• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Anonym (skitglad)
    Mandel skrev 2014-12-10 06:51:03 följande:
    Det är inte mobbing att inte få medhåll, men det är mobbing att lämna lokalen bara för att en SD befinner sig där, vägra prata, gapa och skrika när någon annan försöker säga något osv.
    När man har slut på argument och känner sig klämd mot väggen så tar man till det sista man har, man skriker okvädningsord, skränar rent allmänt eller så försöker man fly ur rummet innan ngn märker att man är skiträdd för man har upptäckt att man kommer till korta i alla diskussioner för man är för dum.
  • Hypnotica

Det är inte mobbing att inte få medhåll, men det är mobbing att lämna lokalen bara för att en SD befinner sig där, vägra prata, gapa och skrika när någon annan försöker säga något osv.

Eh? Hur kan det vara mobbing att lämna en lokal för att man inte vill lyssna på SD?
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Donum
    Fast det där stämmer ju inte. SD har fått hålla låda i riksdagen precis som alla andra partier och de har fått svar på sina anföranden varenda gång också. Att de inte får svar som de gillar är inte detsamma som att vara mobbad. Det är ingen rättighet att stå oemotsagd.
  • Donum
    Anonym (skitglad) skrev 2014-12-10 07:04:42 följande:
    När man har slut på argument och känner sig klämd mot väggen så tar man till det sista man har, man skriker okvädningsord, skränar rent allmänt eller så försöker man fly ur rummet innan ngn märker att man är skiträdd för man har upptäckt att man kommer till korta i alla diskussioner för man är för dum.
    Typ "lilla hora"?
  • Hypnotica
    Anonym (mer förbannad) skrev 2014-12-10 06:58:59 följande:

Sd är inte mobbade vare sig av media eller nån annan, att bli granskade är inte att bli mobbad.

Det är tvärtom medias uppgift att granska makten. 

Det är knappast medias fel att det finns så mycket skit hos sd att rapportera om.

Sd har rätt till sina åsikter, men dom har inte rätt att stå oemotsagda, lika lite som nån annan har det, återigen varför ska sd åka gräddfil.

Nej du ts, det här har du missuppfattat, om det är nån som mobbar, så är det sd, 

Dom mobbar muslimer, invandrare, pensionärer, flyktingar, homosexuella, kvinnor, och med sitt sista tarvliga utspel hela svenska folket, så rikta din ilska åt rätt håll, där den hör hemma.

En sak kan jag dock hålla med dig om, den muslimen som inte ville hälsa på en kvinna, han har all rätt att vägra, men han skulle inte fått ersättning, han borde blivit av med sin ersättning när han inte gör allt han kan för att få ett jobb.

Man får stå för konsekvenserna för sina val, det gäller såväl honom som sd. 

Han vägrade inte hälsa. Han tar dock inte motsatta könet i hand pga religiösa skäl.

Nej, vi ska inte ha tillbaka ett samhälle där man måste göra allt för att få bidrag/jobb.
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (Maja)
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 11:44:49 följande:

En vän skrev en bra fråga på facebook häromdagen:

Kan någon förklara följande för mig. När SD röstar på Alliansens budget hävdar Löfven att Alliansen inlett samarbete med SD och insinuerar att Alliansen blivit rasistiska.

Samtidigt är han förbannad för att SD inte röstade på hans budget. Hade inte det gjort honom till en rasist som samarbetar med rasister om han fått deras röster istället??

Jag förstår inte logiken. Men jag gissar att det "inte är samma sak"

Sammanfattar det hela ganska bra tycker jag.

Du kanske har fått svar på detta, men regeringen hade förstås ingen önskan om att SD skulle rösta på deras budget. Praxis är att man röstar på sin egen budget och sen lägger ned sin röst.

Varför din vän tror att Löfven är förbannad på SD för att de inte röstade på regeringens budget vet jag inte, måste vara ett missförstånd?

Sd frångick praxis inom detta område och inte pga att de gillade alliansens budget utan i syfte att fälla regeringen. De ska försöka göra samma sak med alla regeringar som inte anpassar sig efter SDs politik.
  • Anonym (skitglad)
    Donum skrev 2014-12-10 07:06:00 följande:
    Typ "lilla hora"?
    "Lilla hora"? Ja så kanske man uttrycker sig när diskussionen förs på högstadiet.
  • Donum
    Anonym (skitglad) skrev 2014-12-10 07:12:31 följande:
    "Lilla hora"? Ja så kanske man uttrycker sig när diskussionen förs på högstadiet.
    Det var en träffande analys av sverigedemokrater. Flört
  • Velouria
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 11:29:38 följande:

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

Vilken mobbning?
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
Svar på tråden Mobbingen mot SD