• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-25 14:51:03 följande:

Vad skönt att det såg bra ut av vad man kunde se iaf. Ska ni göra något mer eller har dom sett nog flr att veta att bebbe inte har LKG-spalt? Åh var bilderna fina? Är du med i FBgruppen?

Blev ingen ny tid inbokat iaf men ska till min bm snart så ska ta de med henne:) hon sa idag att även om hon inte kunde se exakt allt så skulle jag se de som att bebis va frisk :) ja dem e jättesöta :) fick inte på hela ansiktet men fick på huvudet i profil, en bild på när han håller fingrarna vid öronen :) jag skickade en vänförfrågan till tjejen i åmot nånting men har i te hört mer sen , va typ nån vecka sen nu :/
  • Speck
    Kottex skrev 2015-03-25 21:01:59 följande:

Fy med huvudvärk, klart den påverkar. Har du gått med huvudvärken länge? Fått något tips eller annat som hjälp? Det är lite skillnad på 5,6 och 0,56 men någon dag skrattar man åt det :) Va hos bm i vecka 14 senast och hon sade att så snart jag gått in i vecka 20 skulle jag börja äta järnrabletter, började denna vecka så får vi se om jag bör fortsätta eller om det var för tidigt att börja med dem. Är lång och smal så räknar med lågt blodtryck.

Ja jo huvudvärk med migrän 3-4 ggr i veckan började jag väl ha strax efter första trimesterns illamående och trötthet släppte.. Så det är ett par månader nu. Läkaren skrev ut migränmedicin som inte hjälpte så nu går jag på akupunktur två gånger i veckan som åtminstone tog bort migränen, men huvudvärken är kvar, dagligen. Den varierar i intensitet. Jag är hyfsat lång o smal med men hade ingen tanke på att det skulle vara en faktor. Jag är ju inte lika smal nu som för ca ett halvår sen eller så ;P
  • Minxy

Ikväll fick båda barnen känna på bebisens små buffar, men 5-åringen sa bestämt att den inte sparkade - "Den bajsade på mig!" utbrast hon förtjust.

Det här med kiss, bajs och prupp är väldigt häftigt just nu *suck*

• Plutten120301
    Sanandra skrev 2015-03-25 20:14:37 följande:

Den låg i bakkant men rätt långt ner. De ville se så den kommit högre upp. En gynläkare måste göra vaginalt ultraljud om de misstänker att den ligger för långt ner även i V.28-30. Men hon trodde den skulle gått till sig innan dess, tydligen rätt ovanligt att den ligger helt för öppningen.

Ok, min låg fram och ganska långt ner, skall fråga min BM vid nästa besök vad hon tycker
  • Kottex
    Speck skrev 2015-03-25 22:15:06 följande:

Ja jo huvudvärk med migrän 3-4 ggr i veckan började jag väl ha strax efter första trimesterns illamående och trötthet släppte.. Så det är ett par månader nu. Läkaren skrev ut migränmedicin som inte hjälpte så nu går jag på akupunktur två gånger i veckan som åtminstone tog bort migränen, men huvudvärken är kvar, dagligen. Den varierar i intensitet. Jag är hyfsat lång o smal med men hade ingen tanke på att det skulle vara en faktor. Jag är ju inte lika smal nu som för ca ett halvår sen eller så ;P

Nej vad tråkigt. Har migrän själv, däremot inte haft de sedan jag blev gravid. 3-4 ggr/vecka, det är ju hemskt :( tur att akupunkturen hjälper. Jag har gått till kiropraktor ca 1 g per månad under 2 år och det är guld värt. Han kommer behandla till 7 månaden om jag inte blir för stor :) har provat många mediciner, triptaner, apoteket men inget har fungerat så hos mig kommer det från rygg/nacke.
  • Liafiaa
    Minxy skrev 2015-03-25 22:46:28 följande:

Ikväll fick båda barnen känna på bebisens små buffar, men 5-åringen sa bestämt att den inte sparkade - "Den bajsade på mig!" utbrast hon förtjust.

Det här med kiss, bajs och prupp är väldigt häftigt just nu *suck*

HAHAHA! Ungar :'D
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-25 21:08:04 följande:

Blev ingen ny tid inbokat iaf men ska till min bm snart så ska ta de med henne:) hon sa idag att även om hon inte kunde se exakt allt så skulle jag se de som att bebis va frisk :) ja dem e jättesöta :) fick inte på hela ansiktet men fick på huvudet i profil, en bild på när han håller fingrarna vid öronen :) jag skickade en vänförfrågan till tjejen i åmot nånting men har i te hört mer sen , va typ nån vecka sen nu :/

Ja okej. Då räknar vi att allt är bra nu då. Nå vad mysigt med 3D bild. Blir mer riktigt med en sån. Vår lilla envisades också med händernarunt ansiktet. BM försökte flera gånger, men varje gång hon pausade bilden var där en hand eller så saknades hakan el så.

Jasså? Undra om du skulle skriva till henne. Skrivs väldigt mkt där inne.
  • Agentkia
    Speck skrev 2015-03-25 22:15:06 följande:

Jag har också migrän och haft den tidigt denna graviditet. för mig funkar det med avslappning/ meditation/mindfulness. Jag får anfall när jag stressar. Hade 3ggr i veckan förut men nu har jag nog 2 v emellan.
  • Minxy

"Hur är det med tjockisen?"

Är det verkligen ett acceptabelt sätt att hälsa på sin arbetskamrat? *suck*

Och vi kan ju säga såhär: även om min mage börjar synas så är jag ändå inte lika stor som kvinnan ifråga. Mupp....

• AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-26 07:07:31 följande:

Ja okej. Då räknar vi att allt är bra nu då. Nå vad mysigt med 3D bild. Blir mer riktigt med en sån. Vår lilla envisades också med händernarunt ansiktet. BM försökte flera gånger, men varje gång hon pausade bilden var där en hand eller så saknades hakan el så.

Jasså? Undra om du skulle skriva till henne. Skrivs väldigt mkt där inne.

Jo jag tänkte också på och skriva till henne men nu kommer jag inte ihåg vad hon heter :/ hehe våra ungar kommer nog bli envisa ;)
Svar på tråden Bf Augusti 2015