• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Plutten120301
    excalibur skrev 2015-03-28 07:02:48 följande:

Jag har med gått upp 10 kg :S Men det var väl inte helt oväntat.. gick upp 32 med 1an och 35 med 2an, så det slutar väl där någonstans denna gången med :P Enligt BMI är jag "underviktig" i vanliga fall (stor överdrift tycker jag!!) men BM tror det är därför min kropp lägger på sig ordentligt. Magen tycker jag stått still några veckor nu dock, det är väl mer röva och höfter som växt ;) Visst syns det att jag är gravid - men alla är ju olika :)

Jag tror också att man lägger på sig lite mer som underviktig. Jag har också BMI under 20 och med dottern gick jag upp 16 kg, inte så mycket om man jämför med 35 dock ; ) fick du dina första barn på sommaren? Jag undrar lite över om man generellt går upp mer när man är höggravid på sommaren? Har ni andra några erfarenheter av det?
  • excalibur
    Plutten120301 skrev 2015-03-28 07:26:51 följande:

Jag tror också att man lägger på sig lite mer som underviktig. Jag har också BMI under 20 och med dottern gick jag upp 16 kg, inte så mycket om man jämför med 35 dock ; ) fick du dina första barn på sommaren? Jag undrar lite över om man generellt går upp mer när man är höggravid på sommaren? Har ni andra några erfarenheter av det?

Ja kroppen samlar väl på sig extra, men man behöver ju inte överdriva tycker jag!! ;) Minns inte vad min BMI brukat ligga men väger i vanliga fall 55kg och är 176cm lång. 65kg nu alltså :)

1an är född i oktober och 2an o mars, så här stämmer det inte :P Men det kan säkert bli mer vätska och så på sommaren kan jag tänka :)
  • Plutten120301
    excalibur skrev 2015-03-28 11:16:12 följande:

Ja kroppen samlar väl på sig extra, men man behöver ju inte överdriva tycker jag!! ;) Minns inte vad min BMI brukat ligga men väger i vanliga fall 55kg och är 176cm lång. 65kg nu alltså :)

1an är född i oktober och 2an o mars, så här stämmer det inte :P Men det kan säkert bli mer vätska och så på sommaren kan jag tänka :)

Ok, Ja jag blir inte förvånad om jag går upp 20 eller mer denna gång om det blir en varm sommar. Jag väger också 55-56 i vanliga fall men jag är "bara" 170cm. Är uppe i 62,5 nu ; )
  • Kottex

Plus ca 4,5 här. Väger vanligtvis 55-56, 176 lång. har precis passerat 60-strecket någonsin. Har aldrig kunnat gå upp i vikt så att passerat 60 tycker jag är lite skoj :)

• Cvs

jag börjar må dåligt över det här med vikten, ca 6kg upp hittills. v.22 idag..
    dum som jag är så provade jag nyss sommarkläder som jag hade förra året, fick såklart inte upp ett par chinos över höfterna ens.. nån mer än jag som tycker det börjar bli jobbigt?
    känns larvigt egentligen eftersom jag ju är gravid och jätteglad! men ändå :/

• Agentkia
    Cvs skrev 2015-03-28 15:16:07 följande:

dum som jag är så provade jag nyss sommarkläder som jag hade förra året, fick såklart inte upp ett par chinos över höfterna ens.. nån mer än jag som tycker det börjar bli jobbigt?

Samma här. Känner mig tjock och ful. Ursäkta men jag gillar inte att inte kunna kontrollera situationen riktigt. Är väl hormonerna. Bara dumma tankar som får fäste. Som bra swishar fort förbi.
  • Plutten120301
    Cvs skrev 2015-03-28 15:16:07 följande:

Nu börjar det finnas mamma-sommarkläder i butikerna, ta tillfället i akt och köp lite nytt istället. Köpte en långkjol från Mamalicious idag. Tog stl L och har vanligtvis 36 men det bekommer mig inte det minsta. Jag tycker man mår bättre om man klär sig i sånt som passar och gärna framhäver magen, då ser man ju fint gravid ut och inte bara tjock ; )
  • falkentess

åh så kul att man hittade hit och att vi alla blivande kan prata här :) Jag är en 26 åring som väntar första barnet och har BF i mitten av Augusti iår.

Otroligt spännande resa det här och den är så oerhört magisk på många sätt :)

Skulle gärna vilja joina facebookgruppen så jag slängde iväg en förfrågan alldeles nyss.

Hur mår ni allesammans? Fler än jag som känner av mycket spänningar i magen?

• Queenxiter
    falkentess skrev 2015-03-29 04:19:19 följande:

åh så kul att man hittade hit och att vi alla blivande kan prata här :) Jag är en 26 åring som väntar första barnet och har BF i mitten av Augusti iår.

Otroligt spännande resa det här och den är så oerhört magisk på många sätt :)

Skulle gärna vilja joina facebookgruppen så jag slängde iväg en förfrågan alldeles nyss.

Hur mår ni allesammans? Fler än jag som känner av mycket spänningar i magen?

Hejsan, skickade du förfrågan till mig? För jag har inte fått någon, Lotta Andersson heter jag, samma profilbild här som på Facebook. Skriv Åmotfors efter namnet så hittar du mig förhoppningsvis.
Svar på tråden Bf Augusti 2015