• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Malin81a
    TigerEmmlis skrev 2014-12-29 09:37:04 följande:

Hej!

Har följ dig i en annan tråd, vi som avbrutit 2013! Är oxå med där men skriver knappt!

Stort grattis till plusset!! :)

Tack! Det är ju lite tröst faktiskt att det är fler som går igenom det och klarar det ?!!
  • Minxy
    excalibur skrev 2014-12-29 14:40:03 följande:
    Hehe, här sa gubben att jag äter oss ur huset när jag åt frukost för miljonte gången i förmiddags! :P Jag som aldrig äter frukost annars.. Men va gör man inte för att slippa må illa ;) Har bara gått upp 1kg än, blev lite chockad, trodde det skulle va mer, men det kommer klart :)
    Ja det lär nog öka om ett tag :)

Jag äter ofta, men lite. Till frukost blev det en hårdbrödmacka och ett glas citronvatten. En timme senare en tallrik fil och havrekuddar. En timme senare en till hårdbrödmacka. Osv osv.

Just nu gör jag kladdkaka på barnen begäran. Det går förvånansvärt bra än så länge, men jag ville inte smaka på smeten.
  • familjenl
    excalibur skrev 2014-12-28 23:48:30 följande:

Exakt likadant här! Ett jäkla rännande i kyl, frys och skafferi dagarna i ända! :P Magen syns redan men ungarna verkar inte märka det iaf, dom undrar mest varför jag är trött hela tiden :/ Gick upp 31kg med dottern och 35 med sonen, blir väl liknande nu :O Får hoppas jag går ner lika fint denna gången :)

Och här är en till! Måste småäta hela tiden för att kunna dämpa illamåendet. Min mage är otroligt svälld men min mage hann inte gå tillbaka helt från förra graviditeten så jag kan skylla på det om någon skulle undra. ;) gick upp 27 kg förra gången och är rädd för att gå upp mer/samma den här gången. Men det är väl sånt man får ta. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2014-12-28 22:58:34 följande:

Och hur ska jag kunna dölja för barnen att jag börjat äta piggelin i tid och otid? Det är ju bara såååå gott och det dämpar verkligen illamåendet.

Åh, piggelin! Det åt jag massor förra graviditeten och blev så sugen nu när du skrev om det. Typiskt att jag inte kan ta mig till affären! Får nog be mannen köpa hem efter jobbet. ;)
  • Minxy
    familjenl skrev 2014-12-29 15:59:27 följande:
    Åh, piggelin! Det åt jag massor förra graviditeten och blev så sugen nu när du skrev om det. Typiskt att jag inte kan ta mig till affären! Får nog be mannen köpa hem efter jobbet. ;)
    Ja gör det ;)

Jag frågade maken imorse om jag fick piggelin till frukost. Han sa nej :(
  • charlotta1985

Skönt att höra att jag inte är ensam om småätandet. Vaknar jag kl 7 har jag hunnit äta tre frukostar vid 12. Fil ich müsli är favoriten just nu och rostmackor med ost. Då jag var väldigt noga med kosten innan har mitt förändrade matbeteende redan orsakat +3 kg i v9 :O

• charlotta1985

Skönt att höra att jag inte är ensam om småätandet. Vaknar jag kl 7 har jag hunnit äta tre frukostar vid 12. Fil ich müsli är favoriten just nu och rostmackor med ost. Då jag var väldigt noga med kosten innan har mitt förändrade matbeteende redan orsakat +3 kg i v9 :O

• Sanandra

Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?

Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?

• Kan du vissla Johanna?

Hej

Hoppar också in här. Är 40 år och hoppas innerligt att denna graviditet resulterar i att vi får vår lilla sladdis. Har två barn på 6 och 9. Blev oväntat gravid i våras men fick missfall i runt v. 6. Nu är jag i v. 6-7 ungefär. Hade sen ägglossning 30/11 och plussade 12/12. Jag är dock väldigt orolig just nu då jag inte får 3+ på clearblues veckoindikator. Fick 2-3 den 19/12 och har nu testat tre dagar i rad och får fortfarande 2-3. Känns oroväckande om inte hcg stiger som det ska. Har lagt ut en halv förmögenhet på detta satans test och blir lika besviken varje gång det där 2-3 kommer upp.

Imorgon har jag i alla fall tid för vul så det ger väl sig då. Är grymt nervös då jag verkligen hoppas så mycket på detta. I övrigt äter jag som en häst, mår lite illa, har ont i brösten och hugg och stick kring livmoder och ljumskar. Håll tummarna för mig!

Tack!

• iceball
    Sanandra skrev 2014-12-29 17:33:23 följande:
    Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?

Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?

Jag jobbar inom elektronikindustrin där vi har olika farliga ångor från lack osv så jag kommer att vara tvungen att berätta så fort jag kommer tillbaks efter julledigheten. Jag har berättat tidigt de andra gångerna också, för chefen, och han är så himla bra och förstående så även när det blev missfall så kändes det helt ok att han visste.

Jag är på 6+0 idag. ?
Svar på tråden Bf Augusti 2015