• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • JosefineBo
    Maka94 skrev 2014-12-22 20:48:03 följande:

Den där känslan när alla vänner lägger upp sina ultraljudsbilder och skriver hur länge det är kvar till sen lilla ska komma.. Idag vill jag lägga mig under täcket och försvinna. Längtan är så stor och det gör så ont!

Jag håller med dig! Längtar såå mycket efter en liten, vill kunna lägga upp den där ultraljudsbilden och säga att man längtar efter henne/honom :) Men snart så kanske, får hålla tummarna för allesammans här! Vore ju en grym julklapp iallafall ;)
  • Maka94
    JosefineBo skrev 2014-12-22 21:31:52 följande:

Jag håller med dig! Längtar såå mycket efter en liten, vill kunna lägga upp den där ultraljudsbilden och säga att man längtar efter henne/honom :) Men snart så kanske, får hålla tummarna för allesammans här! Vore ju en grym julklapp iallafall ;)

Tårarna rinner, och jag känner hur den här julen kommer blir väldigt jobbig. Jag vill åka bort en vecka och bara inte träffa varken gravida eller bebisar. Hur ska jag klara av att må såhär ända till våren.. Och kanske ännu längre dessutom.. ::
  • Naniismamma
    JosefineBo skrev 2014-12-21 23:53:57 följande:
    Välkommen! Då är du yngst här då, roligt! Hoppas ni plussar snart då, hur hade du tänkt göra med skolan osv vid så ung ålder? :))
    tack så mycket :)
    Flicka 6år
    flicka 2år
    pojke 10 månader idag :)
    äldsta dottern har annan pappa.

jag gick 1 år på gymnasiet när jag var 17, nu är jag ju 23 år gammal och jag
    håller på med kockutbildning, men just nu är jag ute på praktik på resturang ett tag framöver.
    Jag hade inga problem med att inte gått klart skolan, men självklart rekommenderar jag att man gjort det innan man iaf föder barnet. men jag har tagit itag i det nu istället :)
  • JosefineBo
    Naniismamma skrev 2014-12-22 22:50:38 följande:
    tack så mycket :)
    Flicka 6år
    flicka 2år
    pojke 10 månader idag :)
    äldsta dottern har annan pappa.

jag gick 1 år på gymnasiet när jag var 17, nu är jag ju 23 år gammal och jag
    håller på med kockutbildning, men just nu är jag ute på praktik på resturang ett tag framöver.
    Jag hade inga problem med att inte gått klart skolan, men självklart rekommenderar jag att man gjort det innan man iaf föder barnet. men jag har tagit itag i det nu istället :)
    Haha förstod att du citerade fel :)

Men så mysigt, längtar så till mitt första barn som jag verkligen hoppas kommer inom ett år! :)

Precis, jättebra gjort att ta upp studierna på något sätt igen iallafall! Lycka till för bebisen och utbildningen! :D
  • JosefineBo
    Maka94 skrev 2014-12-22 21:45:25 följande:
    Tårarna rinner, och jag känner hur den här julen kommer blir väldigt jobbig. Jag vill åka bort en vecka och bara inte träffa varken gravida eller bebisar. Hur ska jag klara av att må såhär ända till våren.. Och kanske ännu längre dessutom.. ::
    Så ska du ju inte behöva känna!! Julen ska vara en mysig och glad högtid, försök tänka på något annat :/ Du verkar stressad över detta och det kan ju påverka hur lätt/svårt man blir gravid så tänk på något positivt och försök varva ner lite så kommer plusset snart ska du se!!

Frustrerande för oss alla, men snart trillar plusset in. God jul och försök verkligen ta de lugnt och tänka positivt! :)
  • Naniismamma
    JosefineBo skrev 2014-12-22 23:36:32 följande:
    Haha förstod att du citerade fel :)

Men så mysigt, längtar så till mitt första barn som jag verkligen hoppas kommer inom ett år! :)

Precis, jättebra gjort att ta upp studierna på något sätt igen iallafall! Lycka till för bebisen och utbildningen! :D

hehe :P

Ja det är väldigysigt men har sina jobbiga stunder också men sånt är ju livet ^^, älskar min trotsiga 6 åring iallafall :)

Jag hjälper till att hoppas åt er med :)

ja , man vill ju inte vara utan utbildning hela livet :/ tur e sg fortfarande ung hehe ^^.

tack så jätte mycket och lycka till med bebisen också :D

• cassibassi

Om mina uträkningar stämmer så har jag bim på söndag. Drömscenariot hade varit om den inte kom alls utan man istället hade plussat. Hade varit ett fantastiskt avslut på året! Dock är jag rätt säker det inte kommer bli så... Har endast ömma bröst, vilket jag alltid har under denna tiden, och jag tror jag borde känna mer vid detta laget. Dessutom missade vi äl med en dag, tyvärr.

• JosefineBo
    cassibassi skrev 2014-12-23 00:23:31 följande:

Om mina uträkningar stämmer så har jag bim på söndag. Drömscenariot hade varit om den inte kom alls utan man istället hade plussat. Hade varit ett fantastiskt avslut på året! Dock är jag rätt säker det inte kommer bli så... Har endast ömma bröst, vilket jag alltid har under denna tiden, och jag tror jag borde känna mer vid detta laget. Dessutom missade vi äl med en dag, tyvärr.

Spermierna kan ju ligga kvar där inne å vänta på ägget så trots att ni missade ÄL så kanske de prickade ändå! Håller tummarna!
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2014-12-23 00:23:31 följande:

Missa äl med en dag gör ingenting, som en annan nämnde så lever spermierna upp till 7 dagar inne i livmodern, så du kan absolut vara gravid.

Värre för oss som jobbade om varandra hela veckan och endast kunde sexa 6 dagar innan äl, lite mindre marginal all leka med då :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!