• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Kakanbus90
    Jag gick in i vecka 7 igår och på kvällen och nu på morgonen så kom lätt illamående. Inte så jag behöver spy, utan mest en lätt pågående illamående. 
    Första gången jag är gravid och jag har inte haft så värst mycket symtom mer än ömma bröst. Nu efter mackor till frukost mådde jag lite bättre i typ en kvart, men nu är det tillbaka igen. 

Men det är bara att stå ut :) Är även jättetorr i munnen? någon mer som är det?
  • Minxy
    excalibur skrev 2014-12-28 23:48:30 följande:
    Exakt likadant här! Ett jäkla rännande i kyl, frys och skafferi dagarna i ända! :P Magen syns redan men ungarna verkar inte märka det iaf, dom undrar mest varför jag är trött hela tiden :/ Gick upp 31kg med dottern och 35 med sonen, blir väl liknande nu :O Får hoppas jag går ner lika fint denna gången :)
    Ja maken sa igår kväll (när jag satt med min tredje piggelin...) att det inte kommer dröja länge förrän någon fattar vad som står på.

För mig är inte illamåendet så farligt på morgonen. Det är värre från 12 och resten av eftermiddagen/kvällen. Eller det kanske beror på att jag inte klivit upp förrän runt 10-tiden hela julledigheten :P
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-28 22:58:34 följande:

Men det här är ju faktiskt väldigt irriterande.

Jag har en svagt illamående som lurar hela tiden + en enorm hunger som sätter igång ca 20 minuter efter senaste måltiden.

De tre senaste kvällarna har jag ätit en rejäl portion makaroner och ost ca 22:00! Jag kommer ju svälla som en badboll :(

Och hur ska jag kunna dölja för barnen att jag börjat äta piggelin i tid och otid? Det är ju bara såååå gott och det dämpar verkligen illamåendet.

Har också så...illamående om jag inte äter hela tiden. ..känns som jag helst vill ha nått i munnen hela tiden! Åh ...piggelin, det lär jag testa...jag proppar i mig jättemånga clementiner för att klara av det värsta illamåendet...men lätt att man suger på nått sött...inte bra...har gått upp ett kilo, väger 59 nu! Brukar inte äta efter sju på kvällen, men nu måste jag ju äta massa då!!!! Rädd för att gå upp för mycket i vikt, är i v. 9 nu!!!!
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-29 11:32:49 följande:
    Har också så...illamående om jag inte äter hela tiden. ..känns som jag helst vill ha nått i munnen hela tiden! Åh ...piggelin, det lär jag testa...jag proppar i mig jättemånga clementiner för att klara av det värsta illamåendet...men lätt att man suger på nått sött...inte bra...har gått upp ett kilo, väger 59 nu! Brukar inte äta efter sju på kvällen, men nu måste jag ju äta massa då!!!! Rädd för att gå upp för mycket i vikt, är i v. 9 nu!!!! smile1.gifsmile1.gif
    Men du kanske blir som mig Micka :)

Med båda tidigare barnen har jag gått upp det mesta under den första halvan av graviditeten. Jag brukar vanligtvis inte heller äta något efter 18 på kvällen, men nu äter man ju minst en gång i timmen.

Det enda som är positivt (för mig) är att jag inte längre är sugen på godis och chips/läsk. Det har jag annars stora problem med som ogravid.

Jag slår dig förresten ;) Har redan ökat från 58 till 61 och är bara i v.7! :D
  • TantB
    Kakanbus90 skrev 2014-12-29 10:03:31 följande:

Jag gick in i vecka 7 igår och på kvällen och nu på morgonen så kom lätt illamående. Inte så jag behöver spy, utan mest en lätt pågående illamående. Första gången jag är gravid och jag har inte haft så värst mycket symtom mer än ömma bröst. Nu efter mackor till frukost mådde jag lite bättre i typ en kvart, men nu är det tillbaka igen. Men det är bara att stå ut :) Är även jättetorr i munnen? någon mer som är det?

Jag har också varit galet torr i munnen. Det började ca. en vecka innan jag plussade.
  • TantB

Fick tid för vul 14.45. Hoppas, hoppas, hoppas att allt ser bra ut och att det finns en bebis med ett slående hjärta i livmodern.

• inda

Hakar på om det är okej :) BF 28/8 enligt beräkningarna. Andra barnet, har en dotter född -11

Mår verkligen apa redan, känns som en konstant snefylla :( illamående och yr med huvudvärk hela dagarna!

• Kakanbus90
    TantB skrev 2014-12-29 11:36:20 följande:
    Jag har också varit galet torr i munnen. Det började ca. en vecka innan jag plussade.

Usch mår illa hela tiden nu om jag inte äter något minst en gång i timmen eller oftare :P
    Nu har jag köpt hem massa små saker jag ska testa att småäta, kex, piggelin, yoghurt, äpplen, bananer osv.. 
    Tror jag druckit för lite vatten för nu när jag druckit tre glas är jag inte torr i munnen längre :) 

Är illamåendet som det är nu att jag "bara" behöver äta oftare så är det lugnt, men ska jag börja spy och ha mig blir det jobbigare. Första dagen med illamående idag så vi får väl se hur det urartar sig.

• ellyangel

Jag vill också vara med här. Plussade för 3 veckor sedan. vecka 7 (6+5) idag.

Mådde väldigt illa förra och förrförra veckan men det har släppt ganska mycket. kommer lite då och då på kvällarna. Annars så har jag mest lite ont i huvudet, sjukt tunga bröst (de är redan en storlek större och ramlar ur alla bhar som har någon som helst push up). Men sen så är jag trött, så brutalt jävla trött.. 

Drömmen slog till slut in, det blev även min tur
  • excalibur
    Minxy skrev 2014-12-29 10:28:48 följande:

Ja maken sa igår kväll (när jag satt med min tredje piggelin...) att det inte kommer dröja länge förrän någon fattar vad som står på.

För mig är inte illamåendet så farligt på morgonen. Det är värre från 12 och resten av eftermiddagen/kvällen. Eller det kanske beror på att jag inte klivit upp förrän runt 10-tiden hela julledigheten :P

Hehe, här sa gubben att jag äter oss ur huset när jag åt frukost för miljonte gången i förmiddags! :P Jag som aldrig äter frukost annars.. Men va gör man inte för att slippa må illa ;) Har bara gått upp 1kg än, blev lite chockad, trodde det skulle va mer, men det kommer klart :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015