• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • iceball
    Sanandra skrev 2014-12-29 17:33:23 följande:
    Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?

Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?

Jag jobbar inom elektronikindustrin där vi har olika farliga ångor från lack osv så jag kommer att vara tvungen att berätta så fort jag kommer tillbaks efter julledigheten. Jag har berättat tidigt de andra gångerna också, för chefen, och han är så himla bra och förstående så även när det blev missfall så kändes det helt ok att han visste.

Jag är på 6+0 idag. ?
  • Sanandra

Jag har inga direkt kemikalier osv, mer buller och tunga lyft. Vi får jobba till V.26 å sedan går vi på dagtid.

Jobbar 14 skift på 3,5 vecka nu å sedan ledig 2,5 vecka. Men tar verkligen på att jobba 12 timmar natt. Mår ju inte toppen direkt. Vill inte berätta ännu då alla kommer få veta då de behöver sätta in ngn på upplärning som ska jobba istället för mig sedan och den vill de sätta in fortast möjligt. Vill gärna inte att hela fabriken aka veta innan v.12. Så svårt med allt kring detta!:/

• Mollan88
    familjenl skrev 2014-12-29 15:57:26 följande:
    Och här är en till! Måste småäta hela tiden för att kunna dämpa illamåendet. Min mage är otroligt svälld men min mage hann inte gå tillbaka helt från förra graviditeten så jag kan skylla på det om någon skulle undra. ;) gick upp 27 kg förra gången och är rädd för att gå upp mer/samma den här gången. Men det är väl sånt man får ta. :)
    Skönt att ni får i er mat.. Själv har jag gått ner 3kg och längtar till att suget kommer tillbaka! V.9 nu..
  • iiindra

Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?

Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?

Jag vet inte om det är i samma klass, men jag jobbar på en snabbmatsrestaurang, Max Hamburgare för att vara specifik. Just nu är det bara stressen jag kan oroa mig lite för. Det är lågsäsong (förutom nu runt jul) och vi är lågt bemannade så färre personer får jobba hårdare. Men jag är riktigt orolig inför våren/sommaren. Hur tidigt innan BF kan/får/borde/brukar man gå hem?

Redan i april-maj är det riktigt pissvarmt i restaurangen, stressen ökar ju närmare högsommaren kommer, vi säljer mer och har större tunga leveranser osv. Och vi står upp hela dagarna, och har endast en halvtimmes rast på dagen placerat tidigt i jobbpasset. Så ja, är som sagt orolig över att orka, det finns liksom aldrig tid för korta raster och man är ju som ni säger, hungrig hela tiden och det lär ju inte bli bättre med tiden, haha :)
  • Sanandra

Borde du inte kunna fråga om det finns chans för att kunna få andra arbetsuppgifter exempelvis?

Havandeskapspenning kan man ju ansöka om men vet inte hur tidigt, kolla försäkringskassans hemsida där bör det ju stå ngt.:)

• Knorten2015

Hej!!

Jag hoppar på denna tråden då jag va med i en annan först men inte lika många som är "aktiva" där som här! :)

Vi väntar vårt första barn och är i v.8 idag! :D

• TigerEmmlis

Havandeskapspenning kan man få från 60 dagar innan Bf! Jag har Bf den 2/8 och kan då få gå hem ca den 13 juni!

Jag jobbar på ett gardencenter med många tunga lyft och bara stå/gå/springa hela tiden. Alla andra som varit gravida på mitt jobb har fått havandeskapspenning så hoppas ju så klart att få det oxå! :)

• inda

Jag är förskollärare och fick inte havandskapspenning förra gången, många jag vet som inte fått trots tunga jobb :/ men får hoppas att försäkringskassan blivit lite snällare :)

• Knorten2015

Jag jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården och har berättat för 1 kollega, men vill gärna vänta med att berätta för alla + mina patienter ett tag till, är ju fortfarande tidigt i v.8 tycker jag.. Men har ringt "anonyma"samtal och frågat om restriktioner när det gäller vissa mediciner och behandlingar när man är gravid! :)
  • Sanandra

Det är helt klart svårt med jobb och graviditet. Man vet ju inte riktigt hur man ska orka. Jag vet inte ens om jag pallar till V.26 som är policyn

Svar på tråden Bf Augusti 2015