• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Emmaveronica
    Ztarduzt skrev 2014-12-29 18:31:20 följande:
    Nä, jag vet :) har en moster där det skiljer 1år mellan varje barn, och jag själv vill ha max två år mellan varje, planen är 3 småttingar :) aah okej, hade hoppats du fått igång äl trots amning, för jag vill amma så länge jag kan (typ iallafall 6 månader) men hoppas äl kommer igång snabbt ändå. (gärna direkt ;))

Går det inte att amma så går det inte, men om jag lyckas och att mjölken är av bra kvalitet så ammar jag :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Okej ja då känner vi lite samma där :p ja, hade jag haft mer mjölk hade jag ammat fortfarande men shit happens.. :) ändå konstigt med tanke på att jag hade jätte mkt dom första dagarna och jag läckte från v18.. Men hur länge har ni försökt eller ska ni börja försöka ? :)
  • Emmaveronica
    Nä, jag vet :) har en moster där det skiljer 1år mellan varje barn, och jag själv vill ha max två år mellan varje, planen är 3 småttingar :) aah okej, hade hoppats du fått igång äl trots amning, för jag vill amma så länge jag kan (typ iallafall 6 månader) men hoppas äl kommer igång snabbt ändå. (gärna direkt ;))

Går det inte att amma så går det inte, men om jag lyckas och att mjölken är av bra kvalitet så ammar jag :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Okej ja då känner vi lite samma där :p ja, hade jag haft mer mjölk hade jag ammat fortfarande men shit happens.. :) ändå konstigt med tanke på att jag hade jätte mkt dom första dagarna och jag läckte från v18.. Men hur länge har ni försökt eller ska ni börja försöka ? :)
  • Emmaveronica

• Ztarduzt
    Emmaveronica skrev 2014-12-29 20:28:04 följande:

Känns bäst att "göra bort" småbarnstiden samtidigt med alla, och sen får dom mer gemensamt om dom är i samma ålder, oftast iallafall.. Kan man väl hoppas :p inget man kan göra åt, ersättning fungerar ju minst lika bra och amning är inte för alla heller. Ja det var skumt.. Undrar vart den tog vägen då.

Vi har försökt sedan april... Snart 1år, börjar få damp och BIM är 2jan, börjar bli äckligt sugen på kladdkaka vilket jag alltid blir dagarna innan mensen.. Så inget denna månad heller :(
  • Emmaveronica
    FiaFalk skrev 2014-12-29 20:24:57 följande:
    Hej & Välkommen hit! Åh vad mysigt med en liten! Jag är också inne på att ha barnen relativt tätt (när vi väl börjar, första bör ju komma först haha).

Var det i Borås du bodde? :) Jag bor i Varberg just nu, men flyttar upp till Alingsås till sommaren så då bor vi inte så långt ifrån varandra :)
    Tack ! :) ja de är underbart ! Skönt att det inte bara är jag haha :) jajjemen flyttade hit ifrån Sthlm den 14e februari :) det är himla fint i Varberg! Va där rätt mycket nu i somras vid havet:) va roligt! Men vart ligger Allingsås från Borås ? Geografi är inte min starka sida :p
  • Emmaveronica
    Ztarduzt skrev 2014-12-29 20:48:03 följande:
    Känns bäst att "göra bort" småbarnstiden samtidigt med alla, och sen får dom mer gemensamt om dom är i samma ålder, oftast iallafall.. Kan man väl hoppas :p inget man kan göra åt, ersättning fungerar ju minst lika bra och amning är inte för alla heller. Ja det var skumt.. Undrar vart den tog vägen då.

Vi har försökt sedan april... Snart 1år, börjar få damp och BIM är 2jan, börjar bli äckligt sugen på kladdkaka vilket jag alltid blir dagarna innan mensen.. Så inget denna månad heller :(
    Ja men precis ! Det skiljer 7 år mellan mig och min bror och vi har inte ett dugg gemensamt, tråkigt nog.

Ja men det kommer gå jätte bra :)

Få inte damp hehe de kan ta en stund, jag trodde att jag inte kunde bli gravid igen efter ett tidigt missfall för ca 3 år sedan, då vi haft oskyddat men inte hänt något. En dag så sa min sambo och våran gemensamma nära vän att jag var gravid, jag förnekade men sen hade dom köpt ett test i smyg och jovisst fasiken var jag gravid. Blev så chockad så jag sagt bara tyst och kollade på det haha. Äter du folsyra? Håller tummarna att det är ett plus och inte mensen som är påväg ! :)
  • Ztarduzt
    Emmaveronica skrev 2014-12-30 00:03:53 följande:
    Ja men precis ! Det skiljer 7 år mellan mig och min bror och vi har inte ett dugg gemensamt, tråkigt nog.

Ja men det kommer gå jätte bra :)

Få inte damp hehe de kan ta en stund, jag trodde att jag inte kunde bli gravid igen efter ett tidigt missfall för ca 3 år sedan, då vi haft oskyddat men inte hänt något. En dag så sa min sambo och våran gemensamma nära vän att jag var gravid, jag förnekade men sen hade dom köpt ett test i smyg och jovisst fasiken var jag gravid. Blev så chockad så jag sagt bara tyst och kollade på det haha. Äter du folsyra? Håller tummarna att det är ett plus och inte mensen som är påväg ! :)
    Oh.. här skiljer det sig 2 år mellan mig och min syster, vi hade jättekul ihop som barn, sen skiljer det sig 11 år på mig och min lillebror och sedan 19 år på mig och yngsta systern ;P sen har jag lite bonussyskon på det också :) 

När jag var 15 hade jag oskyddat i ett år, blev inte gravid, sedan när jag var runt 17 hade jag oskyddat i 6 månader, blev inte gravid och nu snart ett år och ingenting. tror något står lite knepigt till där nere, ärligt. Kan inte skylla på karln heller då det varit 3 olika killar och en av dom väntar sitt tredje barn atm. Känns lite hopplöst just nu, men ska iaf till kvinnokliniken den 14jan så jag hoppas jag kan få pergo, så kanske jag blir gravid i feb och får en bebbe i november. :) Jadu, bakade en kladdkaka, tog en tugga och typ "uäh, wtf" - smakade som den ska men lusten att äta den försvann helt efter att ha käkat lite lite av smeten (som faktiskt är godast), men är ju fortfarande massa dagar kvar till bim så man har ju ändå en liten förhoppning att det är något där inne. bara hålla koll på tempen så ser jag dagen mensen kommer (eller förhoppningsvis inte kommer) ;D
  • Ztarduzt

Glömde svara att jag äter folsyra, magnesium, vitamin B&D :)

• snuffse

Nähe hörrni, det här blev ingen rolig natt... Åkte till akuten efter smärta och värre blödning och fick konstaterat missfall/kemisk graviditet. :(

• JosefineBo
    snuffse skrev 2014-12-30 01:22:24 följande:

Nähe hörrni, det här blev ingen rolig natt... Åkte till akuten efter smärta och värre blödning och fick konstaterat missfall/kemisk graviditet. :(

Åh nej!! Stackaren :( Lider med dig.. Vi finns här för dig
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!