Anonym (Politiskt intresserad) skrev 2014-12-11 10:46:18 följande:
Jag har alltid röstat åt vänster av solidaritetsskäl och att jag inte gillar att skattepengar går till vinster för utbildning och vård. I år har jag dock fått nog... Vi har numera ett gäng rena ghetton i Sverige där polis, ambulans och brandbilar inte kan åka in i utan att riskera stenkastning. Man ser tiggare i vartenda gathörn och på varenda t-bana i Sthlm. Skolresultaten störtdyker. Vårdpersonal går på knäna. Nåt har gått helt åt skogen.
Vi har ett system som är uppbyggt på att alla betalar skatt som subventionerar skola, vård mm och att sen får vissa bidrag och liknande för att klara sig. Det här håller bara så länge man har ett visst skatteunderlag. Det är en omöjlig matematisk ekvation att ha öppna gränser och tro att välfärden ska vara intakt.
Att Sverige dessutom har ghetton tycker jag är rent ut sagt för jäkligt. Om inte straffarbete i Gulag kan hjälpa (betydligt billigare för staten också) så kanske en enkelbiljett till släktens hemland kan hjälpa. Är dom för unga så kan ju mamma/pappa följa med eftersom dom uppenbarligen inte har koll på sina söner (döttrarna brukar dom däremot ha stenhård koll på).
Det kan dock vänstern inte beskyllas för då alliansen regerat i 8 år. Alliansen vill ju ha klasskillnader det är ju vad hela deras politik går ut på och nu ser vi ju konsekvensen av detta.
Jag betalar gärna mer skatt för att våra barn ska ha en bra barnomsorg/skola. För att vi ska ha en bra vård och att ingen ska kunna roffa åt sig och sko sig på våra barn eller äldre.
Invandrarpolitiken är ett stort misslyckande, något måste göras och det fort. Men vi får aldrig glömma att det är levande människor det handlar om, människor som flytt från krig och svält. Människor som förlorat anhöriga och ingenting har när de kommer hit.
Med det sagt så är det fel att invandrargäng kan springa runt och råna, misshandla, våldta och förstöra utan att det händer något.
Jag tyckte även att det var fel när jag var ung att de som misskötte sig (nu pratar jag om svenska ungdomar som hamnat snett) fick åka på en skattefinansierad kryssning medan vi som skötte oss och tog ansvar för vårat liv inte fick något motsvarande av samhället. Det är illa att skolka, råna och förstöra ska belönas... Men samtidigt, hur ska vi få dem på rätt väg? Straffa dem gör nog bara saken värre och jag hoppas verkligen att kryssningen gav resultat.