• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-04-29 22:00:51 följande:

Är det någon annan som har börjat kolla på skötväskor? Jag skulle vilja unna mig en lite finare skötväska den här gången känner jag...men det finns ju så många att välja mellan!

Så.....är det någon som har några tips?

Jag står mellan dessa:

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/elodie-details-sk%C3%B6tv%C3%A4ska-black-edition1

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/skip-hop-sk%C3%B6tv%C3%A4ska-chelsea-svart
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-05-01 15:03:14 följande:
    Jag står mellan dessa:

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/elodie-details-sk%C3%B6tv%C3%A4ska-black-edition1

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/skip-hop-sk%C3%B6tv%C3%A4ska-chelsea-svart
    Åh, den första (från Elodie) blev jag också sugen på!

Jag har själv sneglat på den här: babyproffsen.se/produkt/babymel-amanda-zipper-black-skotvaska/
  • Speck

Nån mer som har jobbiga sammandragningar dagligen? Jag kan inte ens gå långsamt i butiker utan att det känns jobbigt och de kommer även i vila :( igår var jag till förlossningen och kollade upp,allt såg dock bra ut. Jag fick dock inga råd eller nåt, fick bara veta att de såg bra ut allt. Skönt det förvisso men det känns jobbigt. De gör ont bak i ryggen och neråt magen. :/ har ingen aning om hur många jag har per dag.

• Minxy
    Speck skrev 2015-05-01 19:21:06 följande:

Nån mer som har jobbiga sammandragningar dagligen? Jag kan inte ens gå långsamt i butiker utan att det känns jobbigt och de kommer även i vila :( igår var jag till förlossningen och kollade upp,allt såg dock bra ut. Jag fick dock inga råd eller nåt, fick bara veta att de såg bra ut allt. Skönt det förvisso men det känns jobbigt. De gör ont bak i ryggen och neråt magen. :/ har ingen aning om hur många jag har per dag.

Jobbigt

Jag har bara SD när jag har stressat mycket eller burit tungt. Lämnade du urinprov? Många SD kan i vissa fall tyda på UVI eller GBS, kan vara bra att kolla upp.
  • passo
    Speck skrev 2015-05-01 19:21:06 följande:

ja jag har faktiskt det.. tror det är stress för min del. Ska till bm nästa vecka och lämnar då urinprov. Det är jobbigt,hade inte alls såhär med första barnet. Min mage är dessutom uppochner vissa dagar :/ Var inte så förut heller..
  • Speck

Minxy: jag lämnade ett urinprov förra veckan, väntar på resultat. Även om jag försöker att inte stressa så är det svårt med en chef som inte visar förståelse.

Passo : jag hade inte heller det såhär med första barnet. Då om jag fick sd så gick det över om jag la mig att vila. Fick dessutom inte sd av att gå långsamt, utan mer om jag burit eller gått fort (så fort det går att gå med foglossning).

• Minxy
    Speck skrev 2015-05-01 22:27:49 följande:

Minxy: jag lämnade ett urinprov förra veckan, väntar på resultat. Även om jag försöker att inte stressa så är det svårt med en chef som inte visar förståelse.

Passo : jag hade inte heller det såhär med första barnet. Då om jag fick sd så gick det över om jag la mig att vila. Fick dessutom inte sd av att gå långsamt, utan mer om jag burit eller gått fort (så fort det går att gå med foglossning).

Ja jag förstår att det blir betydligt svårare när man inte har en dräglig arbetsmiljö

Har ni något skyddsombud eller en facklig representant på jobbet? Det kan vara bra att ta upp frågan med dom.

Jag jobbar själv statligt och är bortskämd med att ha förstående chefer och arbetskamrater.
  • passo
    Speck skrev 2015-05-01 22:27:49 följande:

Jag har också foglossning och är sjukskriven 75%, blir heltidssjukriven i veckan. Jag får samandragningar när jag typ tänker på saker som gör mig stressad. Jag är en person som vill ja kontroll och just nu känner jag mig liksom. . inte lika glad, inte lika tillfreds med allt som har med barnet att göra. missförstå inte jag är lycklig över graviditeten men mkt runtomkring som stör mig liksom ..
  • tessan91

Känns lite jobbigt att va sjukskriven på heltid. är bara i vecka 25 ( imorgon ). Men det är bara att gilla läget. 
    Den sparkar / rör sig väldigt mycket om dagarna där inne och det är en sån otrolig känsla :) 

• Speck

Minxy: helt ärligt vet jag inte om vi har fack/skyddsombud på jobbet. Skulle kunna prata med hr men känner också - va ska de göra? Va skönt med stöd på jobbet!

Passo: jag är sjukskriven 25% bara, men funderar på att ringa bm och be om en ny läkartid så jag kan be om 50% (förutsatt att urinprov inte visa nåt). Det enda jag undrar över är om det skulle minska stressen, jag är rädd att jag skulle få bara ännu mindre tid att göra samma saker. Vad är det för saker runt barnet du inte känner dig tillfreds med? Har du pratat med din bm, du kanske behöver prata med nån.

Tessan: jaha har du blivit sjukskriven på heltid nu? Visst var det väl du som städade?

Svar på tråden Bf Augusti 2015