Jätteoroligg skrev 2015-06-02 00:39:32 följande:
Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva!
Är alltid skönt att få ventilera lite. Jobbigt att du har haft det så men skönt att det är bättre... Jag hade det hyfsat bra i nån månad men tror det kom tillbaka då jag började dricka mycket.
Nu är jag deprimerad samt ångest, är väldigt trött hela tiden men när jag ska sova är jag inte det... Jag har som ingen energi.
Jätteoroligg skrev 2015-06-02 00:39:32 följande:
Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva!
Är alltid skönt att få ventilera lite. Jobbigt att du har haft det så men skönt att det är bättre... Jag hade det hyfsat bra i nån månad men tror det kom tillbaka då jag började dricka mycket.
Nu är jag deprimerad samt ångest, är väldigt trött hela tiden men när jag ska sova är jag inte det... Jag har som ingen energi.
Ingen orsak! Okej, ja alkohol ger ökad ångest så det borde du försöka sluta med helt tills du känner att du mår bättre igen! Försök att sluta med alkoholen som första steg och får du återfall så är det bara att försöka igen :) ! Det var dom bästa orden som jag fick höra när jag gick igenom min kris : försök igen!
Det är inte försent förrän den feta damen sjunger eller vad brukar man säga? ;)
Och om du inte redan har kontakt med psykolog så tycker jag att du ska ta kontakt med din vårdc! Kanske även gå på AA-möten? Det låter som att du har alkoholprobem. Det är en nog en viktig sak att berätta även för din läkare och psykolog att du börjat dricka för att dämpa din ångest!
Jag har tyvärr inte läst igenom tråden så noga sorry, men tar du någon medicin för ångesten/depression ?
Du kommer klara dig! Kram