• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Maka94

Blir sååå pirrig när min sambo lägger handen på magen och säger hör inna ska du bo.. Och så läser han upp namnen.. Tänk att vi bara var helt överens om namn, inte något snack om saken. Om det sen slutar med dom återstår ju att se, men just nu håller vi tummarna att namnen inte blir upptagna av vänner. Allt känns så perfekt, nu längtar vi efter våren så vi kan påbörja försöken:)

• emvs

Hej hoppar in här jag e 18 år och försöker bli gravid med andra barnet har en son på 1,5 år nu så här ska det bakas syskon. :)

• JosefineBo
    Maka94 skrev 2014-12-20 16:24:38 följande:

Blir sååå pirrig när min sambo lägger handen på magen och säger hör inna ska du bo.. Och så läser han upp namnen.. Tänk att vi bara var helt överens om namn, inte något snack om saken. Om det sen slutar med dom återstår ju att se, men just nu håller vi tummarna att namnen inte blir upptagna av vänner. Allt känns så perfekt, nu längtar vi efter våren så vi kan påbörja försöken:)

Nej men gu så mysigt! Som min partner som kramar mig och säger "snart är du mamma Josefine". Lycklig som få!
  • JosefineBo
    emvs skrev 2014-12-20 16:32:23 följande:

Hej hoppar in här jag e 18 år och försöker bli gravid med andra barnet har en son på 1,5 år nu så här ska det bakas syskon. :)

Hej och välkommen! Va roligt, då är vi lika gamla. Är det samma pappa till barnen? :)
  • Anonym (bebislängtan)

Hoppar in jag också! :)

Jag är 21 och min partner 25, varit ihop snart 7 år och har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. :)

Lyckades pricka in myspys på ÄL så väntar nu på BIM (26:e) för att se om vi lyckades på första försöket, hoppas kan man ju alltid. :)

• JosefineBo
    Anonym (bebislängtan) skrev 2014-12-21 00:16:19 följande:

Hoppar in jag också! :)

Jag är 21 och min partner 25, varit ihop snart 7 år och har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. :)

Lyckades pricka in myspys på ÄL så väntar nu på BIM (26:e) för att se om vi lyckades på första försöket, hoppas kan man ju alltid. :)

Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Håller tummarna för er! Ska nog ha min ÄL på torsdag, så får mysa till de rejält i veckan och hålla tummarna för en bebis på första försöket vi med!

• emvs
    JosefineBo skrev 2014-12-20 23:54:55 följande:
    Hej och välkommen! Va roligt, då är vi lika gamla. Är det samma pappa till barnen? :)
    Tack så mycket. Jo visst e det samma pappa han e 27 år. Är det ditt första barn?
  • JosefineBo
    emvs skrev 2014-12-21 01:13:44 följande:
    Tack så mycket. Jo visst e det samma pappa han e 27 år. Är det ditt första barn?
    Okej va roligt!! :) ja precis, mitt första barn
  • JosefineBo

Min mens slutade i torsdags helt och fick en brunflytning, kan det vara ÄL som är på gång? Bestämt oss att ta sluta skydda oss nu istället för februari. Förut har ja fått såna här flytningar precis efter mensen, men nu är de ändå 3-4 dagar sen ja fick de minsta lilla blod. Någon som vet? :)

• josie
    Ztarduzt skrev 2014-12-20 03:06:51 följande:
    Försökt sedan april, ska till kvinnokliniken i januari pga hugg i tjejmagen så får vi se om det är därför det inte vill ta sig. Börjat tempa för att kolla om jag har äl, men än så länge har jag ingen indikation att jag har det, så jag hoppas jag får pergotime och att dom hittar orsaken till smärtan :)

Själv då? :)
    Låter tufft! Jag ska hålla tummarna för dig, hoppas det kommer gå bra! 
    Är inne på 5e försöket...
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!