• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Maka94

Tänk att det redan är 1 januari. Tänk att det är 2015. Året då jag förhoppningsvis får bära vår lilla skatt i magen. Om lite drygt 4månader kanske vi börjar försöka. Det känns både så nära samtidigt som det känns som en evighet!

• obalanserad

Beräknad mens idag.. Inga känningar än, senaste två dagarna har det gjort ont i magen när jag skrattar/hostar/nyser. Så vi får se om det är mensen på g

• ticcer

Hej, hoppar gärna in här :) jag är 20 och sambon min är 22 :) vi har försökt sen i Juni 2014 och blev gravida i oktober men det slutadd tyvärr i mf i vecka6+6 :) på julafton kom första mensen sen mf och väntar nu på äl som beräknas vara den 13/1 dock äter jag nu bidrottninggele så förhoppningsvis kommer den tidigare :)

• emvs

Vad tror ni tjejer mensen ska komma imorgon o tog det här nyss är det ett spöksträck bara??
  • obalanserad
    emvs skrev 2015-01-02 00:31:09 följande:

phpgeqzBt07257.jpg

Vad tror ni tjejer mensen ska komma imorgon o tog det här nyss är det ett spöksträck bara??

Tror det är ett plus!! Testa igen imorgon bitti eller om 2 dagar! Vågar mig nästan på ett grattis :)
  • Ztarduzt
    ticcer skrev 2015-01-01 23:36:51 följande:

Hej, hoppar gärna in här :) jag är 20 och sambon min är 22 :) vi har försökt sen i Juni 2014 och blev gravida i oktober men det slutadd tyvärr i mf i vecka6+6 :) på julafton kom första mensen sen mf och väntar nu på äl som beräknas vara den 13/1 dock äter jag nu bidrottninggele så förhoppningsvis kommer den tidigare :)

Välkommen! Tråkigt med missfall, hoppas nästa gång slutar bättre för er! :)

Jag har funderat på bidrottninggele, men har inte fått klartecken på vad den gör riktigt..gör den cykeln kortare eller vad? :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

BIM imorgon, känner mig bara uppblåst men inga andra symtom på mens förutom stor drop i temp. Negativt test igår så känns kört, siktar in mig på äl runt 18/1 och oktober-bebis! :)

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • emvs
    obalanserad skrev 2015-01-02 00:46:30 följande:

Tror det är ett plus!! Testa igen imorgon bitti eller om 2 dagar! Vågar mig nästan på ett grattis :)

Om det nu är ett plus så e jag jätte orolig eftersom jag drack igår på nyår är det farligt e i vecka 5 4+0 isf??
  • obalanserad
    emvs skrev 2015-01-02 00:54:14 följande:
    Om det nu är ett plus så e jag jätte orolig eftersom jag drack igår på nyår är det farligt e i vecka 5 4+0 isf??
    Gjorde jag med och har beräknad mens typ nu.. Tror inte de borde vara någon fara. Fostret får ju näring från gulsäcken eller va de heter fram till ungefär vecka 12 då moderkakan bildas.. Tror inte det är någon fara faktist..
  • snuffse
    Ztarduzt skrev 2015-01-01 12:51:59 följande:

Dessa karlar! Tror inte dom förstår hur svårt det är.. Jag fick iaf bästa nyårslöftet. Sambon lovade att vi ska se till att sexa varje dag runt äl, vare sig han är trött eller inte ^^ förhoppningsvis slipper vi missa fler äl då och att det tar sig direkt :) detta år ska jag bli gravid, jag bryr mig inte om när ungen kommer, men innan nyår ska jag vara eller redan ha varit gravid. Punkt :D och det ska du också! :)

Vilket bra nyårslöfte! :) Jag tycker att det låter som en jättebra plan, ny är det vårt år tycker jag! Både du o jag ska sitta där med bebisar, i magen eller ej nästa nyår/jul ;) Fast sambon och jag har pratat om att ta en paus i bebis-bakandet, dels för att vi gifter oss i augusti, och dels för att det tar rätt hårt på psyket. Men ingen paus än! Vi kör minst en månad till. :)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!