• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Anonym (Vem har hjärntvättar vem egentligen?)

Vad stämmer och vad stämmer inte? Borde inte de som jobbar ute i kommunerna kunna svara på det bättre än alla löst tyckande såhär dvs. de som t ex jobbar på socialkontoren mm. Visst fan skulle även jag vilja ta emot all värdens nödställda. Men att tycka är en sak och vad som sedan är praktiskt genomförbart en annan.
    http://www.svt.se/nyheter/sverige/svt-undersokning-moderaterna-splittrat-i-invandringsfragan

Personligen så tror jag att problemet är en helt annan än vad politikerna öppet vågar erkänna t ex att Sveriges ekonomiska situation är mycket värre än vad går ut öppet med. Något man nu ser som en möjlighet att lösa genom den flyktingpolitik man har typ "Flyktingar ska bygga Sverige" dvs, rädda Sverige!

• Smecker
    Anonym (Vår tid kommer....) skrev 2014-12-11 11:39:55 följande:

Jepp men inget som du begriper så du får väl uppdatera dig själv helt enkelt. Allt kan man inte få serverad, lite får man jobba för själv. Jag vet att den ekvationen är väldigt obegriplig för vänsteranhängare men nu är det så verkligheten ser ut. Puss o Kram

Mycket intelligent resonemang. Konstigt att SD är portade från Nobelfesten, om alla sverigedemokrater resonerar på det viset så har de ju mycket att tillföra. Alla bord behöver ju en gycklare.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Vår tid kommer....)
    Smecker skrev 2014-12-11 11:56:46 följande:
    Mycket intelligent resonemang. Konstigt att SD är portade från Nobelfesten, om alla sverigedemokrater resonerar på det viset så har de ju mycket att tillföra. Alla bord behöver ju en gycklare.
    Jamen ställ upp då. Puss och Kram
  • Smecker
    Anonym (Vår tid kommer....) skrev 2014-12-11 12:02:48 följande:

Jamen ställ upp då. Puss och Kram

Tyvärr, jag har för många hjärnceller i rad för det. Men en genomsnittlig SD-väljare skulle väl klara det galant? Man behöver inte kunna mer om politik än att mörkhyade är skrämmande och att Sveriges nationalrätter är Calzone och kebabrulle med vitlökssås.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (skitglad)
    Anonym (Politiskt intresserad) skrev 2014-12-11 10:46:18 följande:

Jag har alltid röstat åt vänster av solidaritetsskäl och att jag inte gillar att skattepengar går till vinster för utbildning och vård. I år har jag dock fått nog... Vi har numera ett gäng rena ghetton i Sverige där polis, ambulans och brandbilar inte kan åka in i utan att riskera stenkastning. Man ser tiggare i vartenda gathörn och på varenda t-bana i Sthlm. Skolresultaten störtdyker. Vårdpersonal går på knäna. Nåt har gått helt åt skogen.

Vi har ett system som är uppbyggt på att alla betalar skatt som subventionerar skola, vård mm och att sen får vissa bidrag och liknande för att klara sig. Det här håller bara så länge man har ett visst skatteunderlag. Det är en omöjlig matematisk ekvation att ha öppna gränser och tro att välfärden ska vara intakt.

Att Sverige dessutom har ghetton tycker jag är rent ut sagt för jäkligt. Om inte straffarbete i Gulag kan hjälpa (betydligt billigare för staten också) så kanske en enkelbiljett till släktens hemland kan hjälpa. Är dom för unga så kan ju mamma/pappa följa med eftersom dom uppenbarligen inte har koll på sina söner (döttrarna brukar dom däremot ha stenhård koll på). 

• Anonym (Vår tid kommer....)
    Smecker skrev 2014-12-11 12:10:00 följande:
    Tyvärr, jag har för många hjärnceller i rad för det. Men en genomsnittlig SD-väljare skulle väl klara det galant? Man behöver inte kunna mer om politik än att mörkhyade är skrämmande och att Sveriges nationalrätter är Calzone och kebabrulle med vitlökssås.
    Ja, det får ju stå för dig. Har inte träffat några som röstar på SD som har sagt något sådant. Inga andra heller för den delen. Förutom Sahlins och Schymans alla grodor då.
  • Anonym (skitglad)
    Anonym (Instämmer) skrev 2014-12-11 11:53:02 följande:

Instämmer med dig Ts, man vågar inte säga att man röstar på SD för då får det tråkiga konsekvenser. Jag undrar just hur många gånger Marlena E har varit ute i dom invandrartäta förorterna, tycker hon skall bostätta sig där ett bra tag så får vi se vad hon tkr om SD efteråt...

Varför skulle man berätta för ngn vad man röstar på oavsett vilket parti det handlar om? Gör man det nuförtiden? 
  • Anonym (Politiskt intresserad)

Att alla SD:are är korkade är nåt som media vill påskina för att få folk att inte rösta på dom. Media "gissade" även grymt fel på just SD's resultat vilket jag antar också var rent taktik för att folk skulle se det som onödigt att slänga bort sin röst på ett mindre parti. Skönt att vi var tillräckligt många som såg igenom det.

Sen är det rent hyckleri att personen som vill att alla ska öppna sina hjärtan bor i en kommun som knappt tar emot flyktingar alls. Och varför media inte gör större affär av den saken kan man ju verkligen fråga sig om man tror att media är objektiv dvs.

• Anonym (skitglad)
    Anonym (Vår tid kommer....) skrev 2014-12-11 11:31:40 följande:
    Bara i min närmaste bekantskapskrets (familj, vänner, etc) finns där, som vi är säkra på, 16 st utöver min sambo och mig som röstar på SD. Av alla oss är 2 pensionärer (direktör och rektor), 2 arbetare. Resten har universitetsutbildning. Enda som bor på landet är min sambo och jag. På en hästgård som är rätt svår att ha i city.Vita män - ja, min sambo bland annat. En av mina svågrar är adopterad från Indien, d.v.s. inte sådär jättevit precis Min mamma har gift om sig med en från Medelhavsregionen, han är rätt mörk i färgerna. 

Men vi är säkert ensamma om det, alla andra är vita män i byhålor som bränner sin sprit, är fulla halva tiden, lever på bidrag och har inte ens klarat nian. Jaja, de Sverigefientliga kan bara fortsätta tro på påskharen, tills sanningen hoppar upp och biter dem
  • Anonym (skitglad)
    Anonym (Politiskt intresserad) skrev 2014-12-11 14:21:59 följande:

Att alla SD:are är korkade är nåt som media vill påskina för att få folk att inte rösta på dom. Media "gissade" även grymt fel på just SD's resultat vilket jag antar också var rent taktik för att folk skulle se det som onödigt att slänga bort sin röst på ett mindre parti. Skönt att vi var tillräckligt många som såg igenom det.

Sen är det rent hyckleri att personen som vill att alla ska öppna sina hjärtan bor i en kommun som knappt tar emot flyktingar alls. Och varför media inte gör större affär av den saken kan man ju verkligen fråga sig om man tror att media är objektiv dvs.

Svar på tråden Mobbingen mot SD