• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • snuffse

Det är inget vidare :/ nej, vad jobbgt! De är så sjukt jobbigt att missa ÄL, man är lixom ute den månaden på nåt sätt då tycker jag att det känns som. :/ Men jag håller tummarna för dig. Oj, då har ni försökt nästan lika länge som oss... Jag lider med dig, det är inget kul att komma till den där ett-års gränsen och man står kvar och stampar på samma fläck. Vi fick ju första pluset nu, men hoppas att det går snabbare och bättre gör er, för det här önskar jag inte någon...

• snuffse
    Ztarduzt skrev 2014-12-31 11:49:31 följande:

Oj, ja det måste vara jobbigt :s Tack! Vi går in på försök 10 om mensen kommer den 2/1, vilket den lär göra för vi missade äl, och enda chansen vi har är att simmarna överlevde i 5 dagar vilket känns på håret. Negativt test imorse också så.. Snart ett år sedan vi började.. :/

Och citeringen kom inte med på förra inlägget, typiskt! :P
  • Ztarduzt
    snuffse skrev 2014-12-31 12:52:15 följande:

Det är inget vidare :/ nej, vad jobbgt! De är så sjukt jobbigt att missa ÄL, man är lixom ute den månaden på nåt sätt då tycker jag att det känns som. :/ Men jag håller tummarna för dig. Oj, då har ni försökt nästan lika länge som oss... Jag lider med dig, det är inget kul att komma till den där ett-års gränsen och man står kvar och stampar på samma fläck. Vi fick ju första pluset nu, men hoppas att det går snabbare och bättre gör er, för det här önskar jag inte någon...

Ja, känns så typiskt att missa då man vet hur viktigt det är att pricka.. Min sambo tänker fortfarande "det kommer då det kommer" vilket är lite frustrerande då jag vet att det inte är så lätt att bli gravid.. Trodde inte det skulle vara såhär svårt alls, trodde jag skulle vara gravid inom 3 månader.. >.< känns som att man inte kommit någonstans, ett år har gått och man står på exakt samma punkt i livet. Jag hoppas det tar sig för dig direkt nu så ni slipper vänta på ett nytt plus :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • cassibassi

Jahapp, i måndags kom mensen en dag försenad. Började faktiskt nästan hoppas på att de faktiskt tagit denna gången och hade planerat att köpa graviditetstest direkt efter jobbet. Men tji fick jag för där kom tant röd! Slapp ta ett negativt test iallafall... På fredag börjar jag med kur nr 3 med Pergotime. Känns hopplöst nu faktiskt, tror helt ärligt inte att jag kan bli gravid på naturlig väg. Är övertygad om att vi kommer få ett provrörsbarn Obestämd Suck...

ajja... Gott nytt år på er!! Skål

• cassibassi

snuffse: Jag beklagar verkligen till missfall. Kan bara föreställa mig den känslan. Håller tummar och tår att det tar sig snart för er och går bättre nästa gång! Kram på dig Hjärta

• FiaFalk

Gott nytt år tjejer! 2015 är vårt år!

• snuffse
    Ztarduzt skrev 2014-12-31 13:13:53 följande:

Ja, känns så typiskt att missa då man vet hur viktigt det är att pricka.. Min sambo tänker fortfarande "det kommer då det kommer" vilket är lite frustrerande då jag vet att det inte är så lätt att bli gravid.. Trodde inte det skulle vara såhär svårt alls, trodde jag skulle vara gravid inom 3 månader.. >.< känns som att man inte kommit någonstans, ett år har gått och man står på exakt samma punkt i livet. Jag hoppas det tar sig för dig direkt nu så ni slipper vänta på ett nytt plus :)

Det där låter precis som min sambo! Han säger också att "det kommer när det kommer ", sjukt irriterande! Man tror ju att det ska vara så lätt, och så visar det sig vara jättesvårt istället... Livet är inte rättvist nånstans tyvärr, men det är bara och köra på ändå. Vi kommer fram till slut, vi har ett helt nytt år framför oss! :)
  • snuffse
    cassibassi skrev 2014-12-31 14:33:41 följande:

snuffse: Jag beklagar verkligen till missfall. Kan bara föreställa mig den känslan. Håller tummar och tår att det tar sig snart för er och går bättre nästa gång! Kram på dig 

Tack, det är inget som jag önskar någon annan, hoppas att det tar sig för er nu snabbt! Kram!
  • snuffse

Gott nytt år på er tjejer, och lycka till med bebis-bakande, vi ser väl fram emot flera fina plus det här året? :)

• Ztarduzt
    snuffse skrev 2015-01-01 02:59:31 följande:

Det där låter precis som min sambo! Han säger också att "det kommer när det kommer ", sjukt irriterande! Man tror ju att det ska vara så lätt, och så visar det sig vara jättesvårt istället... Livet är inte rättvist nånstans tyvärr, men det är bara och köra på ändå. Vi kommer fram till slut, vi har ett helt nytt år framför oss! :)

Dessa karlar! Tror inte dom förstår hur svårt det är.. Jag fick iaf bästa nyårslöftet. Sambon lovade att vi ska se till att sexa varje dag runt äl, vare sig han är trött eller inte ^^ förhoppningsvis slipper vi missa fler äl då och att det tar sig direkt :) detta år ska jag bli gravid, jag bryr mig inte om när ungen kommer, men innan nyår ska jag vara eller redan ha varit gravid. Punkt :D och det ska du också! :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!