Anonym (kille29) skrev 2014-12-23 20:33:28 följande:
Din kropp är så full av ångest låter det som. Klart det är förklaringen för alla dina kroppsliga symptom.
Har själv haft små problem med panikångest men absolut inte i den höga grad som du, tror jag. Försök känn efter mindre. Du lyssnar på tok för mycket på din kropp. Klart det i normala fall är bra att lyssna på sin kropp, men ditt fall är det bättre att hålla dig sysselsatt och INTE lyssna på din kropp så mycket tror jag.
Vad bra att du ska träffa någon professionell. Jag tror du behöver både professionell konsultering samt medicinering mot din ångest. Jag tror också att du kan läsa på mycket om andning och olika andningstekniker. Det kan du göra redan nu. Visste du att andningen är nyckeln till mycket när det gäller ångest? Man kan andas på många olika sätt och kan man lära sig att hantera sin andning och andas på "rätt sätt" kan man övervinna en ångestattack.
Jag har till exempel haft lite problem med hjärtklappning. Den kommer om jag har andats för ytligt ett tag (pga stress). Det kan också bli att man andas ut för mycket koldioxid, och då får man syrebrist i blodet som orsakar hjärtklappning. Det är inte farligt vet jag, bara obehagligt.
Hur ser ditt liv ut? Sitter du alltid isolerad inomhus eller går du ut ibland?
God jul ;)
Ja, jag antar att min kropp är full av ångest...
Okej, ja jag tror inte att jag har riktigt panikångest men nåt liknande. Får som inte jättemycket panik men blir lagomt rädd och orolig. Jag vet att jag lyssnar för mycket på kroppen, har blivit väldigt hypokondrisk senaste halvåret. Andningen ska jag kolla upp lite, men har provat lite tidigare och inte riktigt funkat.
Okej, hjärtklappning har jag rätt så ofta också och tror nog det kan bero på antingen min ångest eller att jag också andas ganska ytligt.
Jag är för det mesta hemma, går ut nångång per vecka.