• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Anonym (.)
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 12:53:05 följande:
    Mobbingen mot sd gör ju att man inte kan rösta på något annat parti. De beter sig som 3 åringar. Dessutom anser jag att invandringsfrågorna är väldigt viktiga och det blundar de andra partierna för.
    Lägg ner, det är ingen utom de mest fantatiska och extrema sd väljarna som går på det där längre efter den mobbing som SD själva utsatt invandrare mfl för. Det tar inte hellr bort de skandaler som SD stått bakom.

Du får alltså acceptera att en stor majoritet inte anser som du, och att även de som anser att invnadringsfrågan är viktig också hellre tar avstånd från SD just pga att SD är för extrema och rasistiska.

• Eerie

jag tycker människor som kallar antirasistiskt motstånd mobbing är så sjukt obehagliga.

• Anonym (SD är fascister!)

Jag ser fram emot Linus Bylunds sk folkomröstning. Om inte SD får 51% av rösterna den 22 mars så kan  SD släppa invandringsfrågan. Vad finns kvar då

• Anonym (Smart!)
    Mobbingen mot sd gör ju att man inte kan rösta på något annat parti. De beter sig som 3 åringar. Dessutom anser jag att invandringsfrågorna är väldigt viktiga och det blundar de andra partierna för.
    Okej. Jag tycker att alla får ha sina åsikter. Jag håller inte med om att invandringen behöver minskas, men det är min åsikt som jag inte ska påtvinga dig eller någon annan (åtminstone inte just nu). 

Då du är en person som ska rösta på SD vill jag dock gärna ställa en fråga till dig: tycker du att alla människor är lika mycket värda? 
  • Donum
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 12:40:19 följande:

När de höll tal skramlade folk med nycklar för att ingen skulle höra tex. Jag må tycka att deras åsikter är åt helsike, men antingen går jag inte dit eller så går jag dit men är tyst och lyssnar. Att vända ryggen är en sak, det stör inte för de som ville lyssna, att skramla med nycklarna är fel.

Att skriva så som de flesta tidningarna skriver är inte heller ok. Sakligt rapportera utan att lägga in känslor, oavsett vilka känslorna är, DET är journalisternas uppgift. Anser jag. Oavsett vilket parti man skriver om.

Så andra människors åsiktsfrihet ska begränsas men inte SDs?
  • Anonym (Allvarligt talat)
    Så du röstar för ett parti för att de blir kraftigt kritiserade? Oavsett vad partiet står för? Är inte det väldigt naivt?

Om SD inte hänvisat alla andra frågor till "Det är invandringens fel att vi inte har råd", så skulle de kunna göra en direkt påverkan. Prata om integrationen istället för invandringen. Se på det med nytra ögon. Inte köra "Varför skall vi ta emot folk, när andra länder inte gör det".

Sverige är ett betydligt öppnare och mer empatiskt land än andra länder som SD jämför sig med. Vi har problem med integrationen och det bör vi arbeta med. Men då skall fokus ligga på det. Inte att rent tekniskt se till att människosmuggling ökar och att personer lider i onödan. Utan att verkligen se på integrationen.
    Sluta upp med att göra det till en kommunal fråga. Att söka asyl innebär inte att 20-25 kommuner skall ta det hela kollektiva ansvaret. Utan att verkligen se till att vi tar tillvara om de resurser som våra invandrare bär på.

Fokuserar man på det, istället för att säga "Invandringens fel" (vilket fortfarande sägs av flera partimedlemmar), så kommer debattklimat att gynnas
  • Anonym (Arg)
    Anonym (SD är fascister!) skrev 2014-12-09 12:58:45 följande:

Jag ser fram emot Linus Bylunds sk folkomröstning. Om inte SD får 51% av rösterna den 22 mars så kan  SD släppa invandringsfrågan. Vad finns kvar då

De kommer få fler röster än vad svenska folket anar. Min släkting som är miljöpartist och seriöst den sista på jorden jag trodde skulle rösta på sd kommer ge de sin röst. Även hen inser vart Sverige är på väg.
  • Donum
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 13:01:26 följande:

De kommer få fler röster än vad svenska folket anar. Min släkting som är miljöpartist och seriöst den sista på jorden jag trodde skulle rösta på sd kommer ge de sin röst. Även hen inser vart Sverige är på väg.

Den senaste undersökningen visade väl att en femtedel av de som röstat på SD kommer byta parti i extravalet?
  • Anonym (Arg)
    Donum skrev 2014-12-09 13:05:19 följande:

Den senaste undersökningen visade väl att en femtedel av de som röstat på SD kommer byta parti i extravalet?

Haha enligt Aftonbladet ja. Deras fantasier går väl ingen på längre. Innan valet skrev de att sd minskade varenda vecka och se hur mkt sanning det fanns i de påståendena.
  • Anonym (SD rules)

Varför mobbar journalister SD? Enkelt, alla journalister är kommunister!!

Svar på tråden Mobbingen mot SD