• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Ztarduzt

Hoppar in lite fint! ^^ 
    Jag är 23, min sambo är 31. Vi försöker med första barnet och jag har nyss börjat tempa för att få reda på när äl är istället för att stressa med äl-tester :) 

undrar också vad som menas med hormonstimulerande preparat.. 

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • josie
    Ztarduzt skrev 2014-12-19 19:20:53 följande:

Hoppar in lite fint! ^^ 
    Jag är 23, min sambo är 31. Vi försöker med första barnet och jag har nyss börjat tempa för att få reda på när äl är istället för att stressa med äl-tester :) 

undrar också vad som menas med hormonstimulerande preparat.. 

välkommen :) 
    Vad spännande! Har ni försökt länge?
  • cassibassi

Jag märker av min äl på flytningarna (googla hur flytningarna ser ut kring äl) och jag har även börjat känna efter på livmodertappen (finns även der att googla). Förra månaden fick jag även väldigt ont, men det beror nog på tabletterna jag äter.

Jag äter hormonstimulerande (Pergotime) då jag har en sjukdom som gör att jag inte ägglossar normalt. Jag har ätit den två gånger nu. Jag har utskrivet till sex försök, har jag inte blivit gravid när jag ätit alla kurerna så blir det troligen vidare till ivf eller inseminaton.

Detta är alltså ett hjälpmedel då jag inte kan bli gravid på egen hand

• Maka94
    JosefineBo skrev 2014-12-18 22:57:14 följande:

Något du isåfall kommer vara glad över eller ej? Pojkvän osv? :)

lycka till i vilket fall!

Vi hade nog blivit väldigt glada båda två, men nu blev det inte så :) "råkade" dock fylla bebislådan med två plagg till idag.
  • josie
    JosefineBo skrev 2014-12-19 18:10:29 följande:

Cassi: måste bara fråga, hur känner man att man har äl? Varit skyddad i 5-6 år och har inget minne av att jag någonsin känt av en äl. :/ slutar med mina piller i februari så hoppas jag märker av en äl då!

jag har inte känt någon skillnad när jag åt p-piller, hade p-ring till ingenting. jag känner inte när jag har ägglossning eller ska ha mens heller oftast. Jättesvårt! 
  • Ztarduzt
    josie skrev 2014-12-19 21:46:30 följande:

välkommen :) 

Vad spännande! Har ni försökt länge?

Försökt sedan april, ska till kvinnokliniken i januari pga hugg i tjejmagen så får vi se om det är därför det inte vill ta sig. Börjat tempa för att kolla om jag har äl, men än så länge har jag ingen indikation att jag har det, så jag hoppas jag får pergotime och att dom hittar orsaken till smärtan :)

Själv då? :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2014-12-19 21:52:43 följande:

Jag märker av min äl på flytningarna (googla hur flytningarna ser ut kring äl) och jag har även börjat känna efter på livmodertappen (finns även der att googla). Förra månaden fick jag även väldigt ont, men det beror nog på tabletterna jag äter.

Jag äter hormonstimulerande (Pergotime) då jag har en sjukdom som gör att jag inte ägglossar normalt. Jag har ätit den två gånger nu. Jag har utskrivet till sex försök, har jag inte blivit gravid när jag ätit alla kurerna så blir det troligen vidare till ivf eller inseminaton.

Detta är alltså ett hjälpmedel då jag inte kan bli gravid på egen hand

Jag har aldrig flytningar, så jag misstänker att jag har som dig med att äl aldrig kommer. Tempen indikerar samma sak, får aldrig någon höjning. Hur fick du pergotime utskrivet?
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2014-12-20 03:08:50 följande:

Jag har aldrig flytningar, så jag misstänker att jag har som dig med att äl aldrig kommer. Tempen indikerar samma sak, får aldrig någon höjning. Hur fick du pergotime utskrivet?

Jag har min diagnos samt vi har försökt i 1,5 år. Kunde ifs få utskrivet direkt när jag fick min diagnos , fyra månader efter vi börjat på bebisverkstaden, men vi ville testa själv först. Vilket jag anser nu var slöseri på tid.
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2014-12-20 06:43:59 följande:

Jag har min diagnos samt vi har försökt i 1,5 år. Kunde ifs få utskrivet direkt när jag fick min diagnos , fyra månader efter vi börjat på bebisverkstaden, men vi ville testa själv först. Vilket jag anser nu var slöseri på tid.

Okej, menade mer av vem? BM, kvinnokliniken, läkare? Behöver kolla upp så jag verkligen har ägglossning och skulle underlätta om man visste vart man skulle vända sig.
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2014-12-20 12:37:23 följande:
    Okej, menade mer av vem? BM, kvinnokliniken, läkare? Behöver kolla upp så jag verkligen har ägglossning och skulle underlätta om man visste vart man skulle vända sig.
    Gyn-läkare
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!