• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • nihka
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-20 16:17:52 följande:
    Var och en gör väl som de själva är bekväma med.
    Får barn och ungdomar, från alla kulturer, göra som de själva känner sig bekväma med? Eller tvingas de göra som deras far har bestämt?
    Om vi ska vara ärliga så förekommer väl rätt ofta att flickor och unga kvinnor tvingas att göra precis som deras far eller någon farbror eller bor, har bestämt? Eller att de blir tvingade göra som andra gamla fanatiska gubb-dj....r bestämmer över dem..?

Om du ska vara ärlig nihka, tror du då verkligen att flickorna själva är bekväma med att de blir könsstympade och bortgifta med någon gammal gubbe som släkten har bestämt?

Jag tycket att du har en viss poäng i detta med badandet.
    Men jag tycker samtidigt att du ska kunna vara tillräckligt öppen och ärlig för att se flera sidor av saken, att det faktiskt finns allvarliga problem, och att du inte vara så fruktansvärt bergsäker i alla uttalanden...

Jag är från min egen personliga synvinkel absolut bergsäker på att flickorna inte känner sig bekväma med att t ex bli nedkastade från balkongen..!
    Jag är bergsäker på att SD-politiken Per-Olov Vickius inte motsätter sig att muslimska kvinnor badar för att han är obekväm med att barn och unga flickor kan könsstympas, giftas bort med någon gammal gubbe eller kastas ut från balkonger .

Sedan (parantes) är inte hederskultur ett muslimsk fenomen utan vissa muslimska grupper och även andra anammar hederskultur.

Hedersrelaterat våld var inte ämnet här utan jag tog upp de badande muslimska kvinnorna som ett exempel på mobbing av invandrare utförd av SD(are).

• Donum
    Baginbox skrev 2014-12-20 20:41:44 följande:

För det första. Du bör sluta med att göra dig till talman för någon annan än dig själv.

För det andra; vilka andra kulturer tillämpar balkongflygning i sin hederskultur?

För det tredje; Ser du inga problem med vissa kulturers synsätt visavi modern jämställdhet? Eller är du för att somliga kulturers rätt att existera överväger förtrycket mot kvinnor?

Mig veterligen var både Fadime, Pela och Maryam kristna?

Den sistnämnda mördades väl t o m för att hon blev kär i en muslim?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (.)
    Baginbox skrev 2014-12-20 20:41:44 följande:

För det första. Du bör sluta med att göra dig till talman för någon annan än dig själv.

För det andra; vilka andra kulturer tillämpar balkongflygning i sin hederskultur?

För det tredje; Ser du inga problem med vissa kulturers synsätt visavi modern jämställdhet? Eller är du för att somliga kulturers rätt att existera överväger förtrycket mot kvinnor?

För det första. Har du missat hur många svenska kvinnor det är som misshandlas, och även dödas av sina lika svenska män?

För det andra. Har du även missat alla de barn som utsätts för sexuella övergrepp av senska män? betyder det att vi i Sverige har en kultur där man misshandlar sina fruar och våldtar sina barn?

För det tredje. Så man kanske ska skilja på vad vissa indivder gör och på hela grupper, eller vill du ta ansvar för vad vissa svenskar gör?

• Anonym (.)
    Anonym (###) skrev 2014-12-19 00:13:09 följande:
    Men detta med badet är allvarligt tycker jag!
    Simkunnighet är otroligt viktigt!
    Att inte få bada med baddräkt eller med pojkar är ett enormt hinder för de muslimska flickorna, det hämmar lärandet.

Att okeja full mundering på badhus av religiösa skäl är förkastligt, nu lever vi 2014, snart 2015 och ska bete oss därefter.
    Framförallt för invandrartjejernas skull. Detta är det fria landet! De har kommit till friheten, att vi okejar att de blir instängda här är allt annat än OK. Vi är skyldiga att hjälpa dem att få leva som barn, utan hämmande tyger.
    Precis nu lever vi i 2014 vilket innebär att du inte har en rätt att säga hur andra ska klä sig vare sig på badhus eller på stan.
    Kvinnor har nämligen rätt att bestämma själva vilka badklädeer dom vill ha på, eller tillhör du den grupp där man oavsett urpsrung eller religion ska tvinga på sina åsikter och bestämmelser på andra när det gäller klädsel? 

• Anonym (fr)
    Anonym (.) skrev 2014-12-20 23:48:26 följande:
    Precis nu lever vi i 2014 vilket innebär att du inte har en rätt att säga hur andra ska klä sig vare sig på badhus eller på stan.
    Kvinnor har nämligen rätt att bestämma själva vilka badklädeer dom vill ha på, eller tillhör du den grupp där man oavsett urpsrung eller religion ska tvinga på sina åsikter och bestämmelser på andra när det gäller klädsel? 
    Jag är fullständigt helsvensk och skulle inte ha något emot en burkini. Då slipper jag bli dömd för håriga ben och armhålor.
  • Anonym (###)
    nihka skrev 2014-12-19 00:26:06 följande:
    Var och en gör väl som de själva är bekväma med. Det är inte alla västerlänningar som trivs med att visa upp sig heller. Man hjälper ingen genom att tvinga. Knutar löser man upp inte genom att rycka i dem hårt.
    Hemma får var och en göra som de är bekväma med men inte på badhuset.
    Hygien är viktigt.
    Du skriver att alla västerlänningar inte är bekväma med att visa upp sig?
    Hur kommer det sig då att det inte är tillåtet att bada i något annat än badkläder?

Om du inte konverterar förstås och det verkar onekligen som ett väldigt underligt skäl att göra det.

Nu pratar jag om mjukisbyxor och långärmade tröjor i badhuset, det har flickorna på sig.
  • Anonym (###)
    Håller med dig fullständigt! Ingen ska ha rätt att påtvinga kvinnor en särskild klädsel.
    Vi lever i 2014!

• Anonym (.)
    Anonym (###) skrev 2014-12-21 08:24:56 följande:
    Hemma får var och en göra som de är bekväma med men inte på badhuset.
    Hygien är viktigt.
    Du skriver att alla västerlänningar inte är bekväma med att visa upp sig?
    Hur kommer det sig då att det inte är tillåtet att bada i något annat än badkläder?

Om du inte konverterar förstås och det verkar onekligen som ett väldigt underligt skäl att göra det.

Nu pratar jag om mjukisbyxor och långärmade tröjor i badhuset, det har flickorna på sig.
    Def flesta brukar väl dock bära heltäckande badkläder av samma material som vanliga baddräkter dock?
    Jag kan inte dra mig till minnes att någonsin sett någon bada i mysbyxor, däremot har man sett åtskilliga gånger svenska killar och män som har på sig kalsonger under badbyxorna, där kan man prata om hygienproblem.
    Anonym (###) skrev 2014-12-21 08:31:16 följande:
    Håller med dig fullständigt! Ingen ska ha rätt att påtvinga kvinnor en särskild klädsel.
    Vi lever i 2014!
    Det gäller oavsett om man vill tvinga kvinnor att använda heltäckande baddräkt eller att tvinga dom från att avstå.
    Det blir bättre om alla oavsett urpsrung och religion lämnar beslutet åt den det faktiskt rör, dvs kvinnan själv.

• Anonym (Sven)
    Får kvinnor/flickor, från alla kulturer, göra som de själva bestämmer? Eller tvingas de göra som deras far har bestämt?
    Om vi ska vara ärliga så förekommer väl rätt ofta att flickor och kvinnor tvingas att göra precis som deras far eller någon farbror eller bor, har bestämt? Eller att de blir tvingade göra som andra gamla fanatiska gubb-dj....r bestämmer över dem..?
Svar på tråden Mobbingen mot SD