• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • FiaFalk
    josie skrev 2014-12-17 13:15:49 följande:

Hej! Jag är näästan lika unga som er (23år)  så jag hoppar in här! :) För jag har länge längtat efter barn och det kan vara svårt att prata om då många jämnåriga i min omgivning inte alls känner samma sak. 

Är i full gång med bebis verkstaden, är inne på 5e försöket. Man tänker ju att bara för att man är ung ska det gå på en gång. Men tydligen är det svårare än man tänkt sig. Även fast det inte gått så lång tid än blir man endå lika knäckt varje gång..   

Hej & Välkommen hit! Ja, det är inte lätt när man inte riktigt kan prata med sina vänner om något man längtar så mycket efter!

Jag ska hålla tummarna för er! Hur länge har du & din partner varit tillsammans? :)
  • JosefineBo
    josie skrev 2014-12-17 13:15:49 följande:

Hej! Jag är näästan lika unga som er (23år) Flört så jag hoppar in här! :) För jag har länge längtat efter barn och det kan vara svårt att prata om då många jämnåriga i min omgivning inte alls känner samma sak. 
    Är i full gång med bebis verkstaden, är inne på 5e försöket. Man tänker ju att bara för att man är ung ska det gå på en gång. Men tydligen är det svårare än man tänkt sig. Även fast det inte gått så lång tid än blir man endå lika knäckt varje gång..   

Välkommen! :)

Ja det är trist att inte kunna prata med någon, men då är de bra att ha denna tråd så man kan prata med tjejer som delar tankarna! Har bara blivit mer och mer sugen sen ja startade denna tråden och ser hur alla peppar och pushar varandra oavsett ålder och livssituation!
  • Lillasockan

Kan man haka på här?

Är 22 år, har två barn och planerar att börja försöka få ett tredje i april/maj nångång :) Spiralen åker ut i februari :)

• JosefineBo
    Lillasockan skrev 2014-12-18 08:46:54 följande:

Kan man haka på här?

Är 22 år, har två barn och planerar att börja försöka få ett tredje i april/maj nångång :) Spiralen åker ut i februari :)

Absolut!! Alla är välkomna här! Hur gamla är de andra barnen? :)
  • josie
    FiaFalk skrev 2014-12-17 14:39:37 följande:
    Hej & Välkommen hit! Ja, det är inte lätt när man inte riktigt kan prata med sina vänner om något man längtar så mycket efter!

Jag ska hålla tummarna för er! Hur länge har du & din partner varit tillsammans? :)
    Tack :D 

Vi har varit tillsammans i snart 5 år och gifta sedan 1 år tillbaka. Så nu är det på tiden för en liten :)
  • josie
    JosefineBo skrev 2014-12-17 15:39:56 följande:
    Välkommen! :)

Ja det är trist att inte kunna prata med någon, men då är de bra att ha denna tråd så man kan prata med tjejer som delar tankarna! Har bara blivit mer och mer sugen sen ja startade denna tråden och ser hur alla peppar och pushar varandra oavsett ålder och livssituation!
    Tack :)
    Ja jättekul att se att man verkligen inte är ensam! :D
  • KaffeTös

Hej! Jag hänger gärna med här!

Är 22år gammal men min sambo är 28. Har lääänge velat skaffa barn men situationen med jobb osv har inte varit rätt alltid (det är den väl kanske inte helt nu heller men bättre än förut). 

Slutade med mina mini-piller den 31 oktober och väntar nu in BIM på söndag. 

• FiaFalk
    KaffeTös skrev 2014-12-18 14:46:55 följande:

Hej! Jag hänger gärna med här!

Är 22år gammal men min sambo är 28. Har lääänge velat skaffa barn men situationen med jobb osv har inte varit rätt alltid (det är den väl kanske inte helt nu heller men bättre än förut). 

Slutade med mina mini-piller den 31 oktober och väntar nu in BIM på söndag. 

Hej, och välkommen hit! :)

Jag ska hålla tummarna för er!
  • JosefineBo

Måste fråga er tjejer en sak! Vad heter dina barn / eller vad har ni för namn i tanken? :)

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!