• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Donum
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 13:42:56 följande:
    Sd:are har mig veterligt inte stått och skramlat med nycklar när någon hållit tal. Hur du kan få det till att det handlar om åsiktsfrihet som ska begränsas vet jag inte, jag talar om allmänt hyfs och att sluta mobba för att någon tycker annorlunda. Har även skrivit att det inte är ok att mobba muslimer. Hade en muslim stått och hållit tal över Islam och någon stått och skramlat med nycklar för att ingen skulle höra är det lika illa.
    Åsiktsfriheten och rätten att protestera mot något man tycker är fel blir lika tydlig men inte ohyfsad genom att vända ryggen till.

HUR man uttrycker sig hör också till. En journalist ska inte lägga in egna värderingar när de skriver i en tidning. Vad någon skriver i en egen blogg är upp till var och en och deras eget samvete och om de vill bli anmälda eller inte.

Kan du inte se skillnaden är det ingen idé att jag försöker förklara det för dig.
    Det är naturligtvis åsiktsfrihet att protestera mot någon annans åsikt. Om människor inte ska få protestera mot SD:s åsikter så innebär ju det att deras åsiktsfrihet ska begränsas. 
  • SupersurasunkSara
    Donum skrev 2014-12-09 13:53:27 följande:
    Det är naturligtvis åsiktsfrihet att protestera mot någon annans åsikt. Om människor inte ska få protestera mot SD:s åsikter så innebär ju det att deras åsiktsfrihet ska begränsas. 
    Jag har aldrig skrivit att de inte får protestera.
  • Eerie
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 13:52:43 följande:
    Är du medveten om att ditt inlägg är rasistiskt? DE hotar inte. NÅGRA som är SD:are hotar.

Jag kan lova dig att ingen av de jag känner som röstat på SD har hotat någon. Dra inte alla över en kam.
    ok nu undrar jag hur du definierar rasism. för att kalla det där rasism är helt befängt
  • SupersurasunkSara
    Eerie skrev 2014-12-09 14:01:10 följande:
    ok nu undrar jag hur du definierar rasism. för att kalla det där rasism är helt befängt
    "Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör."
  • 3barnspappan

Det är ju samma visa varje gång det kommer upp en tråd om SD - direkt kommer en liten klick SD-forumryttare och påstår sig företrädare en majoritet av befolkningen.

Men se det gör ni inte, SD!
    Ni företräder en minoritet, en stor del av er kastar främlingsfientlighet och fördomar omkring sig, en del av er är rena rasister.

SD, ni företräder INTE Sverige och svenskarna!
    SD, främlingsfientlighet är osvenskt!

Och det är inte pk att kritisera era motbjudande, fördomsfulla, enkelspåriga åsikter - det är sunt förnuft, bildning och folkvett! Skrattande

• Donum
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 13:48:13 följande:
    Ta gärna fram fakta på det.
    "vi erkänner förekomsten av biologiskt grundade skillnader mellan könen"

Och att SD ser olikheter som missgynnar kvinnor som naturliga medan de olikheter som missgynnar män är problematiska. 
  • Anonym (****)

SD jagar folk med järnrör och den personen står upp för sig och säger ifrån. Övriga säger att man inte vill ha med SD att göra och kallar dem rasister, då går ledaren och sjukanmäler sig. (och lever på mina skattepengar) Vad snackar du om för mobbning?? Vill man vara med och leka så får man leken tåla. Yttrandefrihet ger mig rätt att säga vad jag tycker. När SD gapar om invandrare,honomsexuella och kvinnor i köket då kallar ni det yttrandefrihet men så fort man säger vad man tycker om SD oj oj oj då måbbar man dem. 
    Ni har inte ens stake att stå för vad ni är. 

• Anonym (Arg)
    Donum skrev 2014-12-09 14:05:04 följande:

"vi erkänner förekomsten av biologiskt grundade skillnader mellan könen"

Och att SD ser olikheter som missgynnar kvinnor som naturliga medan de olikheter som missgynnar män är problematiska. 

Jaha så att män och kvinnor är olika rent biologiskt sett jämställer du med hedersmord, gruppvåldtäkter mm. Hur får du ihop detta?
  • Anonym (Allvarligt talat)
    Anonym (****) skrev 2014-12-09 14:24:57 följande:

SD jagar folk med järnrör och den personen står upp för sig och säger ifrån. Övriga säger att man inte vill ha med SD att göra och kallar dem rasister, då går ledaren och sjukanmäler sig. (och lever på mina skattepengar) Vad snackar du om för mobbning?? Vill man vara med och leka så får man leken tåla. Yttrandefrihet ger mig rätt att säga vad jag tycker. När SD gapar om invandrare,honomsexuella och kvinnor i köket då kallar ni det yttrandefrihet men så fort man säger vad man tycker om SD oj oj oj då måbbar man dem. 
    Ni har inte ens stake att stå för vad ni är. 

Glöm inte att partiledaren dessutom plockar ut både arvode ifrån Riksdagen plus partistöd. Fast han är oförmögen att jobba. Det är skillnad på folk och folk tydligen.
  • Anonym (Cleo)
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 11:29:38 följande:

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

För det första så heter hon Malena Ernman och för det andra så har hon rätt att säga vad hon tycker och tänker.
    Precis som toppar inom SD kan kalla sig för "islamofober", kalla kvinnor för "horor", "tala om islam som största hotet mot Sverige" och kalla svarta för "apor" har hon rätt att säga vad hon tycker om SD.
    Vi talar inte om mobbing utan vi talar om "som man bäddar får man ligga" och SD borde inte vara så snabb att ta på sig offerkoftan hela tiden och då speciellt inte när de själva är de som startar bråket.  Den mobbing du talar om finns inte, det är hjärnspöken.
Svar på tråden Mobbingen mot SD