• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Benbrott
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 11:44:49 följande:
    En vän skrev en bra fråga på facebook häromdagen:
    Kan någon förklara följande för mig. När SD röstar på Alliansens budget hävdar Löfven att Alliansen inlett samarbete med SD och insinuerar att Alliansen blivit rasistiska.
    Samtidigt är han förbannad för att SD inte röstade på hans budget. Hade inte det gjort honom till en rasist som samarbetar med rasister om han fått deras röster istället??
    Jag förstår inte logiken. Men jag gissar att det "inte är samma sak"

Sammanfattar det hela ganska bra tycker jag.
    Löfven vill inte ha något med SD att göra, så varför skulle han vara arg på SD för att de inte röstade på hans budget?
  • Gathenhielm
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 11:56:01 följande:
    men man kan ju inte ändra på vad som är fakta bara för att det överensstämmer bättre med sin egen åsikt om hur man vill saker och ting ska vara
    Hur menar du nu?
    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (SD är fascister!)

Efter att ha läst spaltmeter av rasistisk smörja, skrivet av Sverigedemokrater, på forum såsom FL och  Flashback  är det befriande att Stefan Löfven  tar bladet från mun och sätter epitetet fascister  på SD.

Jag blir vansinnig när jag tänker på att SD har försatt Sverige i en regeringskris samtidigt som de röstat igenom förslag som är till nackdel för skolelever, arbetslös och pensionärer. Jag säger bara fy fan.

• Anonym (.)
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 11:59:31 följande:
    Fast så gör ju alla partier. Miljöpariet vill få igenom vissa saker och lovar sossarna att om de får igenom det så röstar de med dem i en annan fråga. SD´s problem är att de vill minska invandringen och de får då svårt att få något annat parti att gå med på det mot att få SD´s röst i en annan fråga. Helt ok, man ska som sagt rösta med det man tycker är bra och mot det man inte tycker är bra.
    Och kohandla när man kan. Det är så de gör, allihopa.

Jag har inte alls missat att SD gick till val med invandrarfrågan, det är ju av den orsaken de trots allt fick 13%, men de har en hel del annat också i sitt partiprogram som jag har läst eftersom jag läste allas. Vad som stod minns jag inte i detalj, men det handlade inte enkom om invandrarfrågan iaf. Det är det jag menar, om SD kommer med ett förslag som i grund och botten är ett som någon annan också har, om än med några skillnader så finns ingen anledning att rösta nej bara för att förslaget kommer från SD.

Att de röstat emot alliansen i frågan om pensionärerna har jag ingen koll på så orsaken till det kan jag inte svara på. Kan finnas fler orsaker, alliansen kanske ville ha 'fel' förbättringar gentemot vad SD tyckte, eller så vägrade alliansen rösta med SD i något annat. Det kan jag som sagt inte svara på.
    SD problem är att de är extrema i sin invandringspolitik.

SD är ett enfrågesparti, detta har man visat genom både handling och ord nu, och nej man måste inte sammarbeta med ett parti oavsett om det är rasitiskt eller inte.
    Det här är inte skolan där alla får vara med, antingen har man egen majoritet eller så har man samarbetspartier, slår det er inte faktumet att partier som är mindre än SD har mer makt och inflytande? Fråga er varför.

Och ja SD har annat i sitt partiprogram men dom har ju gått emot det genom sitt agerande både när alliansen satt i regeringen och nu när rödgröna gör det, det håller alltså inte att peka på partiprogrammet när man skiter i det när det kommer till omröstningar, handlingar säger mer än ord
  • dennis02

Riksdagen har blivit som en lekstuga. Man verkar tävla i vilka som kan ta mest avstånd från SD istället för att ens fundera över varför folk röstar på dem och vari grundproblemet ligger, om de övriga partierna kanske måste se över sin egen politik, men den självdistansen har man alltså inte. Man kör på i samma hjulspår och det spelar ingen roll att SD tar upp frågor som bevisligen engagerar en stor del av befolkningen, SD är rasister och följaktligen också alla som röstar på dem. Jag vet inte vad man ska likna det vid. Men demokratiskt är det INTE. Jag börjar mer och mer undra vad det är för jävla land vi lever i egentligen..

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Donum

När KD hade över 10% - hade det ansetts demokratiskt då att de skulle få bestämma över t ex rätten till fri abort?
    Eller är det bara just när det gäller SD som det är demokratiskt att lite drygt 10% av väljarna ska få bestämma?

• Anonym (.)
    Gathenhielm skrev 2014-12-09 12:04:26 följande:
    Hur menar du nu?
    Det går ju intee att komma med påståenden som inte är sanna bara för att det ska passa ens egen åsikt, man frmastår ju som mindre trovärdig då.

För att tydliggöra det lite bättre, uttalandet som du tyckte var så bra dvs:
    "Kan någon förklara följande för mig. När SD röstar på Alliansens budget hävdar Löfven att Alliansen inlett samarbete med SD och insinuerar att Alliansen blivit rasistiska.
    Samtidigt är han förbannad för att SD inte röstade på hans budget. Hade inte det gjort honom till en rasist som samarbetar med rasister om han fått deras röster istället??
    Jag förstår inte logiken. Men jag gissar att det "inte är samma sak""

Detta håller ju inte för man säger ju saker som inte är sanna? hade det däremot varit sant så ja då hade jag förstått men när man kommer med påståenden som ju inte är sanna då alla som följt debatten vet att det inte handlat om att SD ska rösta med antingen ena eller andra blockets budget utan att alla röstar på sitt eget.
    Kommer man alltså då med påhittade påståenden bara för att kunna göra en billig poäng så blir det ju pinsamt och fel.
    man kan alltså inte hitta på saker som låter bra bara för att det ska överrensstämma med den egna åsikten, eller jo kan kan man ju men som sagt det blir bara pinsamt och fel och väldigt uppenbart, inte det minsta logisk som man själva efterlyste.
    Förstår du nu?

Men återigen vi är off topic, trådestarten är ju det som borde diskuteras, hur SD återigen försöker göra sig till offer för mobing trots att man själva systematiskt utsätter andra för det.
  • Gathenhielm
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 12:11:17 följande:
    Det går ju intee att komma med påståenden som inte är sanna bara för att det ska passa ens egen åsikt, man frmastår ju som mindre trovärdig då.

För att tydliggöra det lite bättre, uttalandet som du tyckte var så bra dvs:
    "Kan någon förklara följande för mig. När SD röstar på Alliansens budget hävdar Löfven att Alliansen inlett samarbete med SD och insinuerar att Alliansen blivit rasistiska.
    Jag förstår inte logiken. Men jag gissar att det "inte är samma sak""

Detta håller ju inte för man säger ju saker som inte är sanna? hade det däremot varit sant så ja då hade jag förstått men när man kommer med påståenden som ju inte är sanna då alla som följt debatten vet att det inte handlat om att SD ska rösta med antingen ena eller andra blockets budget utan att alla röstar på sitt eget.
    Kommer man alltså då med påhittade påståenden bara för att kunna göra en billig poäng så blir det ju pinsamt och fel.
    man kan alltså inte hitta på saker som låter bra bara för att det ska överrensstämma med den egna åsikten, eller jo kan kan man ju men som sagt det blir bara pinsamt och fel och väldigt uppenbart, inte det minsta logisk som man själva efterlyste.
    Förstår du nu?

Men återigen vi är off topic, trådestarten är ju det som borde diskuteras, hur SD återigen försöker göra sig till offer för mobing trots att man själva systematiskt utsätter andra för det.
    Och vad är det som inte är sant i det uttalandet?

Tror att du har läst trådstarten lite fel, för den handlar definitivt inte om vad du tror att den handlar om.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (.)
    Donum skrev 2014-12-09 12:10:43 följande:

När KD hade över 10% - hade det ansetts demokratiskt då att de skulle få bestämma över t ex rätten till fri abort?
    Eller är det bara just när det gäller SD som det är demokratiskt att lite drygt 10% av väljarna ska få bestämma?

Kan inte annant än att hålla med
  • SupersurasunkSara
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 12:05:06 följande:
    SD problem är att de är extrema i sin invandringspolitik.

SD är ett enfrågesparti, detta har man visat genom både handling och ord nu, och nej man måste inte sammarbeta med ett parti oavsett om det är rasitiskt eller inte.
    Det här är inte skolan där alla får vara med, antingen har man egen majoritet eller så har man samarbetspartier, slår det er inte faktumet att partier som är mindre än SD har mer makt och inflytande? Fråga er varför.

Och ja SD har annat i sitt partiprogram men dom har ju gått emot det genom sitt agerande både när alliansen satt i regeringen och nu när rödgröna gör det, det håller alltså inte att peka på partiprogrammet när man skiter i det när det kommer till omröstningar, handlingar säger mer än ord
    Nej, man måste inte samarbeta, men då får man finna sig i att bli bortröstad utan att bli som en gnällig snorunge vilket Löfven blev.

Som sagt, vad som hände under förra perioden kan jag inte säga något om då jag inte har koll.

Som någon skrev, detta är OT. Tråden handlar om mobbing mot SD. Och det är fel anser jag, oavsett deras åsikter. Det är inte ok att mobba muslimer heller. Eller rödhåriga osv.

Svar på tråden Mobbingen mot SD