• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minza83
    Speck skrev 2015-05-01 19:21:06 följande:

Nån mer som har jobbiga sammandragningar dagligen? Jag kan inte ens gå långsamt i butiker utan att det känns jobbigt och de kommer även i vila :( igår var jag till förlossningen och kollade upp,allt såg dock bra ut. Jag fick dock inga råd eller nåt, fick bara veta att de såg bra ut allt. Skönt det förvisso men det känns jobbigt. De gör ont bak i ryggen och neråt magen. :/ har ingen aning om hur många jag har per dag.

Så länge de inte påverkar tappen så är det ingen fara. Men du kan försöka vila när du känner av dem, kroppen säger gärna ifrån liksom :) en varm dusch och två alvedon kan också hjälpa :)
  • tessan91
    Speck skrev 2015-05-02 17:48:09 följande:

Minxy: helt ärligt vet jag inte om vi har fack/skyddsombud på jobbet. Skulle kunna prata med hr men känner också - va ska de göra? Va skönt med stöd på jobbet!

Passo: jag är sjukskriven 25% bara, men funderar på att ringa bm och be om en ny läkartid så jag kan be om 50% (förutsatt att urinprov inte visa nåt). Det enda jag undrar över är om det skulle minska stressen, jag är rädd att jag skulle få bara ännu mindre tid att göra samma saker. Vad är det för saker runt barnet du inte känner dig tillfreds med? Har du pratat med din bm, du kanske behöver prata med nån.

Tessan: jaha har du blivit sjukskriven på heltid nu? Visst var det väl du som städade?

Japp jag som jobbar som städare. Men dock väldigt mycket problem med min chef fortfarande ang papper som hon måste fylla i för att dom ska kunna räkna ut föräldrapenning och sånt sen, samt att hon inte har sjukanmält mig än till FK så kan inte ansöka om sjukpenning. 
    Har ringt att tjatat på henne men inget händer, borde jag kontakta facket? eller hur ska jag gå vidare med det?. 

Är dock bara sjukskriven 1 månad i taget, men ska till Bm på fredag igen och då ska jag fråga om hon kan förlänga. Kommer knappt upp ur sängen vissa dagar:(. 
  • Minxy

Åååååh vad jag är less på att städa! Vårt hus har tre våningar (källare, entréplan och övervåning) och det känns tamefan rörigt och stökigt i varje rum.

I helgen var vi ute i trädgården från tidig morgon till sen kväll vilket resulterade i att själva huset förblev sorgligt ostädat.

Just nu känns skiten övermäktig - jag vet att jag måste städa, men var är energin?! Var ska jag börja?!

Min kille jobbar borta på veckorna så jag vet ju att det kommer an på mig. Lika bra att sätta igång....kanske kan göra undan köket och badrummet iallafall

• excalibur

Jag är med less på stöket hemma, blööh. Jäkla evighetsjobb. Plus att vi håller på göra om i hallen så alla jackor och allt läggs i en stor hög på (bredvid) skostället/bänken och skor överallt, hundhår till förbannelse och nu börjar gruset från 2 par barnskor att mystiskt hamna på golvet med ;) Men mest är jag trött på denna jäääävla hostan och förkylningen som jag haft nu i 6 (!!!) veckor! Och foglossning, och ischias, och katastrof på jobbet (ni har kanske hört om hallonen i Ljungby kommun). Så ja, allmänt trött och gnällig - MEN glad för att jag ännu hållt mig undan kräksjukan då iaf ;) Och så ska jag vara toastmadame på ett bröllop den 23e maj, kul men oooj vad mycket att fixa med innan dess. Och naken får jag gå dit med för klänningen som såg så fin ut på nätet satt som ett tält på mig. Sådära, nu har jag gnällt färdigt för denna graviditeten! :D

• Minxy
    excalibur skrev 2015-05-04 21:39:20 följande:

Jag är med less på stöket hemma, blööh. Jäkla evighetsjobb. Plus att vi håller på göra om i hallen så alla jackor och allt läggs i en stor hög på (bredvid) skostället/bänken och skor överallt, hundhår till förbannelse och nu börjar gruset från 2 par barnskor att mystiskt hamna på golvet med ;) Men mest är jag trött på denna jäääävla hostan och förkylningen som jag haft nu i 6 (!!!) veckor! Och foglossning, och ischias, och katastrof på jobbet (ni har kanske hört om hallonen i Ljungby kommun). Så ja, allmänt trött och gnällig - MEN glad för att jag ännu hållt mig undan kräksjukan då iaf ;) Och så ska jag vara toastmadame på ett bröllop den 23e maj, kul men oooj vad mycket att fixa med innan dess. Och naken får jag gå dit med för klänningen som såg så fin ut på nätet satt som ett tält på mig. Sådära, nu har jag gnällt färdigt för denna graviditeten! :D

Hahaha, underbart

Jag ska gå på min systers bröllop i slutet av maj och har beställt en klänning som ska komma nu under veckan. Jag gruvar mig lite för att prova den....

Idag har jag faktiskt ringt ett städbolag. Dom kommer hit nästa tisdag och ger en offert. Priset verkar bra (180kr/timme) och dom är ett välrenommerat stabilt företag. Vi ska nog börja köra med köpt städning två gånger/månad, bara på entréplan eftersom det behövs mest där (kök, bad/dusch, hallen, vardagsrummet och matrummet).

Källaren är ju som den är och övervåningen tar jag själv. Ska bli så himla SKÖNT att leja bort den tråkiga städningen!
  • hokus pokus
    Liafiaa skrev 2015-04-28 21:16:55 följande:

Vi har samma bf :) vart i vårat långa land bor du? Jag bor i södra Norrland :)

Kul med samma BF! Bor i mellersta norrland :) närmare bestämt Umeå. Vill du säga mer exakt var du bor?
  • Liafiaa
    hokus pokus skrev 2015-05-04 22:06:26 följande:
    Kul med samma BF! Bor i mellersta norrland :) närmare bestämt Umeå. Vill du säga mer exakt var du bor?
    Jag bor i Hudiksvall så det är ju tyvärr en bit ifrån Umeå! Det ska ändå blir roligt att se om vi får samtidigt ;)
  • Speck
    Minza83 skrev 2015-05-03 22:09:24 följande:

Så länge de inte påverkar tappen så är det ingen fara. Men du kan försöka vila när du känner av dem, kroppen säger gärna ifrån liksom :) en varm dusch och två alvedon kan också hjälpa :)

Jag brukar köra med varmt bad eller vetekudde när de finns möjlighet att gå undan. Tyvärr hjälper de inte alltid. Framförallt inte om jag stressat mycket eller värst - rört på mig mycket och stressat! Då kan de sitta i i timmar(trots Alvedon) . Nä jag har förstått att det inte är nån fara men de är väldigt jobbigt, hindrande rent ut sagt. Jag kan inte koncentrera mig på jobbet och hemma kan jag inte va som vanligt med min son. Han vill tex sitta i sandlådan eller gå till parken och jag vill ligga på soffan.. Igår kväll fick jag såna sd att jag inte kunde ligga ner o natta min son för de gjorde så ont i ryggen, de va sjukt obehagligt.
  • Minxy

Godmorgon! Vecka 25 (24+0) idag och "bara 111 dagar till BF ;)

Imorgon är det dags för mitt andra BM-besök. Bebben ligger lite som den behagar i magen, igår kunde jag tydligt känna huvudet på vänster sida och rejäla sparkar på höger sida

Svar på tråden Bf Augusti 2015