• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • snuffse
    JosefineBo skrev 2014-12-29 15:31:24 följande:

De är säkert ingen fara!! Håller verkligen tummarna om att de bara är en liten blödning!

Tack! Jag hoppas på det!
  • JosefineBo
    Emmaveronica skrev 2014-12-29 15:43:08 följande:

Hej får man hoppa in här trots barn ? :) jag är 19år, fyller 20 nu 2015, min sambo är 23 blir 24 och vi har en liten son på snart 2 månader, men sedan dag 1 har vi velat skaffa ett syskon ganska tätt iaf. Jag har velat vänta lite men känner nu att jag vill verkligen ha ett syskon till Elias.

Är det någon som plussat här än? :D alla lyckönskningar till er, det kommer gå skit bra ! /E

välkommen hit! Va roligt att ni redan vill ha ett syskon! Var bor ni? :)
  • JosefineBo

Åh hörni! Måste prata med er och fall någon kan svara på detta.. Slutade med preventivmedel 11/12 och försökt skaffa barn sedan mensen slutade då och har haft sex ofta. Men nu till de konstiga, senaste veckan så blir jag typ inte våt! De går inte, oavsett hur kåt jag är! Ja har egentligen hur lätt som helst att bli våt men nu går det inte! Oavsett vad så blir jag inte våt. Blir lite vattning som mest, inte mer än det.

Fick en klitorisorgasm (ursäkta för förmycket information) och vart inte ens våt då! Vilket jag alltid blir!

Har dessutom haft värk på vänstra sidan av magen..

Vet någon vad allt kan bero på? :(

• JosefineBo

Åh hörni! Måste prata med er och fall någon kan svara på detta.. Slutade med preventivmedel 11/12 och försökt skaffa barn sedan mensen slutade då och har haft sex ofta. Men nu till de konstiga, senaste veckan så blir jag typ inte våt! De går inte, oavsett hur kåt jag är! Ja har egentligen hur lätt som helst att bli våt men nu går det inte! Oavsett vad så blir jag inte våt. Blir lite vattning som mest, inte mer än det.

Fick en klitorisorgasm (ursäkta för förmycket information) och vart inte ens våt då! Vilket jag alltid blir!

Har dessutom haft värk på vänstra sidan av magen..

Vet någon vad allt kan bero på? :(

• Emmaveronica
    JosefineBo skrev 2014-12-29 17:03:21 följande:
    välkommen hit! Va roligt att ni redan vill ha ett syskon! Var bor ni? :)
    Tack :) ja hehe, många tycker det är för tidigt men vi vill ha syskonen nära, men hoppas inte på för mycket då vi hade oskyddat i 1,5 år innan det tog sig (försökte dock inte utan både har varit inne på barn och sagt att blir det så blir det) vi bor i Borås :) du då ? :)
  • Ztarduzt
    snuffse skrev 2014-12-29 16:00:44 följande:

Vi bor på landet utanför en liten stad, men det är ett stort geografiskt område som de täcker upp ;) Tack! De ringde precis ifrån mvc, och de sa att det är normalt med liten blödning och trodde att det nog inte var någon fara, men att jag skulle ta det ganska lugnt iaf... jag lägger mig i sängen o glor på film tror jag. :)

Ah, I see! Här har vi mvc på typ alla vc så finns en del att välja på :)

Men gud vad skönt med svar, och då var det ju som vi trodde! :D haha, bra anledning till att slappa iallafall och låta sambon ta hand om hemmet ;)

Sa dom om du ska komma in eller ringa igen? Eller ska du bara avvakta tillsvidare?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Hej får man hoppa in här trots barn ? :) jag är 19år, fyller 20 nu 2015, min sambo är 23 blir 24 och vi har en liten son på snart 2 månader, men sedan dag 1 har vi velat skaffa ett syskon ganska tätt iaf. Jag har velat vänta lite men känner nu att jag vill verkligen ha ett syskon till Elias.

Är det någon som plussat här än? :D alla lyckönskningar till er, det kommer gå skit bra ! /E

Jag förstår dig faktiskt, vill också ha barnen nära inpå och då vi försökt i snart 1 år kommer vi börja baka syskon rätt tätt inpå. Ammar du eller har ni flaska och har du fått igång äl igen? :)

sry för massa frågor ^^
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Emmaveronica
    Ztarduzt skrev 2014-12-29 17:44:55 följande:
    Jag förstår dig faktiskt, vill också ha barnen nära inpå och då vi försökt i snart 1 år kommer vi börja baka syskon rätt tätt inpå. Ammar du eller har ni flaska och har du fått igång äl igen? :)

sry för massa frågor ^^
    Va skönt hehe det är många som inte förstår :p förstår det :) jag ammade dom första dagarna, men eftersom han hade så svårt att ta bröstet och blev så arg när han inte kunde ta den på en gång så han blev ointresserad, så började pumpa men sen sina mjölken och nu äter han ersättning. :) jag tror den kom som den ska nu för någon vecka sedan sen kom mensen, lika många dagar som vanligt och samma mängd typ, så tror det är som innan igen :)

Haha ingen fara ! Ska du amma om du har möjlighet sen när det är dags ? :)
  • Ztarduzt
    Emmaveronica skrev 2014-12-29 17:55:30 följande:

Va skönt hehe det är många som inte förstår :p förstår det :) jag ammade dom första dagarna, men eftersom han hade så svårt att ta bröstet och blev så arg när han inte kunde ta den på en gång så han blev ointresserad, så började pumpa men sen sina mjölken och nu äter han ersättning. :) jag tror den kom som den ska nu för någon vecka sedan sen kom mensen, lika många dagar som vanligt och samma mängd typ, så tror det är som innan igen :)

Haha ingen fara ! Ska du amma om du har möjlighet sen när det är dags ? :)

Nä, jag vet :) har en moster där det skiljer 1år mellan varje barn, och jag själv vill ha max två år mellan varje, planen är 3 småttingar :) aah okej, hade hoppats du fått igång äl trots amning, för jag vill amma så länge jag kan (typ iallafall 6 månader) men hoppas äl kommer igång snabbt ändå. (gärna direkt ;))

Går det inte att amma så går det inte, men om jag lyckas och att mjölken är av bra kvalitet så ammar jag :)
  • FiaFalk

Hej & Välkommen hit! Åh vad mysigt med en liten! Jag är också inne på att ha barnen relativt tätt (när vi väl börjar, första bör ju komma först haha).

Var det i Borås du bodde? :) Jag bor i Varberg just nu, men flyttar upp till Alingsås till sommaren så då bor vi inte så långt ifrån varandra :)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!