• Jätteoroligg

panikångest/attack hjälp

Hej jag har nu sedan typ två timmar haft riktig panik. Skulle försöka somna då allt började, kände lite "stick" tvärt i bröstet. Sen drog iväg med lite stickningar i vänster arm/hand sen höger samt benen. Jag fick panik och trodde att hjärtat skulle skära ihop.

Ringde då 1177 som berättade att allt det här har npg att göra med panikångest och jag kan vara lugn sålänge det inte gör ont.

Men nu till frågan, hur länge kan det här sitta i? Går lite upp och ner med paniken och det. Just nu känns det lite tryck över näsan. Känner samtidigt oro för hjärtat.

• Svar på tråden panikångest/attack hjälp
  • Anonym (kille29)
    Jätteoroligg skrev 2014-12-27 00:35:01 följande:

Fan nu är det jobbigt igen, har som sagt värk i hela kroppen idag men det är fortfarande det där i vänster arm/hand som skrämmer mig. Samt lite i bröstet då och då... Är även lite svettig i ansiktet nu också. Fyfan vad orolig man blir...

Ja det där med vänster arm/hand låter ju verkligen inte alls friskt... Det kan vara något livsfarligt.. Tycker du borde ringa sjukvårdsrådgivningen direkt och höra efter om du bör åka in akut.
  • Anonym (AA)
    Anonym (kille29) skrev 2014-12-27 18:44:23 följande:

Ja det där med vänster arm/hand låter ju verkligen inte alls friskt... Det kan vara något livsfarligt.. Tycker du borde ringa sjukvårdsrådgivningen direkt och höra efter om du bör åka in akut.

Lägg av!
  • Jätteoroligg
    Anonym (kille29) skrev 2014-12-27 18:44:23 följande:
    Borde det nog inte vara. Känner mig ganska lugn angående det idag.
  • Jätteoroligg

Hej... nu är det lite jobbigt igen.

Det känns lite konstigt i hjärtat och så, antar att det är vanligt vid ångest?

• Jätteoroligg

Hej

Måste få skriva av mig lite igen... (ignorera om du tycker det är jobbigt att jag skriver mycket)

Kan verkligen ångest ge små smärtor/obehag i bröstet/hjärtat? Idag har jag kännt det några gånger samt lite bak i skulderbladet och fingrar.

Har varit i stan och gjort saker så det känns ju bra.

/Orolig människa

• Påven Johanna
    Jätteoroligg skrev 2014-12-30 16:34:09 följande:

Hej

Måste få skriva av mig lite igen... (ignorera om du tycker det är jobbigt att jag skriver mycket)

Kan verkligen ångest ge små smärtor/obehag i bröstet/hjärtat? Idag har jag kännt det några gånger samt lite bak i skulderbladet och fingrar.

Har varit i stan och gjort saker så det känns ju bra.

/Orolig människa

Ångest kan ge upphov till alla möjliga fysiska sensationer. Jag tycker jag minns dig från någon annan tråd du startat som också handlade om hälsoångest. Vad var det då? Magproblem? Är det bättre med den saken nu?
  • Jätteoroligg
    Påven Johanna skrev 2014-12-30 16:49:16 följande:
    Ångest kan ge upphov till alla möjliga fysiska sensationer. Jag tycker jag minns dig från någon annan tråd du startat som också handlade om hälsoångest. Vad var det då? Magproblem? Är det bättre med den saken nu?
    Okej, tack för svar. :) 

Jo det är jag som har tråden "Rädd för allvarlig sjukdom" där jag snackade om tarmcancer och så. Det har faktiskt lugnat sig rejält men jag känner ändå av små smärtor i magen ibland, fast inte lika mycket som förr. Nu är det mer det här som bekymrar mig...
  • Jätteoroligg

Hej! Nu är jag orolig igen... nyss högg det till i mitten av bröstet nån centimeter mot hjärtat. Fyfan vad läskigt... samt så har jag gandka hög puls.

Kan det verkligen hugga till i bröstet av ångest? Kändes ganska hårt, är inte säker om det hänt förut men jag känner igen känslan lite.

Nu har jag bara lite obehag/jättelite smärta i bröstet.

• Virre1979

Ja många tror att dom håller på att dö eller får en hjärtinfarkt och åker in till akuten, så är det panikångest.

Svar på tråden panikångest/attack hjälp