• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Goldie
    inda skrev 2014-12-30 13:00:39 följande:

Tack för tipset om kokos, måste testa!

Lergigan hjälpte mig i förra grav. men har inte haft orken till att ta mig till vc för att träffa läkare och få nytt recept. Igår låg jag helt utslagen, sov nästan hela dagen :/ kommer inte ihåg att det var så här förra gången. Hoppas verkligen att det går över snart

Sist jag var gravid fick jag Lergigan utskrivet av läkaren via telefon - det är så standard vid gravillamående och såpass "snällt"  preparat så det är helt ok att göra så. Värt att testa om din läkare kan göra detsamma!
  • Knorten2015

Jag mår också illa mest hela dagen, absolut värst på morgonen då jag måste spy 1-2 gånger direkt när jag vaknar! Äpple, piggelin och tuggummi hjälper mig, men ska verkligen prova kokos! :)

• iceball

Hur kommer jag med i facebookgruppen?

Jag har känt mig otroligt nojig idag. Tycker att jag har mått lite för bra och hade en konstig känsla i magen, satt verkligen och kände efter om det var samma känsla som när jag fick missfall.. men nu mår jag illa och maten håller på att komma upp, då känns det bättre Men det lär nog inte vara sista gången jag oroar mig.

• familjenl
    excalibur skrev 2014-12-30 11:29:05 följande:

Ja jäkla illamående. Igårkväll spydde jag dock upp hela månadens mat kändes det som :/ första och förhoppningsvis sista spyan :P nä kilona kommer väl på köpet, tyvärr :)

Usch då! Jag har som tur är inte kräkts av illamåendet än så jag hoppas jag slipper det. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2014-12-30 11:44:20 följande:

Åh fy....illamående, har inte tvättat håret på två dagar, släpar mig fram i mysbyxor, sport-bh och sliten t-shirt. Och nu ringer några goda vänner och berättar att dom kommer på besök. Jaaaa, vad kul *host*

Hahaha, du beskrev precis min outfit fast jag skippar bh helt för att det är så jobbigt med saker som sitter åt! Nu har jag dock mina föräldrar på besök så nu får jag väl se till att se anständig ut iaf. Men de vet iofs om att jag är gravid. ;)
  • Minxy
    familjenl skrev 2014-12-30 18:21:57 följande:
    Hahaha, du beskrev precis min outfit fast jag skippar bh helt för att det är så jobbigt med saker som sitter åt! Nu har jag dock mina föräldrar på besök så nu får jag väl se till att se anständig ut iaf. Men de vet iofs om att jag är gravid. ;)
    Ja, byxor som sitter åt i magen är inte heller nån höjdare. Bh kan jag inte gärna skippa eftersom mina bomber behöver stöd :P

Illamåendet har flyttat sig från kvällen till förmiddagen. De två senaste kvällarna har jag mått hyfsat bra, men det kanske också beror på att jag äter konstant hela kvällen?

Just nu är jag på väg att baka en drömrulltårta :D
  • Goldie
    iceball skrev 2014-12-30 18:11:38 följande:

Hur kommer jag med i facebookgruppen?

Jag har känt mig otroligt nojig idag. Tycker att jag har mått lite för bra och hade en konstig känsla i magen, satt verkligen och kände efter om det var samma känsla som när jag fick missfall.. men nu mår jag illa och maten håller på att komma upp, då känns det bättre Men det lär nog inte vara sista gången jag oroar mig.

Haha, hade samma känsla tidigare men övertalade mig att njuta istället - mådde så himla dåligt med senaste barnet i början så skönt att slippa! Och nu idag har illamåendet börjat så smått så kanske är jag helt enkelt bara kortare gången än vd jag trodde och har allt "härligt " gravidmående framför mig... ;)
  • Goldie

Nyår imorgon! vad ska ni göra, allihopa?

för oss blir det lugnt familjemys med svärföräldrarna som är på besök.

• Knorten2015

Det beror på hur länge jag orkar hålla mig vaken! ;) men med några powernaps på dagen så tänkte vi orka åka till ett par kompisar och fira det nya året! :) tur att jag kan skylla på att jag både ska köra och jobba dagen efter, så slipper vi avslöja oss än! Så länge jag kan äta maten vill säga.. :P

• Minxy

Vi kommer vara iväg på heldag/kväll med flera goda vänner, vi blir väl allt som allt 15-17 pers (vuxna och barn blandat).

Vi kommer börja tidigt, redan vid 10-tiden med pulka, korvgrillning mm, för att sedan åka direkt vidare på trerättersmiddag och umgänge hela kvällen/natten :(

Känns sådär...

Svar på tråden Bf Augusti 2015