• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Donum
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 13:08:58 följande:

Haha enligt Aftonbladet ja. Deras fantasier går väl ingen på längre. Innan valet skrev de att sd minskade varenda vecka och se hur mkt sanning det fanns i de påståendena.

Nej, enligt SIFO.
  • Anonym (Arg)
    Donum skrev 2014-12-09 13:15:59 följande:

Nej, enligt SIFO.

Ja det är ju sifos undersökningar AB använder sig utav. Sifos mätningar har inte stämt under hela 2014. Fattar inte hur du kan tro att sd kommer minska efter allt som varit.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 11:29:38 följande:

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

Läser man på SDs sidor haglar slagorden om vänstermuppar, vänsterpack, Ruinfeld, invandrarkramare, blattelovers, div skällsord mot andra partier och deras partiledare, zigernarpack. Känns inte riktigt som att SD är i läge att gnälla om mobbning :/
  • Donum
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 13:18:15 följande:
    Ja det är ju sifos undersökningar AB använder sig utav. Sifos mätningar har inte stämt under hela 2014. Fattar inte hur du kan tro att sd kommer minska efter allt som varit.
    Ja, men undersökningen är inte Aftonbladets, som du hävdade, utan SIFOs. 

Jag tror att SD kommer att minska just pga att Karlsson har raserat Åkessons ansträngningar att göra SD till ett allomfattande parti. 
  • Sniper

Invandringspolitiken måste tas tag i. De flesta i Sverige är överens om att vi måste minska volymerna av invandring till Sverige och endast tillåta de i akut nöd att komma hit. Jag är egentligen Socialdemokrat i hjärtat, men jag röstar på SD för att det är det enda partiet som vill ta i dessa frågor. Jag skulle rösta på Moderaterna också om de var de enda som tog tag i frågorna.

• SupersurasunkSara
    Donum skrev 2014-12-09 12:59:34 följande:
    Så andra människors åsiktsfrihet ska begränsas men inte SDs?
    Sd:are har mig veterligt inte stått och skramlat med nycklar när någon hållit tal. Hur du kan få det till att det handlar om åsiktsfrihet som ska begränsas vet jag inte, jag talar om allmänt hyfs och att sluta mobba för att någon tycker annorlunda. Har även skrivit att det inte är ok att mobba muslimer. Hade en muslim stått och hållit tal över Islam och någon stått och skramlat med nycklar för att ingen skulle höra är det lika illa.
    Åsiktsfriheten och rätten att protestera mot något man tycker är fel blir lika tydlig men inte ohyfsad genom att vända ryggen till.

HUR man uttrycker sig hör också till. En journalist ska inte lägga in egna värderingar när de skriver i en tidning. Vad någon skriver i en egen blogg är upp till var och en och deras eget samvete och om de vill bli anmälda eller inte.

Kan du inte se skillnaden är det ingen idé att jag försöker förklara det för dig.

• Anonym (Mia)
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 13:42:56 följande:
    Sd:are har mig veterligt inte stått och skramlat med nycklar när någon hållit tal. Hur du kan få det till att det handlar om åsiktsfrihet som ska begränsas vet jag inte, jag talar om allmänt hyfs och att sluta mobba för att någon tycker annorlunda. Har även skrivit att det inte är ok att mobba muslimer. Hade en muslim stått och hållit tal över Islam och någon stått och skramlat med nycklar för att ingen skulle höra är det lika illa.
    Åsiktsfriheten och rätten att protestera mot något man tycker är fel blir lika tydlig men inte ohyfsad genom att vända ryggen till.

HUR man uttrycker sig hör också till. En journalist ska inte lägga in egna värderingar när de skriver i en tidning. Vad någon skriver i en egen blogg är upp till var och en och deras eget samvete och om de vill bli anmälda eller inte.

Kan du inte se skillnaden är det ingen idé att jag försöker förklara det för dig.

Nej, de brukar ju istället hota sina meningsmotståndare, senast häromdagen kring en artikel. Men även läkaren som inte ville släppa in JÅ på besök, forskaren/Geriatrikern Yngve och div journalister som inte hållt med SD.
  • Anonym (Arg)
    Donum skrev 2014-12-09 13:40:40 följande:

SDs kvinnosyn grundar sig väl på samma tanke?

Ta gärna fram fakta på det.
  • SupersurasunkSara

Och jag ser samma som jag ser att TS skriver. Många jag aldrig skulle tro röstade på SD gör det för att de upplever att de inte har något annat val.

Är född och uppvuxen i Södertälje och många invandrare röstar på SD. Äldre som sett Sverige växa och alltid röstat på sossarna/moderaterna röstade på SD osv.
    Allt för att inget parti vågar ta tag i invandrarfrågan utan bara kör på utan att se vart det leder.
    Är det vad ni vill? Vad alla andra partier vill? Att folk anser sig inte ha något annat val än att rösta på SD?
    JAG vill inte ha det så. Jag vill att frågan på allvar tas upp och ses över av andra partier än SD.
    Att det öppet och ärligt diskuteras vad det är som så pass många ändå av det svenska folket protesterar emot genom att rösta på SD. Ja, jag vet att 87% röstade på annat, det behöver ni inte tjata om mer, men det var 13% i detta val. Nästa kanske det är 20% eller mer och då är det lite sent att ta tag i frågan.

• SupersurasunkSara
    Anonym (Mia) skrev 2014-12-09 13:46:41 följande:
    Nej, de brukar ju istället hota sina meningsmotståndare, senast häromdagen kring en artikel. Men även läkaren som inte ville släppa in JÅ på besök, forskaren/Geriatrikern Yngve och div journalister som inte hållt med SD.
    Är du medveten om att ditt inlägg är rasistiskt? DE hotar inte. NÅGRA som är SD:are hotar.

Jag kan lova dig att ingen av de jag känner som röstat på SD har hotat någon. Dra inte alla över en kam.
Svar på tråden Mobbingen mot SD