• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Maka94

Min mens är beräknad imorgon, det finns en ytterst minimalisk chans att jag skulle kunna vara gravid. Har inte haft ett enda tecken på att mensen ska komma, inte känt nånting som jag brukar. Till råga på allt så ringde min bästa vän idag och frågade om jag var gravid?! Bara en känsla hon hade fått.

• JosefineBo
    Maka94 skrev 2014-12-18 22:05:04 följande:

Min mens är beräknad imorgon, det finns en ytterst minimalisk chans att jag skulle kunna vara gravid. Har inte haft ett enda tecken på att mensen ska komma, inte känt nånting som jag brukar. Till råga på allt så ringde min bästa vän idag och frågade om jag var gravid?! Bara en känsla hon hade fått.

Något du isåfall kommer vara glad över eller ej? Pojkvän osv? :)

lycka till i vilket fall!
  • JosefineBo

Känns som att tråden tråkigt nog börjar avta.. Tråkigt då den kändes så bra, att man äntligen hade någon att prata med. Ska vi försöka att komma igång lite igen? :)

• FiaFalk
    JosefineBo skrev 2014-12-19 12:20:31 följande:

Känns som att tråden tråkigt nog börjar avta.. Tråkigt då den kändes så bra, att man äntligen hade någon att prata med. Ska vi försöka att komma igång lite igen? :)

Hej! Har haft fullt upp med plugg, hade min sista tenta idag innan jul :) är på väg upp till min särbo nu!

Som svar på din fråga om namn; jag gillar Caspian :) men min pojkvän är väl inte helt hundra med det haha :p Tack & lov så har vi kommit överens om ett flicknamn (som jag gärna vill hålla på just nu) annars gillar jag Melody & Astrid :) du då? :)
  • JosefineBo

Oh roligt! Lycka till :)

Ja det är fina namn, verkligen :) Melody gillar jag starkt. Har Elias som pojknamn och Nelly som tjejnamn, men lär komma på fler idéer ju mer tiden går!

• JosefineBo

Ja det är fina namn, verkligen :) Melody gillar jag starkt. Har Elias som pojknamn och Nelly som tjejnamn, men lär komma på fler idéer ju mer tiden går!

• FiaFalk
    JosefineBo skrev 2014-12-19 13:32:31 följande:

Tack!

Jättefina namn! Ja, samma här. Lär säkert hinna ändra mig ett flertal gånger innan det är dags :) det var i februari ni skulle börja försöka va? Hur känns det? :)
  • cassibassi

Namn jag gillar är Neo till gosse och flicka har vi inte bestämt oss för än :)

Nu har mina bröst börjat svullna och är ömma fyra dagar efter äl, så tippar på att mensen kommer i början av nästa år (om jag nu inte skull ha turen att vara med barn men det tvivlar jag på). Är dock osäker på om jag verkligen hade äl, hade inte lika starka känningar som förra månaden. Så är rätt säker på att det lär bli försök nr 3 med hormonstimulerande preparat näst månad också Obestämd

• JosefineBo

Cassi: måste bara fråga, hur känner man att man har äl? Varit skyddad i 5-6 år och har inget minne av att jag någonsin känt av en äl. :/ slutar med mina piller i februari så hoppas jag märker av en äl då!

• JosefineBo
    cassibassi skrev 2014-12-19 16:52:22 följande:

Namn jag gillar är Neo till gosse och flicka har vi inte bestämt oss för än :)

Nu har mina bröst börjat svullna och är ömma fyra dagar efter äl, så tippar på att mensen kommer i början av nästa år (om jag nu inte skull ha turen att vara med barn men det tvivlar jag på). Är dock osäker på om jag verkligen hade äl, hade inte lika starka känningar som förra månaden. Så är rätt säker på att det lär bli försök nr 3 med hormonstimulerande preparat näst månad också Obestämd

Och vad menar du med hormonstimumerands preparat om jag får fråga? :)

Haha, mycket frågor nu!
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!