• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-12-16 15:29:08 följande:
    Vad jag menade var att ALLA barn oavsett orsak har rätt till den hjälp de behöver för att möta kunskapskraven och att det skulle bli lite märkligt om man gjorde undantag för de muslimska barnen.

Den "mobbing" SD påstår att de utsätts för är inte sällan något de själva praktiserar mot eller skulle vilja praktisera mot exempelvis muslimer.
    Inga undantag bör baseras på religiösa påbud, vare sig de är kristna eller muslimska eller något annat.

Att ett sådant synsätt högst sannolikt skulle "slå hårdast" mot just muslimer visar väl ganska tydligt hur otidsenlig den där religionen faktiskt är.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • enånittitre
    nihka skrev 2014-12-16 15:29:08 följande:
    Vad jag menade var att ALLA barn oavsett orsak har rätt till den hjälp de behöver för att möta kunskapskraven och att det skulle bli lite märkligt om man gjorde undantag för de muslimska barnen.

Den "mobbing" SD påstår att de utsätts för är inte sällan något de själva praktiserar mot eller skulle vilja praktisera mot exempelvis muslimer.
    ....är inte sällan något de själv praktiserar....
    -Vad är det här för dumma påståenden egentligen, har du något exempel på detta?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-16 15:31:03 följande:
    Inga undantag bör baseras på religiösa påbud, vare sig de är kristna eller muslimska eller något annat.

Att ett sådant synsätt högst sannolikt skulle "slå hårdast" mot just muslimer visar väl ganska tydligt hur otidsenlig den där religionen faktiskt är.
    Man behöver faktiskt inte ens tala om varför man inte vill bada, även om det skulle hjälpa att veta för att kunna komma med lösningar.

Många muslimer badar. En del i vanliga badkäder, andra i tunna täckande mer löst sittande kläder och burkini.

En del av den mobbingkampanjen som bedrivs av främlingsfientliga är att dessa kläder skulle ha "pissfläckar" och "fartränder" och SD-politiker som Per-Olov Vickius siar om att man kommer att behöva stänga ner simhallar om muslimer badar där eftersom svenskar kommer sluta bada av hygieniska skäl. 
  • Anonym (Sven)
    nihka skrev 2014-12-16 14:18:35 följande:
    Kommer här för tredje gången:

Ja, om SD ska göra sak av att bevara våra svenska traditioner fria från mångkulturella inslag får vi väl återgå till asatro och fira midvinterblot med offer.
    Ok. Om detta är det bästa du har att bidra med så förstår jag att du avstår från att skriva mera = helt ok för min del.Skäms
  • nihka
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-16 16:33:20 följande:
    Ok. Om detta är det bästa du har att bidra med så förstår jag att du avstår från att skriva mera = helt ok för min del.Skäms
    Du tyckte iaf att mitt bidrag var såpass bra att du valde att citera det och kommentera det, dock utan att din kommentar hade något med mitt inlägg att göra = inte OK för min del.

Om du ska diskutera är det ju en fördel om det du svarar folk har en koppling till det de sagt. På den punkten är jag orubblig.
  • Anonym (Sven)
    nihka skrev 2014-12-16 18:16:38 följande:
    Du tyckte iaf att mitt bidrag var såpass bra att du valde att citera det och kommentera det, dock utan att din kommentar hade något med mitt inlägg att göra = inte OK för min del.

Om du ska diskutera är det ju en fördel om det du svarar folk har en koppling till det de sagt. På den punkten är jag orubblig.
    Återigen,
    Ok, vad bra!
    Glad

Även om du nog missförstår mig (?).
    Jag tyckte inte att det du skrev var något bidrag och jag tyckte inte det var särskilt bra.
    Men du vet väl att man faktiskt kan citera trots det?

(Väntar fortfarande på vad du har att säga och vad du har att bidra med m h t trådstarten.
    Jag har inte så lätt att se att det du skriver "orubbligen" skulle ha någon beröringspunkt med trådstarten?).
  • nihka
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-16 18:48:04 följande:
    Återigen,
    Ok, vad bra!
    Glad

Även om du nog missförstår mig (?).
    Jag tyckte inte att det du skrev var något bidrag och jag tyckte inte det var särskilt bra.
    Men du vet väl att man faktiskt kan citera trots det?

(Väntar fortfarande på vad du har att säga och vad du har att bidra med m h t trådstarten.
    Jag har inte så lätt att se att det du skriver "orubbligen" skulle ha någon beröringspunkt med trådstarten?).
    Ursäkta. Jag omformulerar mig.

Du tyckte iaf att mitt inlägg var såpass något att du valde att citera det och kommentera det, dock utan att din kommentar hade något med mitt inlägg att göra = inte OK för min del.

För andra gången: Hejdå.
  • Anonym (Sven)
    nihka skrev 2014-12-16 19:12:28 följande:
    Ursäkta. Jag omformulerar mig.

Du tyckte iaf att mitt inlägg var såpass något att du valde att citera det och kommentera det, dock utan att din kommentar hade något med mitt inlägg att göra = inte OK för min del.

För andra gången: Hejdå.

Som sagt: Väntar fortfarande på vad du har att säga och vad du har att bidra med m h t trådstarten. 

Jag har inte så lätt att se att det du skriver "orubbligen" skulle ha någon beröringspunkt med trådstarten?
  • nihka
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-16 19:51:56 följande:
    Som sagt: Väntar fortfarande på vad du har att säga och vad du har att bidra med m h t trådstarten. 
    Jag har inte så lätt att se att det du skriver "orubbligen" skulle ha någon beröringspunkt med trådstarten?
    -
  • Anonym (Sven)
    nihka skrev 2014-12-16 20:22:56 följande:
    -
Svar på tråden Mobbingen mot SD