara typ Londons svar på Ullared, så blir nog lite där. Har dock en massa efter dottern å vet ju inte vad det blir denna gång.:)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-25 20:17:56 följande:
    Know the feeling.;) Men som tur var har dottern det mesta så unnade mig lite idag. Jag å min bästa kompis åker på en weekend till London om 2,5 vecka, då blir det nog mer shopping. Har hört att primark ska vara typ Londons svar på Ullared, så blir nog lite där. Har dock en massa efter dottern å vet ju inte vad det blir denna gång.:)
    Primark är väldigt bra, man kan köpa mycket kläder där för billig penning!

Jag var i London förrförra året - då handlade jag bara åt mig själv så jag har ingen kolla på utbudet vad gäller barnkläder, men gissar att det finns en hel del
  • Kottex
    Speck skrev 2015-03-25 09:23:12 följande:

Kottex : jag är mer lättdistraherad nu än i vanliga fall och allt på jobbet går långsamt. Men jag har ju också huvudvärk dagligen och det spelar absolut in för mig. Jag gör fel på enkel matte tex på jobbet. Skulle lägga på 5,6% och la på 0,56% o såna saker.

Träffade bm igår och mitt blodtryck ligger på 90/55, rätt lågt mao. Hon ville också jag skulle börja äta järn. Hon sa det är helt normalt att man har lite mer humör som gravi, det visste jag ju egentligen men ändå skönt att höra. Min livmoder var precis rätt stl också.

Fy med huvudvärk, klart den påverkar. Har du gått med huvudvärken länge? Fått något tips eller annat som hjälp? Det är lite skillnad på 5,6 och 0,56 men någon dag skrattar man åt det :) Va hos bm i vecka 14 senast och hon sade att så snart jag gått in i vecka 20 skulle jag börja äta järnrabletter, började denna vecka så får vi se om jag bör fortsätta eller om det var för tidigt att börja med dem. Är lång och smal så räknar med lågt blodtryck.
Svar på tråden Bf Augusti 2015