• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • JosefineBo
    FiaFalk skrev 2014-12-28 19:42:44 följande:
    Ja, jag kan knappt vänta! Försöker intala mig själv att ett år går fort! Vi har ju så mycket att göra i år; jag blir klar med skolan i juni, skidsemester med pojkvännen & svärföräldrarna i februari, pojkvännen åker iväg på träningsläger i april, i oktober åker vi till Cypern & till den största nyheten: VI HAR BÖRJAT KOLLA PÅ HUS! Jag är helt till mig & sitter & planerar hur jag vill att allt ska se ut. Håller bara tummarna för att vi ska hitta ett hus vi älskar framåt sommaren :)
    Nej men Gud va kul!! Hoppas ni hittar något fint :D
  • FiaFalk
    JosefineBo skrev 2014-12-28 20:36:31 följande:

Nej men Gud va kul!! Hoppas ni hittar något fint :D

Ja! Det hoppas jag med! & både blivande mormor & farmor hintar om barnbarn & då tänker jag att "ja, snart så förhoppningsvis!" :D
  • snuffse

Så typiskt... jag som lagom började fatta det. Började blöda nu idag, så ett telefonsamtal till mvc och får tillbaka att de ringer upp i morgon. Fy sjutton :( Är fruktansvärt arg o ledsen just nu, hoppas att det inte är någon fara bara...

• siamgaro

Tycker inte att man är för ung om man bara vet vad man ger sig in på! Jag närmar mig 22 och min sambo är 20, det skiljer 1,5 år på oss och han är yngre, men så mogen och manlig att jag nästan smäller av. Här planerar vi inför bebis för fullt, men vill väl först veta att jag kan bli gravid då jag denna hösten fått två missfall, men vad jag har förstått så är detta inget ovanligt och man får helt enkelt vara glad att kroppen fungerar som den faktiskt gör. Vi kämpar i alla fall på här och hoppas ni alla unga har tur och att ni håller ihop och älskar varandra ovillkorligt i alla lägen!

• Ztarduzt
    snuffse skrev 2014-12-29 09:57:27 följande:

Så typiskt... jag som lagom började fatta det. Började blöda nu idag, så ett telefonsamtal till mvc och får tillbaka att de ringer upp i morgon. Fy sjutton :( Är fruktansvärt arg o ledsen just nu, hoppas att det inte är någon fara bara...

Ringer upp imorgon?! Är det sådär att något kan ha hänt vill man ju veta direkt. Förstår att du är orolig och jag hoppas innerligt att det bara är en blödning många får i början av graviditeten. När fostret är så pyttelitet fyller det inte upp livmodern och en "mens" kan smita förbi. Jag hoppas det är det!
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • snuffse
    Ztarduzt skrev 2014-12-29 12:35:48 följande:

Ringer upp imorgon?! Är det sådär att något kan ha hänt vill man ju veta direkt. Förstår att du är orolig och jag hoppas innerligt att det bara är en blödning många får i början av graviditeten. När fostret är så pyttelitet fyller det inte upp livmodern och en "mens" kan smita förbi. Jag hoppas det är det!

Japp... Det är tyvär ett stort område som de har upptag på, så det är hopplöst att få tider dit och till vanliga vc. Men håller med dig, jag vill verkligen veta, och det nu. Jag hopppas, tror och ber för att det bara är en liten blödning...
  • Ztarduzt
    snuffse skrev 2014-12-29 12:43:19 följande:

Japp... Det är tyvär ett stort område som de har upptag på, så det är hopplöst att få tider dit och till vanliga vc. Men håller med dig, jag vill verkligen veta, och det nu. Jag hopppas, tror och ber för att det bara är en liten blödning...

Just nu är jag glad att jag bor i en mindre stad... Jag ber med dig! Tur det är vanligt med en liten blödning i början, så man verkligen kan hoppas på det och veta att det troligtvis är så. Det är säkert ingen fara! Lugna ner dig för stress är verkligen inge bra för den lille! Tänk på annat och happy thoughts :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • JosefineBo
    snuffse skrev 2014-12-29 12:43:19 följande:
    De är säkert ingen fara!! Håller verkligen tummarna om att de bara är en liten blödning!
  • Emmaveronica

Hej får man hoppa in här trots barn ? :) jag är 19år, fyller 20 nu 2015, min sambo är 23 blir 24 och vi har en liten son på snart 2 månader, men sedan dag 1 har vi velat skaffa ett syskon ganska tätt iaf. Jag har velat vänta lite men känner nu att jag vill verkligen ha ett syskon till Elias.

Är det någon som plussat här än? :D alla lyckönskningar till er, det kommer gå skit bra ! /E

• snuffse
    Ztarduzt skrev 2014-12-29 13:14:52 följande:

Just nu är jag glad att jag bor i en mindre stad... Jag ber med dig! Tur det är vanligt med en liten blödning i början, så man verkligen kan hoppas på det och veta att det troligtvis är så. Det är säkert ingen fara! Lugna ner dig för stress är verkligen inge bra för den lille! Tänk på annat och happy thoughts :)

Vi bor på landet utanför en liten stad, men det är ett stort geografiskt område som de täcker upp ;) Tack! De ringde precis ifrån mvc, och de sa att det är normalt med liten blödning och trodde att det nog inte var någon fara, men att jag skulle ta det ganska lugnt iaf... jag lägger mig i sängen o glor på film tror jag. :)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!