• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • JosefineBo
    onlygirl skrev 2014-12-27 19:58:11 följande:
    Tack! Sitter på bussen på väg hem, fortfarande ingen mens i sikte, så jag springer helt klart in på pressbyrån o köper test. Ett för ikväll, ett för i morgonbitti för jag kan så inte vänta haha :)

Har du med bebisverkstad? :)
    Ja Södertälje är nära! :D

Åh håller tummarna för dig!!
  • onlygirl
    JosefineBo skrev 2014-12-27 20:32:11 följande:

Ja Södertälje är nära! :D

Åh håller tummarna för dig!!

Tog ett gravtest nyss som visade negativt, fick förvisso klämma fram urin haha (inte alls otålig, nejnej) så vi får väll se om den sabla mensen kommer. (Jag vill iiiiinte)
  • JosefineBo
    onlygirl skrev 2014-12-27 20:35:25 följande:
    Tog ett gravtest nyss som visade negativt, fick förvisso klämma fram urin haha (inte alls otålig, nejnej) så vi får väll se om den sabla mensen kommer. (Jag vill iiiiinte)
    Testa imorgon också, de första du gör, funkar oftast bättre då ;)

Nej håller tummarna på att mensen inte kommer för varken dig eller mig! :)
  • onlygirl
    JosefineBo skrev 2014-12-27 20:54:23 följande:

Testa imorgon också, de första du gör, funkar oftast bättre då ;)

Nej håller tummarna på att mensen inte kommer för varken dig eller mig! :)

När ska du testa dig? :)
  • JosefineBo

Tänkte att jag skulle ta första testet på nyår hihi och sen ett test vid den 6-7 januari. Eftersom jag inte har någon aning om när mensen är beräknad! Så ligger en del och hoppas att vi prickade in ÄL och att de blir positivt! :D

• onlygirl
    JosefineBo skrev 2014-12-27 21:01:50 följande:

Tänkte att jag skulle ta första testet på nyår hihi och sen ett test vid den 6-7 januari. Eftersom jag inte har någon aning om när mensen är beräknad! Så ligger en del och hoppas att vi prickade in ÄL och att de blir positivt! :D

guuud vad spännande! Känner att jag vill att du testar nu för att stilla min nyfikenhet hahah, har du fått några symptom so far? Skrattande
  • JosefineBo
    onlygirl skrev 2014-12-27 22:10:30 följande:
    guuud vad spännande! Känner att jag vill att du testar nu för att stilla min nyfikenhet hahah, har du fått några symptom so far? Skrattande
    Hihi jaa de är sååå spännande!!! :D

Nej inte än men äl var igår så de kanske är lite tidigt, men hoppas dom kommer så smått! Gud så nyfiken jag är på oss båda, vore kul å plussa typ samtidigt då vi är samma ålder å bor så nära!
  • FiaFalk
    onlygirl skrev 2014-12-27 19:58:11 följande:

Tack! Sitter på bussen på väg hem, fortfarande ingen mens i sikte, så jag springer helt klart in på pressbyrån o köper test. Ett för ikväll, ett för i morgonbitti för jag kan så inte vänta haha :)

Har du med bebisverkstad? :)

Ska sluta med mina p-piller efter min & pojkvännens resa i oktober, så runt början av november! Men själva bebisverkstaden börjar vi inte med förrän vid årsskiftet 2015/2016 , så om cirka ett år :)
  • snuffse
    Ztarduzt skrev 2014-12-27 20:23:31 följande:

BIM - 6, gråter nästan av smärta från högra äggledaren... Utomkvedshavandeskap eller mensen som laddar igång tro.. :(

Usch, det där låter inte helt bra... Hoppas att det ordnar upp sig så du får ditt plus nu :)
  • Ztarduzt
    snuffse skrev 2014-12-28 15:24:56 följande:
    Usch, det där låter inte helt bra... Hoppas att det ordnar upp sig så du får ditt plus nu :)
    Idag är jag smärtfri så jag hoppas det var ägget som fäste eller något bara ;P 
    en hel vetenskap om detta att bli gravid ju :/ trodde inte att det skulle vara såhär svårt. 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!