• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • solskenskaka
    Minxy skrev 2014-12-28 12:58:58 följande:

Spännande med VUL! :)

.

Någon som vet om alla får göra VUL eller om det beror på vart man bor?
  • Minxy
    solskenskaka skrev 2014-12-28 21:41:47 följande:
    Någon som vet om alla får göra VUL eller om det beror på vart man bor?
    Det beror delvis på var man bor, men också på om man haft flera tidiga missfall, om man blivit gravid genom IVF mm mm.

Andra går till privata kliniker där VUL ingår (eftersom man betalar för det)
  • Minxy

Men det här är ju faktiskt väldigt irriterande.

Jag har en svagt illamående som lurar hela tiden + en enorm hunger som sätter igång ca 20 minuter efter senaste måltiden.

De tre senaste kvällarna har jag ätit en rejäl portion makaroner och ost ca 22:00! Jag kommer ju svälla som en badboll :(

Och hur ska jag kunna dölja för barnen att jag börjat äta piggelin i tid och otid? Det är ju bara såååå gott och det dämpar verkligen illamåendet.

• solskenskaka
    Minxy skrev 2014-12-28 21:59:54 följande:

Det beror delvis på var man bor, men också på om man haft flera tidiga missfall, om man blivit gravid genom IVF mm mm.

Andra går till privata kliniker där VUL ingår (eftersom man betalar för det)

Tack för svar! Får väl se hur det funkar här vid inskrivning, har flyttat sen sist.
  • excalibur
    Minxy skrev 2014-12-28 22:58:34 följande:

Jag har en svagt illamående som lurar hela tiden + en enorm hunger som sätter igång ca 20 minuter efter senaste måltiden.

De tre senaste kvällarna har jag ätit en rejäl portion makaroner och ost ca 22:00! Jag kommer ju svälla som en badboll :(

Och hur ska jag kunna dölja för barnen att jag börjat äta piggelin i tid och otid? Det är ju bara såååå gott och det dämpar verkligen illamåendet.

Exakt likadant här! Ett jäkla rännande i kyl, frys och skafferi dagarna i ända! :P Magen syns redan men ungarna verkar inte märka det iaf, dom undrar mest varför jag är trött hela tiden :/ Gick upp 31kg med dottern och 35 med sonen, blir väl liknande nu :O Får hoppas jag går ner lika fint denna gången :)
  • Kujänta
    Minxy skrev 2014-12-28 22:58:34 följande:

Jag är inte så farligt illamående ännu men innan jag ätit frukost och på kvällen innan det är dags att lägga sig kommer det, när jag väntade första var jag dock konstant illamående och kräktes 3-4 ggr/dag v 5-20 och det enda som jag upplevde att dämpade var citronvatten eller smörgåsrån.
  • MissPin

Hej! Jag hoppar gärna in här. Har bf den 29 augusti. Jag är 25 och min sambo är 27, vi har ett barn som är född i april 2013.

Livrädd att det inte ska gå bra den här gången, fick missfall i vecka 12 i augusti det här året. Jag hoppas jag får ett tidigt vul som kan lugna mig lite!

• TigerEmmlis
    Malin81a skrev 2014-12-28 20:55:48 följande:

Hej!

Jag kikar in här. Har BF 24 augusti. Har haft en tuff höst då jag skulle fått en flicka i januari 2015. En mycket förkortad version är att vid ultraljudet runt v 18 upptäcktes svåra hjärnmissbildningar vi avbröt graviditeten den 9 september. En fruktansvärt sorglig upplevelse för hela familjen som förutom mig och pappan består av dotter 7 år och son 5 år.

Jag har väldigt svårt att känna glädje över denna graviditeten och tänker mycket lite på att jag e gravid. Hoppas att efter ul kunna börja knyta an till barnet.

Hej!

Har följ dig i en annan tråd, vi som avbrutit 2013! Är oxå med där men skriver knappt!

Stort grattis till plusset!! :)
  • Lejonhjärta

Är gärna med här! Plussade idag på dag 38. Gick o väntade på mensen och testade från dag 27 då min cykel brukar ligga där men som sagt först idag som jag plussade. Vill gärna vara med i facebookgrupp också om det är ok. .????

~Nora maj -08 Frank sep-10 Freja aug -13~
Svar på tråden Bf Augusti 2015