jenny99 skrev 2014-11-26 17:19:04 följande:
Oron kommer troligtvis minska om du bättrar på sömn och mat.Drick heller inte för mycket kaffe,jag drack 2 halva koppar/dag för att inte få hjärtklappning.Gå gärna ut och gå även om det bara är 10 min.Hitta saker som får dig fokuserad på annat tex tugga tuggummi,prata i telefon,varmt bad.Min kompis hade lugnande effekt på mig,jag kunde ringa henne och knappt säga nånting men hon malde på för hon känner mig väl och har själv haft panikångest.Är det något spel du älskar?isåfall prova att spela,det hela handlar om att lära dig fokusera på allt annat än din ångest.Och undvik allt som kan trigga ångest.jag fick en gång väldigt stark ångest när jag satte mig på min vanliga buss,10 min till nästa hållplats.Det var hemskt.Ett tag efteråt valde jag långsam buss som stannade överallt,det kändes tryggare.
Okey, ja jag antar att det lär göra det. Jag dricker inge kaffe, men dricker mycket läsk. Jag brukar spela dator men brukar ändå kunna hamna i oron då jag känner nåt ibland, som nu när jag får ont vid vänstra skulderbladet (hoppas det har och göra med att jag hänger över datorn lite, har googlat och blev bara mer rädd om hjärtat). Okej, ja alltså jag har inte åkt buss sen i somras.
Nån som har nåt angående mitt vänstra skulderblad?