• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Kan meddela att jag numera älskar kvällarna. Inget illamående, är inte särskilt trött, mår precis som vanligt faktiskt. Gruvar mig dock för morgondagen :/

• iceball
    Goldie skrev 2014-12-30 18:34:14 följande:
    Haha, hade samma känsla tidigare men övertalade mig att njuta istället - mådde så himla dåligt med senaste barnet i början så skönt att slippa! Och nu idag har illamåendet börjat så smått så kanske är jag helt enkelt bara kortare gången än vd jag trodde och har allt "härligt " gravidmående framför mig... ;)

Ja herregud, ikväll mår jag INTE bra. Tyvärr lider jag av ångest så det är lite svårt att veta vad som är vad, men illamående på det här sättet har jag inte blivit av ångesten förut så det beror nog på graviditeten

Jag har fått tid för inskrivning 9/1. Tyckte det kändes tidigt, kommer att vara i 7+4 då. Förra gången hade jag hälsosamtal i 7+6 , samma dag jag fick missfall..men vi skippar hälsosamtalet den här gången så jag trodde vi skulle vänta till v 10 iaf. Förhoppningsvis går de med på vul!
  • LisaLuck

Hejsan, hoppar in här. Är gravid med andra barnet med BF 24 aug är i v 7 nu alltså. känner inte av det så mycket mer än att jag är trött och har svullna bröst så är ju lite nojjig såklart.. Känner inte av någon växtvärk heller, hur har ni det med det.. Kan det vara så att man inte känner av det?

• Kakanbus90
    LisaLuck skrev 2014-12-31 11:33:05 följande:

Hejsan, hoppar in här. Är gravid med andra barnet med BF 24 aug är i v 7 nu alltså. känner inte av det så mycket mer än att jag är trött och har svullna bröst så är ju lite nojjig såklart.. Känner inte av någon växtvärk heller, hur har ni det med det.. Kan det vara så att man inte känner av det?

Jag känner inte heller någon växtvärk och hittade den där texten som gjorde mig lite lugnare. www.niomanader.se/vaxtvark-i-livmodern/ i fråga nr 2 tar dom upp det och jag har läst om andra som inte heller känt av den men det ändå gott bra :) Men det är klart man är nojjig ändå... som "tur" är har jag börjat må lite illa så det är väl mitt första riktiga symtom som även har medfört att jag är känslig för lukter.. annars har jag bara varit lite öm om brösten och inte direkt känt mig gravid.

Men jag håller tummarna :) har inskrivning i mitten av januari och ultraljud i början av februari. Så tills dess vågar jag inte riktigt tro på det :P haha

• Zora
    LindizJ skrev 2014-12-31 15:31:37 följande:

nån mer här som känner sig som man vore åksjuk?

Japp! Helt klart åksjuk jag också. Blä
  • TantB
    LisaLuck skrev 2014-12-31 11:33:05 följande:

Jag har väldigt mycket växtvärk vilket också gör att jag oroar mig för missfall hela tiden. Kan inte minnas att jag hade växtvärk med min första och det gick jättebra. Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig utan njut av att ha en lätt graviditet
  • LindizJ

Zora: så irriterande! mitt andra barn och kan inte komma ihåg att det var så här sist! (haft ett möjligen två missfall också och känner inte igen det från då heller...!) antar man får härda ut...

• Zora
    LindizJ skrev 2014-12-31 22:06:50 följande:

Zora: så irriterande! mitt andra barn och kan inte komma ihåg att det var så här sist! (haft ett möjligen två missfall också och känner inte igen det från då heller...!) antar man får härda ut...

Ja visst är det jobbigt! Jag hade precis samma sak med första barnet. Spydde aldrig men var åksjuk typ hela tiden istället. Minns tyvärr inte riktigt när det gick över, hoppas snart! Måste leta reda på "åksjukearmbanden" som jag hade förra gången, har för mig att dom hjälpte lite iallafall.

Gott nytt år på er allihop!!
  • TyckOmMig

När man väntar tvillingar är illamåendet och tröttheten dubbel vill jag lova fy fan vilken jul och nyår i år!Men hoppas det ger med sig framöver för detta är den värsta av mina graviditeter!

Svar på tråden Bf Augusti 2015