• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-12-16 14:47:06 följande:
    Du kan ju inte heller tvinga en svensk tjej eller kille att bada om hen inte vill visa sig för någon, så hur tycker du vi ska göra där?
    Då får de väl ge fan i att bada, alt skaffa privatpool eller något sådant.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-16 14:59:03 följande:
    Oavsett hur de väljer att göra blir det inte en massa press kring det.
  • Anonym (Politiskt intresserad)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-16 14:59:03 följande:
    Det ingår i läroplanen att kunna simma i årskurs 5.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-12-16 15:07:06 följande:
    Oavsett hur de väljer att göra blir det inte en massa press kring det.
    Det blir väl inte press för att någon avstår att bada, oavsett om vederbörande anger privata eller religiösa skäl för beslutet? Vill man inte så behöver man inte.

Däremot finns det ju en i storlek icke obetydlig grupp medborgare som på allvar verkar tycka att "Guds ord", oavsett om man själv tror på denna "Gud" eller inte, är ett giltigt skäl att erbjuda människor separata badtider. Medan jag aldrig någonsin tror jag har hört någon försvara rätten för dem som inte trivs att visa sina sladdriga badklädesbeklädda kroppar för andra människor men inte har någon förhistorisk gubbe i himmelen att luta sig mot ska ges rätt till egna badtider.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Politiskt intresserad) skrev 2014-12-16 15:09:39 följande:
    Det ingår i läroplanen att kunna simma i årskurs 5.
    Japp. Och det ingår också att ha könsmixade idrottslektioner i skolan, inklusive simundervisning. Ergo: är man inte beredd att ha det bör man nog försöka slå sig fri från just det religiösa påbudet om man planerar att leva i Sverige, eftersom det uppenbarligen inte är kompatibelt med svenska sociala koder överhuvudtaget.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-16 15:10:56 följande:
    Det blir väl inte press för att någon avstår att bada, oavsett om vederbörande anger privata eller religiösa skäl för beslutet? Vill man inte så behöver man inte.

Däremot finns det ju en i storlek icke obetydlig grupp medborgare som på allvar verkar tycka att "Guds ord", oavsett om man själv tror på denna "Gud" eller inte, är ett giltigt skäl att erbjuda människor separata badtider. Medan jag aldrig någonsin tror jag har hört någon försvara rätten för dem som inte trivs att visa sina sladdriga badklädesbeklädda kroppar för andra människor men inte har någon förhistorisk gubbe i himmelen att luta sig mot ska ges rätt till egna badtider.
    Press som i media.
  • Anonym (Politiskt intresserad)

Sen tycker jag inte att man ska förglömma vad det hela grundar sig på som du själv är inne på.... Är det tjejerna i grund och botten som inte vill visa sina kroppar och hår eller är det en sagoboksgubbe som hjärntvättat folk att "goda flickor" inte får visa upp sig för nån annan än sin man??? Ska man legitimera diskriminering?
  • nihka

Nej, men alla elever kan få individuella anpassningar om de har problem med att uppfylla kunskapskraven oavsett orsaken till det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-12-16 15:18:10 följande:
    Nej, men alla elever kan få individuella anpassningar om de har problem med att uppfylla kunskapskraven oavsett orsaken till det.
    Ja. Och så måste det vara, ofta är det ju inte ens barnens eget fel att de indoktrinerats med något så primitivt som religion sedan födseln. Men i grund och botten anser jag att det inte bör åligga t.ex. skolan att betala för att vissa ligger inne med religiösa vanföreställningar som de menar går före precis allt annat. 
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-16 15:20:21 följande:
    Ja. Och så måste det vara, ofta är det ju inte ens barnens eget fel att de indoktrinerats med något så primitivt som religion sedan födseln. Men i grund och botten anser jag att det inte bör åligga t.ex. skolan att betala för att vissa ligger inne med religiösa vanföreställningar som de menar går före precis allt annat. 
    Vad jag menade var att ALLA barn oavsett orsak har rätt till den hjälp de behöver för att möta kunskapskraven och att det skulle bli lite märkligt om man gjorde undantag för de muslimska barnen.

Den "mobbing" SD påstår att de utsätts för är inte sällan något de själva praktiserar mot eller skulle vilja praktisera mot exempelvis muslimer.
Svar på tråden Mobbingen mot SD