• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MissHannie

Hej jag deltar gärna i denna tråd med :) enligt appen ska jag ha den 17 aug. Är i v 7 (6+4) första barnet :) har känts bra framtills igår morse när ja vakna upp o bara kände mig tom! ???????? jag åkte till akuten o de sa att det var normalt att symptomen kan komma o gå, vilket de gjorde för att symptomen har kommit tillbaka med ömmande bröst o molvärk, dock inte supertrött o fått lite ont i ryggen men lyckligtvis inget blod lr så har kommit. Men är ja ensam om å ha upplevt detta ?? Min värsta mardröm är ifall det skulle va MA ???? men känner mig gravid ibland o ibland är ja nojig o tror att det hänt ngt. Känner mig ensammast I världen om att känna så just nu. Alla dagar därinnan har ja kännt mig hur säker som helst

• solskenskaka
    Minxy skrev 2014-12-28 15:49:17 följande:
    Inte direkt, har beräknat BF 19 augusti och är alltså bara i v.7

Tyvärr så blir jag såhär i alla mina graviditeter. Lägger på mig ganska tidigt, men går i gengäld inte upp mycket alls i slutet. Landade på +8 kg i första graviditeten och +7 kg i andra. Har sett höggravid ut redan i vecka 11-12 :(
    Spännande att det kan vara så olika! Jag vet inte ens hur mycket jag la på mig under förra grav, mot slutet ville jag inte se vad vågen visade när BM vägde mig... Men säkert minst det dubbla i jämförelse med dig!
  • Zora
    saranen skrev 2014-12-28 14:21:46 följande:
    Ont i svanken är inte konstigt alls.

Hade det från innan plus till förlossning när vi vänta sonen smile4.gif
    Låter bra att det inte är ovanligt
  • TantB

Hejsvejs.

Jag hoppar in här då jag är gravid och enligt mensen har bf den 21 augusti. Jag har följt den här tråden med glädje sedan jag plussade 15 december. Har inte skrivit tidigare då jag inte riktigt vågat tro att detta är sant. Hade ett utomkveds och opererade bort ena äggledaren i augusti och fick därför tid för vul 18 december. Läkaren kunde då inte se någon bebis och hinnsäcken var avlång (typiskt!). Dagarna därefter var jag helt övertygad om att det skulle bli ett missfall. Dock så finns det inget som tyder på det och jag vågar nu vara lite hoppfull. Jag mår illa, kräks, är dödstrött, svullen, har ömma bröstvårtor m.m m.m. Gravidsymtomen avlöser varandra och har inga blödningar eller så. Imorgon är det dags för vul igen och jag hoppas på att få se ett hjärta slå.

I övrigt är jag 25 år och har jag en pojke född -07 sedan tidigare.

• Tillsammans2012

Vad roligt med en till som har en dotter född i maj 2014 ???? Vi har lilla Lily född 30/5

liizz83 skrev 2014-12-28 03:11:53 följande:

Joinar er!!

Plussade idag och BF är 30/8 2015.

Andra barnet för mig, fick lilla Alma 2014-05-13.

Har även en bonusdotter på 5,5 år

• Maaliin

Hallå! :D Jag hoppar in i denna tråd då jag är beräknad enligt mig själv i början av augusti, har inte varit på inskrivningen än så borde veta mer då :) Väldigt kul att följa alla här hur man mår och så:) Har tyvärr inte många i min omgivning som har barn eller väntar barn så kan alltid vara skönt att prata av sig med några som är i samma situation :)

• Malin81a

Hej!

Jag kikar in här. Har BF 24 augusti. Har haft en tuff höst då jag skulle fått en flicka i januari 2015. En mycket förkortad version är att vid ultraljudet runt v 18 upptäcktes svåra hjärnmissbildningar vi avbröt graviditeten den 9 september. En fruktansvärt sorglig upplevelse för hela familjen som förutom mig och pappan består av dotter 7 år och son 5 år.

Jag har väldigt svårt att känna glädje över denna graviditeten och tänker mycket lite på att jag e gravid. Hoppas att efter ul kunna börja knyta an till barnet.

• lnzmra
    Malin81a skrev 2014-12-28 20:55:48 följande:

Hej!

Jag kikar in här. Har BF 24 augusti. Har haft en tuff höst då jag skulle fått en flicka i januari 2015. En mycket förkortad version är att vid ultraljudet runt v 18 upptäcktes svåra hjärnmissbildningar vi avbröt graviditeten den 9 september. En fruktansvärt sorglig upplevelse för hela familjen som förutom mig och pappan består av dotter 7 år och son 5 år.

Jag har väldigt svårt att känna glädje över denna graviditeten och tänker mycket lite på att jag e gravid. Hoppas att efter ul kunna börja knyta an till barnet.

Beklagar!

Va med om liknande!

Blev gravid i februari och på rul i juni upptäckte de hjärtfel hos bebis. Vi valde att avbryta :/ svåraste valet jag någonsin gjort!

Men är nu gravid igen och hade svårt att glädjas och förstå men hoppas det blir lättare efter vul.
  • Kujänta

Hej. Kan man hoppa in här? 

Har enligt mensen bf 24/8 men har ingen större koll egentligen, hade en mens efter att jag tog ut spiral så har ingen riktig koll på min cykel, tog dock ett clb digitalt igår som visade 2-3 så jag borde vara i 5+0 - 5+5 nånstans. 

Jag är 25 år, gift och har två barn (mars -12 & oktober -13) 

Svar på tråden Bf Augusti 2015