• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Liafiaa
    hokus pokus skrev 2015-04-28 20:18:45 följande:

Tänkte hänga på här, BF 31 augusti 2015 :)

Vi har samma bf :) vart i vårat långa land bor du? Jag bor i södra Norrland :)
  • Minxy

Välkomna alla nya

Här tickar dagarna på, vecka 24 (23+0) idag.

Vi håller på att bygga ett inglasat uterum och min uppgift är att måla allt virke. Det känns verkligen i ryggen att man stått som en ostkrok under typ 4 dagar.

Jag vill helst snabbspola fram till vecka 35, men man kan ju inte få allt här i världen

• passo
    Minxy skrev 2015-04-28 21:33:09 följande:

Välkomna alla nya

Här tickar dagarna på, vecka 24 (23+0) idag.

Vi håller på att bygga ett inglasat uterum och min uppgift är att måla allt virke. Det känns verkligen i ryggen att man stått som en ostkrok under typ 4 dagar.

Jag vill helst snabbspola fram till vecka 35, men man kan ju inte få allt här i världen

Tack! Ooo förstår att det känns i kroppen! :/ Men så skönt med uterum. ..lyx för en som bor o en 2a
  • Minxy
    passo skrev 2015-04-28 22:00:48 följande:
    Tack! Ooo förstår att det känns i kroppen! :/ Men så skönt med uterum. ..lyx för en som bor o en 2a smile1.gif
    På vintrarna avundas jag er som bor i lägenhet med tanke på snöskottningen.... ;)
  • passo
    Minxy skrev 2015-04-28 22:08:22 följande:

På vintrarna avundas jag er som bor i lägenhet med tanke på snöskottningen.... ;)

hehe jo förvisso :) Det finns positivt o negativt med det mesta :) Har graviditeten Varit bra i övrigt?
  • Minxy
    passo skrev 2015-04-28 22:39:13 följande:
    hehe jo förvisso :) Det finns positivt o negativt med det mesta :) Har graviditeten Varit bra i övrigt?
    Jodå, inga speciella krämpor egentligen.

Var hem till min mamma igår. Hon kollade på min mage och sa: "Ojoj...hur ska du se ut i augusti?!"

Det som stör mig är att hon sagt exakt samma sak när jag väntat första och andra barnet. Hon tycker jämt att min mage är stor. Men första barnet följde jag medellinjen på SF-kurvan på pricken. Med andra barnet låg jag snäppet under kurvan. Likt förbannat sko hon ojja sig.

Oh well, tiden lär ju utvisa om jag kommer bli gigantisk eller inte

Själv då?
  • Kattflickan
    Sommar15 skrev 2015-04-24 14:57:35 följande:
    Jag känner ibland min puls väldigt hårt genom magen. Det pulserar ju stora kärl där och extra mycket blod i o med navelsträngen. Sammandragningar känns mer som att hela livmodern blir alldeles hård och som att någon kramar om den väldigt hårt... I brist på bättre beskrivning :)
    Jag har ju varit gravid en gång förut men tror bara jag fick sammandragningar en gång, är inte säker på hur det känns. Känner man alltid när man får dem?
  • Sommar15
    Kattflickan skrev 2015-04-28 23:50:48 följande:

Jag har ju varit gravid en gång förut men tror bara jag fick sammandragningar en gång, är inte säker på hur det känns. Känner man alltid när man får dem?

Detta är min tredje graviditet men jag har bara kommit såhär långt en gång och det är nu så jag kan bara jämföra med mig själv :) jag har känt av dem varje gång, det gör inte ont men har känts obehagligt liksom så jag har absolut vetat när de kommer. Främsta tecknet för mig har varit en kramande känsla i magen och att livmodern blivit stenhård som en hård kula.
  • Kattflickan
    Sommar15 skrev 2015-04-29 07:08:09 följande:
    Detta är min tredje graviditet men jag har bara kommit såhär långt en gång och det är nu så jag kan bara jämföra med mig själv :) jag har känt av dem varje gång, det gör inte ont men har känts obehagligt liksom så jag har absolut vetat när de kommer. Främsta tecknet för mig har varit en kramande känsla i magen och att livmodern blivit stenhård som en hård kula.
    Jag har ju gått en fullgången graviditet innan så jag borde ha haft sammandragningar? Kanske en gång då magen blev spänd när jag var stressad,men jag är inte säker.

Nu vet jag iallafall hur det borde kännas, tack!

Går snart in i vecka 27 ( 26+0).
  • Zora
    Kattflickan skrev 2015-04-28 23:50:48 följande:
    Nej, man känner inte alltid sammandragningar.

Jag har ju ett barn sedan tidigare och vad jag vet kände jag aldrig av några sammandragningar. Däremot så var jag på en massa extrakoller med det barnet pga tillväxthämning och då kollade dom, samtidigt som dom körde ctg, sammandragningar. Vet att jag vid ett tillfälle frågade om jag överhuvudtaget hade några sammandragningar eftersom jag inte kände något och jag hade tydligen en hel del, så man behöver inte känna av dom.
Svar på tråden Bf Augusti 2015