• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Mandel

Jag har inte röstat SD, men jag och många bekanta och arbetskamrater anser att den vuxenmobbing som pågår mot SD's politiker och deras väljare är emot demokratin.

Vi lär våra barn att vi inte ska mobbas och att alla får vara med, men i nästa sekund står folk där själva och hejar på mobbingen av en massa folk. Snacka om dubbelmoral. 
    Barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör...

Uppfostrar man barn korrekt genom att gapa och skrika på dem att de är dumma i huvudet som inte fattar det som vi anser vara det rätta? Har man någonsin lyckats med att omvända folk - i hjärtat, genom att gapa, skrika, hota och förnedra?
    Kanske dags att byta taktik mot SD och deras anhängare om vi vill få fram "vårt" budskap till dem? Jag har kanske fel, men jag personligen skulle lyssna mer på en vänlig person som sakligt lade fram saker utan att anklaga mig i var och varannan mening, men det är ju jag det...

Barnuppfostringsmetoder och även valpkurser fungerar faktiskt på vuxna! 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Hypnotica

Man beräknar att 100.000 asylsökande kommer hit nästa år.

Det är alltså INTE 100.000 människor som kommer få asyl.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • tobbe01
    Anonym (Arg) skrev 2014-12-09 11:29:38 följande:

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

Är du säker på att svenskarna "accepterar detta"? Det får väl valet utvisa. 
  • Donum
    Mandel skrev 2014-12-10 06:35:41 följande:

Jag har inte röstat SD, men jag och många bekanta och arbetskamrater anser att den vuxenmobbing som pågår mot SD's politiker och deras väljare är emot demokratin.

Vi lär våra barn att vi inte ska mobbas och att alla får vara med, men i nästa sekund står folk där själva och hejar på mobbingen av en massa folk. Snacka om dubbelmoral. 
    Barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör...

Uppfostrar man barn korrekt genom att gapa och skrika på dem att de är dumma i huvudet som inte fattar det som vi anser vara det rätta? Har man någonsin lyckats med att omvända folk - i hjärtat, genom att gapa, skrika, hota och förnedra?
    Kanske dags att byta taktik mot SD och deras anhängare om vi vill få fram "vårt" budskap till dem? Jag har kanske fel, men jag personligen skulle lyssna mer på en vänlig person som sakligt lade fram saker utan att anklaga mig i var och varannan mening, men det är ju jag det...

Barnuppfostringsmetoder och även valpkurser fungerar faktiskt på vuxna! 

I en demokrati får inte "alla" vara med, utan de med majoritet alt. som har lyckats skapa sig samarbetspartners. Det är inte mobbing att inte få medhåll.
  • Mandel
    Donum skrev 2014-12-10 06:47:27 följande:
    I en demokrati får inte "alla" vara med, utan de med majoritet alt. som har lyckats skapa sig samarbetspartners. Det är inte mobbing att inte få medhåll.
    Det är inte mobbing att inte få medhåll, men det är mobbing att lämna lokalen bara för att en SD befinner sig där, vägra prata, gapa och skrika när någon annan försöker säga något osv.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (skitglad)
    Hypnotica skrev 2014-12-10 06:44:11 följande:

Man beräknar att 100.000 asylsökande kommer hit nästa år.

Det är alltså INTE 100.000 människor som kommer få asyl.

Nä det är säkert bara 99823 som får asyl och resten blir "papperslösa"?
  • Anonym (mer förbannad)

Sd är inte mobbade vare sig av media eller nån annan, att bli granskade är inte att bli mobbad.
    Det är tvärtom medias uppgift att granska makten. 
    Det är knappast medias fel att det finns så mycket skit hos sd att rapportera om.

Sd har rätt till sina åsikter, men dom har inte rätt att stå oemotsagda, lika lite som nån annan har det, återigen varför ska sd åka gräddfil.

Nej du ts, det här har du missuppfattat, om det är nån som mobbar, så är det sd, 
    Dom mobbar muslimer, invandrare, pensionärer, flyktingar, homosexuella, kvinnor, och med sitt sista tarvliga utspel hela svenska folket, så rikta din ilska åt rätt håll, där den hör hemma.

En sak kan jag dock hålla med dig om, den muslimen som inte ville hälsa på en kvinna, han har all rätt att vägra, men han skulle inte fått ersättning, han borde blivit av med sin ersättning när han inte gör allt han kan för att få ett jobb.
    Man får stå för konsekvenserna för sina val, det gäller såväl honom som sd. 

• Anonym (mer förbannad)
    Anonym (Håller m TS) skrev 2014-12-09 20:56:41 följande:

Håller m TS ja...

Så trött på den här skiten mot sd nu. För faan lägg ner.

Kolla på andra länder runt oss, hur många tar de in jämfört m sverige?

De undrar ju för fan vad vi håller på med.

Läste att de vill vi tar emot 100 000 nästa år. Whaat?

Vet ni att det är en hel stad! Hur tänkte ni där?

Eskilstuna har ca 100 000 inv å de är sveriges 15 största stad om jag minns rätt.

Sjukt, vad ska alla ta vägen? Vad ska de leva av? Jobba med?

JAG har ingen lust att betala för det där!

Det kommer i allra högsta grad påverka vår skola, vård o äldrevård.

Så vart tänkte ni ta pengar till det här?

Inget annat parti törs ju säga att vi borde dra ner på invandringen. Därför får sd min röst!

För att jag är trött på mesiga svensken som aaaalltid ska va snäll o hjälpa o va bäääst.

Dax att va lite mer SVENSK! O inte alla!

Vill vi inte ha kvar sverige?

Jag vill! Jag vill fira vår nationaldag som norge gör.

Men nä fy, då är man ju rasse. Sjukt!

Och kom inte å säg annat. Öppna ögonen nu.

Vi hjälper många hemma ist!

En del här!

Och de kan vi hjälpa ordentligt ist.

Och de behöver verkligen blanda sig m oss för att lära sig språk å samhälle.

Inte buntas ihop...

Aldrig mer sosse iaf. Bättre m moderaterna då iaf!

Om du vill fira nationaldagen, vem hindrar dig?
    Det tycker jag du ska göra om du vill det. 
  • Hypnotica
    Anonym (skitglad) skrev 2014-12-10 06:51:37 följande:

Nä det är säkert bara 99823 som får asyl och resten blir "papperslösa"?

Nej. Runt 60.000 kommer få asyl (om man ska se till statistiken) vilket betyder en networking på ca 19.000 om jag inte minns fel.

Kostnaden för detta ligger på runt 1% av BNP.
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (mer förbannad)
    Mandel skrev 2014-12-10 06:51:03 följande:
    Det är inte mobbing att inte få medhåll, men det är mobbing att lämna lokalen bara för att en SD befinner sig där, vägra prata, gapa och skrika när någon annan försöker säga något osv.
    Är det så?
    Jag tycker nog att sd både synts och hörts ordentligt sista tiden. 
Svar på tråden Mobbingen mot SD