• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • SupersurasunkSara
    Donum skrev 2014-12-09 12:27:43 följande:
    På vilket sätt menar du att SD mobbas?
    Om det är det du menar, alltså. Jag är inte säker på att jag förstår dig rätt.
    När de höll tal skramlade folk med nycklar för att ingen skulle höra tex. Jag må tycka att deras åsikter är åt helsike, men antingen går jag inte dit eller så går jag dit men är tyst och lyssnar. Att vända ryggen är en sak, det stör inte för de som ville lyssna, att skramla med nycklarna är fel.

Att skriva så som de flesta tidningarna skriver är inte heller ok. Sakligt rapportera utan att lägga in känslor, oavsett vilka känslorna är, DET är journalisternas uppgift. Anser jag. Oavsett vilket parti man skriver om.

• Donum
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 12:36:18 följande:
    Antar att du inte läser Aftonbladet....
    Antar att du missade frågan. Menar du att man blir mobbad om man inte får medhåll? 

• SupersurasunkSara
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 12:33:20 följande:
    Gnällig snorunge? det är just sån sandlådestil som de flesta väljare är trötta på, detta tramsande som i slutänden inte leder någonstans utan kostar Sverige en massa pengar.

De rödgröna vann valet det kan man tycka vad man vill om, alliansen är inte överförtjusta i det men har oliks SD faktiskt tagit sitt ansvar och valde att följa den praxis som finns istället för att skapa kaos.
    Det enda detta extraval kan leda til, och ja extraval det är inte en folkomröstning om invandrare, är möjligt att det blir regeringskifte, det kommer inte leda till att SD får igenom sin invadnringspolitik, och sen ska du minnas att SD har lovat att fälla alla budgettar som inte gör som SD vill. Så frågan är vilka är 'snorungarna' är om man nu ska sjunka till er nivå.

Sen är det ju snarare så att SD är de som mobbar andra, bla muslimer, det är helt enkelt oförskämt fräckt när mobbare försöker utmåla sig själva till offer.
    Nu är det ju inte SD själva som skrivit att de är mobbade. Vem påstår att det är en folkomröstning om invandrarfrågan?

Faktum är att Löfven beter sig som en tjurig snorunge i mina ögon.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 12:40:06 följande:

tror du behöver lära dig vad mobbing är.

Att bli granskad och avslöjad för det man faktiskt har gjort (du glömmer att SD faktiskt har gjort de saker som de blivit avslöjade med) är inte mobbing.

hakkors armbindlar, rasitiska uttalanden, kopllingar till hatsajter, järnrörsskandaler etc är ju saker som faktiskt har hänt, istället för att bemöta det så kör man med taktiken 'vi blir mobbade..'

Jag anser att de blir mobbade. Helt vansinnigt att det får gå till så här. Jag hoppas många röstar på sd så politikerna får upp ögonen. De tjatar om att det bara är 13% som vill ha minskad invandring men jag röstade på fp och vill ha minskad invandring. Vi kan inte ha det som vi har idag. Snart finns ingen välfärd kvar.
  • Anonym (Smart!)

Tycker att du är väldigt smart som beslutar hur du ska rösta på vilket parti det är mest synd om istället för på det parti du tycker är bäst!

• 3barnspappan
    Men fatta nån gång: SD är INTE mobbade!

Yttrandefrihet innebär INTE att man går fri från kritik när man framför sina åsikter.
    Det gäller alla.

SD-företrädare har rätt att framföra sina åsikter.
    Vilket de gör.
    Ofta!
    Vi övriga, 87%-majoriteten, har rätt att framföra vår åsikt att SD står för främlingsfientlighet och rasism.
    Vilket vi gör.
    Ofta!

Det känns skönt att leva i ett land där 87% inte röstade på något så sjukt osvenskt som SD! Skrattande
  • Anonym (.)
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 12:40:19 följande:
    När de höll tal skramlade folk med nycklar för att ingen skulle höra tex. Jag må tycka att deras åsikter är åt helsike, men antingen går jag inte dit eller så går jag dit men är tyst och lyssnar. Att vända ryggen är en sak, det stör inte för de som ville lyssna, att skramla med nycklarna är fel.

Att skriva så som de flesta tidningarna skriver är inte heller ok. Sakligt rapportera utan att lägga in känslor, oavsett vilka känslorna är, DET är journalisternas uppgift. Anser jag. Oavsett vilket parti man skriver om.
    men med ditt tänk så borde du alltså rösta mot SD då SD har betett sig långt värre, rasistutalanden, påhopp på människor, järnnrörsskandaler, nazist armbindlar mm mm

och varje gång media har avslöjat SD kommer ju Sd och deras väljare med samma bemötande... 'ni mobbar oss...'

Men det är som vanligt det är alltid olika regler för SD och andra, Sd får mobba muslimer men journalister får inte avslöja järnrörsskandaler etc..

• Anonym (Arg)
    Anonym (Smart!) skrev 2014-12-09 12:45:49 följande:

Tycker att du är väldigt smart som beslutar hur du ska rösta på vilket parti det är mest synd om istället för på det parti du tycker är bäst!

Mobbingen mot sd gör ju att man inte kan rösta på något annat parti. De beter sig som 3 åringar. Dessutom anser jag att invandringsfrågorna är väldigt viktiga och det blundar de andra partierna för.
  • Anonym (.)
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 12:43:28 följande:
    Nu är det ju inte SD själva som skrivit att de är mobbade. Vem påstår att det är en folkomröstning om invandrarfrågan?

Faktum är att Löfven beter sig som en tjurig snorunge i mina ögon.
    Det är tydligt att du alltså inte har hel koll när det gäller denna fråga.,

Det är Linus Bylund SD som i både Twitter och på facebook skriver bla

"Wohooo! Vi ska ha en folkomröstning om massinvandringen!!! "

"Sverigedemokraterna avser göra vårens extra val till en folkomröstning om ja eller nej till fortsatt massinvandring"

Tycker alltså du ska ta reda på vad som faktiskt är innan du röstar, alltså se hur SD har röstat i många frågor och hur dom uttalat sig och handlat, inte gå efter en massa propaganda, påståenden eller ett pratiprogram som man inte följer när det kommer till kritan.

• Anonym (Arg)
    3barnspappan skrev 2014-12-09 12:45:51 följande:

Men fatta nån gång: SD är INTE mobbade!

Yttrandefrihet innebär INTE att man går fri från kritik när man framför sina åsikter.

Det gäller alla.

SD-företrädare har rätt att framföra sina åsikter.

Vilket de gör.

Ofta!

Vi övriga, 87%-majoriteten, har rätt att framföra vår åsikt att SD står för främlingsfientlighet och rasism.

Vilket vi gör.

Ofta!

Det känns skönt att leva i ett land där 87% inte röstade på något så sjukt osvenskt som SD!

Tyvärr stämmer inte dessa 87% Jag och många andra röstade inte på sd men vi vill ändå begränsa invandringen. Eftersom inga andra paritet vill ta i frågan måste vi rösta på sd för att visa vår ståndpunkt. Bli inte förvånad om sd blir andra största partiet i mars.
Svar på tråden Mobbingen mot SD