Sanandra skrev 2014-12-29 17:33:23 följande:
Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?
Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?
Jag vet inte om det är i samma klass, men jag jobbar på en snabbmatsrestaurang, Max Hamburgare för att vara specifik. Just nu är det bara stressen jag kan oroa mig lite för. Det är lågsäsong (förutom nu runt jul) och vi är lågt bemannade så färre personer får jobba hårdare. Men jag är riktigt orolig inför våren/sommaren. Hur tidigt innan BF kan/får/borde/brukar man gå hem?
Redan i april-maj är det riktigt pissvarmt i restaurangen, stressen ökar ju närmare högsommaren kommer, vi säljer mer och har större tunga leveranser osv. Och vi står upp hela dagarna, och har endast en halvtimmes rast på dagen placerat tidigt i jobbpasset. Så ja, är som sagt orolig över att orka, det finns liksom aldrig tid för korta raster och man är ju som ni säger, hungrig hela tiden och det lär ju inte bli bättre med tiden, haha :)