• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Känn ingen stress ni som inte fått stor mage än, det kommer

Skulle gärna byta med er, själv har man ökat 5 kg och ser betänkligt rund ut ;)

• stjärnasomärdin

Tack ni som delar med mig :) Tycker oftast att det man hör är att folk gått upp mycket och har stora magar så ville bara se att jag inte är ensam ;) Känner ingen direkt oro och har ju fått höra att det inte är några konstigheter men ibland är det bara gott att veta att det finns flera! Vi kommer inte berätta något för än vi varit på ultraljud så det har ju varit smidigt att inte ha någon mage eftersom det blir enklare att dölja då. Vecka 19 nu och RUL om ett par dagar, längtar! :)

• Speck

Min mage syntes nästan på en gång. Jag har gått upp typ fem kilo också och har en kanonkula under tröjan. Det finns alla varianter.. Men jag ser iaf jättegravid ut.

• Speck

Är alltså inte jättenöjd med det, känns så tungt för ryggen. Haft sjukt mycket sammandragningar senaste veckan och idag har jag ont i magen :( hoppas att det känns bättre snart annars måste jag nog ringa gynakuten. :/ ont bak mot ryggen och ner i ljumsken samt ner mot blygdbenet på höger sida mest.

• Sanandra

Jag har gått upp 2,5 kg men ser väldigt gravid ut. Är lika stor nu som med dottern i V.30.:) Men denna graviditet är mkt tyngre än förra i alla avseenden.

• Agentkia

Jag har gått upp ca 6 kg. Vet inte riktigt vad jag vägde innan. Jag tycker att magen växt fort nu från vecka 20. Inte alls nöjd med viktuppgången då jag har lite extra kilon sen innan förmodligen Tack vare min sköldkörtel. Tycker jag har mindre fett mitt på magen nu, men tänker att det kanske är mer utsmetat eftersom magen är större. :-/ Aldrig är man nöjd. Hahaha

• Julle86

Jag har verkligen fått stor mage.. tog kort på magen och tänkte herregud hur stor kommer magen vara om några veckor? Är i v.19 nu. Har gått upp 2 kg men var överviktig innan jag plussade... ska utomlands om 1 månad och testade baddräkter/bikinis förut, var ingen jätterolig syn.. att man är sjukt blek nu också gjorde inte det hela bättre.. Men man får försöka tänka positivt, det ska bli skönt att få komma iväg och slappna av lite iaf :)

• Resound

Hej! Väntar andra barnet den 24/8 och är gärna med här. FB är också aktuellt men inte förrän efter måndag (RUL) då vi än så länge inte direkt berättat för någon.

Magen är inte så stor (18+5) men med tajt tröja kan man nog gissa... Var inte stor med förra barnet men det brukar ju bli större andra graviditeten sägs det!

Hur mår ni annars?

• Minxy
    Julle86 skrev 2015-03-27 17:04:50 följande:

Jag har verkligen fått stor mage.. tog kort på magen och tänkte herregud hur stor kommer magen vara om några veckor? Är i v.19 nu. Har gått upp 2 kg men var överviktig innan jag plussade... ska utomlands om 1 månad och testade baddräkter/bikinis förut, var ingen jätterolig syn.. att man är sjukt blek nu också gjorde inte det hela bättre.. Men man får försöka tänka positivt, det ska bli skönt att få komma iväg och slappna av lite iaf :)

Ja du, jag provade bikinis förra veckan...inte vackert! *s*

Jag köpte ingen just nu. Dels hade dom inte fått in så många olika bikinis än och dessutom ska vi inte utomlands förrän i juni. Lär ju svälla mer och mer så det finns ingen anledning för mig att köpa just nu.
Svar på tråden Bf Augusti 2015