• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • maagdaaaa
    FiaFalk skrev 2014-12-16 16:40:21 följande:

& Välkommen hit!

Tack så mycket! :)

Ja ålder tycker jag verkligen bara är en siffra.

ja, gud vad vi hoppas på plus nu! Testade igår men fick neg :( så ska inte testa igen förens fredag igen, om inte tant röd hinner komma!
  • FiaFalk
    maagdaaaa skrev 2014-12-16 16:43:41 följande:

ja, gud vad vi hoppas på plus nu! Testade igår men fick neg :( så ska inte testa igen förens fredag igen, om inte tant röd hinner komma!

Jag ska hålla tummarna för er!
  • JosefineBo
    maagdaaaa skrev 2014-12-16 16:43:41 följande:

Välkommen! ????

Vad roligt, håller tummarna för er! Vill verkligen också börja försöka nu, men snart så och hoppas det går fort!
  • cassibassi

Nu är listan väldigt gammal, jag tror jag gjorde den för ett år sedan faktiskt och där är ju mycket som har hunnit ändras sedan dess. 
    Men det jag har skrivit på den är vad jag ansåg viktigt just då och så har jag skrivit upp vad respektive sak skulle komma att kosta från lite snabba googlingar.Sedan beror ju inköpen också på när under året barnet kommer.Och nu är det endast saker som behövs innan bebis ankomst.
    Var skeptiska när ni läser igenom den, för jag har säkerligen missat en del samt skrivit upp något som kan vara onödigt. 

Ute:
    Barnvagn 3 in 1 (Tako Jumper X)
    Åkpåse
    Täcke/filt för vagn
    Påslakanset till vagn
    Lakan till vagn

Sova:
    Spjälsäng
    Madrass till spjälsäng
    Täcke + kudde
    Bäddset + lakan ca 4 st
    Spjälskydd

Skötsel:
    Skötbord
    Skötbädd
    Förvaring
    Kräklappar
    Blöjor
    Våtservetter
    Blöjhink
    Puder
    Salva

Mat:
    Nappar
    Nappflaska 2-3 st
    Amningskupor
    Bröstsalva

Kläder:
    6-8 långärmade bodys
    6-8 Mjuka byxor
    6-8 par strumpor
    Mössa efter årstid
    Varm tröja/kofta
    Ute overall (om bebis kommer under höst och vinter)
    Vantar
    Tossor
    6-8 Pyjamasar
    Underställ t.ex strumpbyxor (om bebis kommer under höst och vinter)

Allt detta räknade jag ut skulle gå på 12 404 :-

• Esoada

Ska ni inte ha ett arbete och ordnad ekonomi först?

• FiaFalk

Tack för listan cassibassi! 12000 känns ju verkligen överkomligt!

• cassibassi
    Esoada skrev 2014-12-16 18:36:14 följande:

Jag jobbar 75% och min sambo är egen företagare. Så arbete och ekonomi är ordnat Glad
  • cassibassi
    FiaFalk skrev 2014-12-16 18:36:27 följande:

Tack för listan cassibassi! 12000 känns ju verkligen överkomligt!

Varsågod Glad Dock har det ändrats mycket sedan dess för min del så vi kommer att gå långt över det priset. Bara vagnen vi vill ha går på den summan nästan. 
    När jag skrev den listan var jag bara timanställd så jag räknade efter hur vår ekonomi såg ut då.
  • FiaFalk
    Esoada skrev 2014-12-16 18:36:14 följande:

Min särbo jobbar heltid i familjeföretaget & jag börjar jobba i januari & heltid när jag är klar med skolan i början av juni :)
  • FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-16 18:40:37 följande:

Varsågod  Dock har det ändrats mycket sedan dess för min del så vi kommer att gå långt över det priset. Bara vagnen vi vill ha går på den summan nästan. 

När jag skrev den listan var jag bara timanställd så jag räknade efter hur vår ekonomi såg ut då.

Ja det är klart, det kommer vi också! Men om man får ungefär allt det där exklusive barnvagn så tycker jag det kändes bra. Jag hade nog förväntat mig väldigt mycket mer haha :) Bra att jag startat ett bebiskonto haha ;)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!