• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-16 18:57:58 följande:

Hoppas verkligen att det går vägen för dig (och alla andra här!) så att ni slipper gå igenom samma skit som mig 

Tack! & jag håller tummarna för dig (& er andra!). En dag så kommer vi sitta där med bebis i knät!
    JosefineBo skrev 2014-12-16 18:58:11 följande:

Ja precis! Ska nog öppna upp ett bebiskonto nu så fort som möjligt å föra över så mycket jag/vi kan dit så vi har en del tills jag blir gravid!

Jag öppnade ett förra året innan jag ens hade blivit tillsammans med min pojkvän hahaha barnlängtan var det ja...
  • FiaFalk
    JosefineBo skrev 2014-12-16 18:59:45 följande:

Ett år går fort! Vi ska ju försöka nu i februari och det kommer gå fort! Sen är de ju inte säker att de går vägen, men håller tummarna! Och för er skull, himla mysigt! Å bra val att vänta så du hinner plugga klart! :)

Ja, tänk om du sitter i vinter med en bebis i knät!

Ja, jag kände att det är skönt om jag är klar med skolan om min pojkvän kommer in på sin utbildning i höst :) Har varit uppe i Skövde idag & tentat, ett steg närmare!
  • JosefineBo
    FiaFalk skrev 2014-12-16 19:03:51 följande:
    Ja, tänk om du sitter i vinter med en bebis i knät!

Ja, jag kände att det är skönt om jag är klar med skolan om min pojkvän kommer in på sin utbildning i höst :) Har varit uppe i Skövde idag & tentat, ett steg närmare!
    Ja kanske blir nästa jul första julen som mamma! Det är de jag/vi hoppas på såklart så får bara hålla tummarna!! :)

Mycket smart val!! ska också plugga vidare men eftersom jag inte har någon aning om vad jag vill plugga så jobbar jag så länge tills jag blir med barn! Ska söka några utbildningar i höst iallafall så får vi se vad som händer! :)
  • FiaFalk
    JosefineBo skrev 2014-12-16 19:39:11 följande:

Ja kanske blir nästa jul första julen som mamma! Det är de jag/vi hoppas på såklart så får bara hålla tummarna!! :)

Mycket smart val!! ska också plugga vidare men eftersom jag inte har någon aning om vad jag vill plugga så jobbar jag så länge tills jag blir med barn! Ska söka några utbildningar i höst iallafall så får vi se vad som händer! :)

Jag ska hålla tummarna!

Men det är bra! Bättre att göra så än att börja plugga något som man inte känner sig helt nöjd med. Jag började plugga på högskola direkt efter att jag tagit studenten så nu börjar jag bli skoltrött! Känns som det enda jag har gjort i mitt liv är att plugga haha... men bara fram till juni sen är jag klar! :)
  • JosefineBo

Ja precis Fia sen är du klar, gud så skönt! Så jag skulle vilja ha de egentligen, helt färdigpluggad men nu lär de ju inte bli så :)

• FiaFalk

Ja det känns verkligen jätteskönt! Plugga kan man alltid göra sen :) just nu känner jag mig skoltrött men jag skulle nog vilja läsa ett par kurser senare i livet :)

• cassibassi

Jag har haft en paus nu från skola i 2 år och bara jobbat, och nu börjar jag bli redo att börja studera igen. Sedan k somras har jag på distans börjat läsa in kurser som jag behöver för att kunna söka till den utbildningen jag vill gå. När jag tog studenten visste jag inte ens vas jag ville bli och var sååå skoltrött. Men nu har jag kommit på att det är barnmorska jag ska bli :D

Min plan är att börja studera på högskola efter mammaledigheten. Dock beroende på hur lång tid det tar innan jag har mitt barn. Har endast två kurser kvar att läsa in sedan är jag redo att söka till skolan och komme det ta lika lång tid till innan jag blir gravid så kommer jag att ha börjat studera innan.

• FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-16 21:29:23 följande:

Jag har haft en paus nu från skola i 2 år och bara jobbat, och nu börjar jag bli redo att börja studera igen. Sedan k somras har jag på distans börjat läsa in kurser som jag behöver för att kunna söka till den utbildningen jag vill gå. När jag tog studenten visste jag inte ens vas jag ville bli och var sååå skoltrött. Men nu har jag kommit på att det är barnmorska jag ska bli :D

Min plan är att börja studera på högskola efter mammaledigheten. Dock beroende på hur lång tid det tar innan jag har mitt barn. Har endast två kurser kvar att läsa in sedan är jag redo att söka till skolan och komme det ta lika lång tid till innan jag blir gravid så kommer jag att ha börjat studera innan.

Åh barnmorska hade jag velat bli, men jag har ganska svårt för blod & sånt. Skönt att du bara har två kurser kvar att läsa in, så du kan söka snart :) Jag vet nog egentligen inte vad jag vill bli, så vi får väl se vad jag slutar som haha :)
  • josie

Hej! Jag är näästan lika unga som er (23år) Flört så jag hoppar in här! :) För jag har länge längtat efter barn och det kan vara svårt att prata om då många jämnåriga i min omgivning inte alls känner samma sak. 
    Är i full gång med bebis verkstaden, är inne på 5e försöket. Man tänker ju att bara för att man är ung ska det gå på en gång. Men tydligen är det svårare än man tänkt sig. Även fast det inte gått så lång tid än blir man endå lika knäckt varje gång..   

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!