• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Vägde mig nyss och har ökat drygt 5,5 kg sedan inskrivningsvikten. Ligger nu på 66,6!

Inser att jag kommer hamna på en högre slutvikt den här gången jämfört med mina tidigare två graviditeter ;)

Med första ökade jag totalt 8 kg och slutade på 68 kg. Med andra ökade jag totalt 7 kg och slutade på 69 kg. Gissar att jag kommer sluta på ca 71-75 kg den här gången.

• hokus pokus
    Liafiaa skrev 2015-05-04 22:49:06 följande:

Jag bor i Hudiksvall så det är ju tyvärr en bit ifrån Umeå! Det ska ändå blir roligt att se om vi får samtidigt ;)

Jamen visst, det ska det :) hur mår du? Är det mycket livat i magen? Min lilla verkar ha vilda dagar och lugna dagar. Ibland känner jag henne typ varannan timme och undrar när hon sover... och om hon kommer ha samma vakenmönster när hon är född ;)
    Minxy skrev 2015-05-05 05:52:50 följande:

Vägde mig nyss och har ökat drygt 5,5 kg sedan inskrivningsvikten. Ligger nu på 66,6!

Inser att jag kommer hamna på en högre slutvikt den här gången jämfört med mina tidigare två graviditeter ;)

Med första ökade jag totalt 8 kg och slutade på 68 kg. Med andra ökade jag totalt 7 kg och slutade på 69 kg. Gissar att jag kommer sluta på ca 71-75 kg den här gången.

Jag som har ökat 5-5.5 kg och tycker det är lite ;) jag har typ bara hört om dem som gått upp 12-30 kg då jag tänkte att jag är nöjd om jag landar på 15+
  • Minxy
    hokus pokus skrev 2015-05-05 06:22:42 följande:
    Jamen visst, det ska det :) hur mår du? Är det mycket livat i magen? Min lilla verkar ha vilda dagar och lugna dagar. Ibland känner jag henne typ varannan timme och undrar när hon sover... och om hon kommer ha samma vakenmönster när hon är född ;)
    Minxy skrev 2015-05-05 05:52:50 följande:

Jag som har ökat 5-5.5 kg och tycker det är lite ;) jag har typ bara hört om dem som gått upp 12-30 kg då jag tänkte att jag är nöjd om jag landar på 15+
    Haha, ja alltså 12-15 kg räknas ju som väldigt normalt, men jag är nog skadad av min förra BM (när jag väntade barn nr. 2) som absolut inte tyckte att en normalviktig kvinna skulle öka mer än 8 kg på en fullgången graviditet. Kan säga att det kändes bra den gången att jag bara ökade 7 kg...så jag slapp skäll (vilket jag hörde att andra i min mammagrupp fick av henne).
  • hokus pokus
    Minxy skrev 2015-05-05 06:31:36 följande:

Haha, ja alltså 12-15 kg räknas ju som väldigt normalt, men jag är nog skadad av min förra BM (när jag väntade barn nr. 2) som absolut inte tyckte att en normalviktig kvinna skulle öka mer än 8 kg på en fullgången graviditet. Kan säga att det kändes bra den gången att jag bara ökade 7 kg...så jag slapp skäll (vilket jag hörde att andra i min mammagrupp fick av henne).

Oj! Jag har läst att 10 kg ska vara en "lagom" viktuppgång för att slippa samla extra kilon. Men efter att ha hört att en vän som är mycket smal (både nu och innan graviditet) gick upp 19! Kg så kändes det som allt är normalt. Beror väl på hur mycket vätska och fostervatten man har. För hon hade verkligen bara vikten i magen allt försvann direkt efter födseln.
  • Minxy
    hokus pokus skrev 2015-05-05 06:49:43 följande:
    Oj! Jag har läst att 10 kg ska vara en "lagom" viktuppgång för att slippa samla extra kilon. Men efter att ha hört att en vän som är mycket smal (både nu och innan graviditet) gick upp 19! Kg så kändes det som allt är normalt. Beror väl på hur mycket vätska och fostervatten man har. För hon hade verkligen bara vikten i magen allt försvann direkt efter födseln.
    Jag tror vissa BM följer sina egna åsikter istället för de rekommendationer som finns. Klart det blir lite skev syn på vikten om de generella rekommendationerna säger ca 12 kg medan BM hävdar att mer än 8 kg är en katastrof.. :/

Jag tror inte man ska oroa sig så mycket över vikten egentligen, det löser sig säkert
  • KramKolan

Jag har gått upp 25 kg med båda mina, det gick också bra. Även om det är mycket. Men jag går upp mycket när jag är gravid. Det bara är så. Sen rensar jag upp efter.

• Minxy
    lipa3646 skrev 2015-05-05 07:32:12 följande:

Får jag vara med? Väntar tredje barnet sen 22aug???? oplanerat men efterlängtat

Välkommen
  • lipa3646

Tack????

Gick upp 25kg med första och 8 med andra. Gick ner lätt med båda. 8 kg kände jag nästan var för lite då jag hade gått ner 10 innan jag lämnade sjukhuset. Vart himla benig under amningen

Svar på tråden Bf Augusti 2015