• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-09 23:49:16 följande:
    Okej, skumt :/ min känns utebliven också :s

Vad bra! Du kan ju behöva betydligt högre dos, läst att lägsta är 25 och högsta 150,så är enorm skillnad :) lycka till! :D
    Jobbigt när det blir så! Men jag ska försöka att inte gå runt och tänka på det nu, för då tar det väl ännu längre tid innan den kommer. Fick världens mensvärk igår kväll så det kanske är på gång iallafall. Nu vill man ju bara att den ska komma.

Ja,, precis! Känns ändå skönt att vi får gå dit och kolla så att dom faktiskt kan se med en gång vad som behövs. Stort tack! :)
  • Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-10 11:36:34 följande:

Jobbigt när det blir så! Men jag ska försöka att inte gå runt och tänka på det nu, för då tar det väl ännu längre tid innan den kommer. Fick världens mensvärk igår kväll så det kanske är på gång iallafall. Nu vill man ju bara att den ska komma.

Ja,, precis! Känns ändå skönt att vi får gå dit och kolla så att dom faktiskt kan se med en gång vad som behövs. Stort tack! :)

Bim+8 och skengravid... Suck :/ en kompis som inte ens vet att vi försöker säger att jag är gravid vilket känns tungt då jag vet att jag inte är det :( hoppas hoppas på mens nudå så du får börja kuren :)

Ja, hade varit surt om man får kurer som är för svaga och inte vet om det, allt beror ju på hur man reagerar på hormoner :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-10 12:19:36 följande:
    Bim+8 och skengravid... Suck :/ en kompis som inte ens vet att vi försöker säger att jag är gravid vilket känns tungt då jag vet att jag inte är det :( hoppas hoppas på mens nudå så du får börja kuren :)

Ja, hade varit surt om man får kurer som är för svaga och inte vet om det, allt beror ju på hur man reagerar på hormoner :)

Man blir så frustrerad ibland! Rynkar på näsan Tycker det känns som att alla runt omkring en blir gravida titt som tätt och man själv kämpar på, i tysthet liksom.

Har ni några närstående som vet om att ni försöker? Vi har nämligen inte berättat för någon, förutom sambons mamma som vet att jag inte tar p-piller längre. Tycker det är så jobbigt när folk tar upp det och frågar om vi inte funderat på det eller skämtar till det med typ "men nu är det väl ändå dags för er två". Och så sitter man där och får hålla masken. Tycker det är så himla frustrerande..

• Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-10 14:57:30 följande:

Man blir så frustrerad ibland!  Tycker det känns som att alla runt omkring en blir gravida titt som tätt och man själv kämpar på, i tysthet liksom.

Har ni några närstående som vet om att ni försöker? Vi har nämligen inte berättat för någon, förutom sambons mamma som vet att jag inte tar p-piller längre. Tycker det är så jobbigt när folk tar upp det och frågar om vi inte funderat på det eller skämtar till det med typ "men nu är det väl ändå dags för er två". Och så sitter man där och får hålla masken. Tycker det är så himla frustrerande..

Ja, det är så surt!

Nej, ingen vet alls, inte ens familjen.. Känns bäst så, så slipper man frågan varför det tar sån tid. Och ja, frågan "när ska ni skaffa barn då?" är inte så rolig att få :/ man känner sig värdelös som aldrig blir gravid.. Suck :(
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • obalanserad
    JosefineBo skrev 2015-01-11 15:28:57 följande:

BIM +4 idag och inga tecken på att mensen är på väg men negativt test också! :(

Samma här men BIM+10
  • Ztarduzt
    JosefineBo skrev 2015-01-11 15:28:57 följande:

BIM +4 idag och inga tecken på att mensen är på väg men negativt test också! :(

obalanserad skrev 2015-01-11 15:40:15 följande:

Samma här men BIM+10

Samma här, men BIM+9... Skum månad detta :S
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-10 15:28:35 följande:
    Ja, det är så surt!

Nej, ingen vet alls, inte ens familjen.. Känns bäst så, så slipper man frågan varför det tar sån tid. Och ja, frågan "när ska ni skaffa barn då?" är inte så rolig att få :/ man känner sig värdelös som aldrig blir gravid.. Suck :(
    Ja, man gör ju det.. Har en riktig skitdag idag. Har funderat mycket kring mina test som visade falskt resultat och kring gynbesöket och att mensen inte tycks komma nu när man bara väntar på det, och mitt i allt detta så har en bekant till mig fått barn nu i dagarna och la upp bild på bebisen nu under kvällen. Skäms över att det är något som typ provocerar mig? Jag vill helst avfölja varenda människa på sociala medier som har barn när jag har såna här dagar. Känner mig så hemsk som ens tänker så.. :(
  • Maka94

Känslan när jag och min sambo tittar på varann nu, det bara gnistrar och vi känner lyckan båda två. Snart är majmånad här, snart är det våran tur att börja försöka. Den här tiden får oss att komma så mycket närmre varann:)

• Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-11 18:50:31 följande:

Ja, man gör ju det.. Har en riktig skitdag idag. Har funderat mycket kring mina test som visade falskt resultat och kring gynbesöket och att mensen inte tycks komma nu när man bara väntar på det, och mitt i allt detta så har en bekant till mig fått barn nu i dagarna och la upp bild på bebisen nu under kvällen. Skäms över att det är något som typ provocerar mig? Jag vill helst avfölja varenda människa på sociala medier som har barn när jag har såna här dagar. Känner mig så hemsk som ens tänker så.. :(

Det är normalt att känna så, vill bara skrika då mamma pratar om min brors kommande bebis, hur hans sambos graviditet är osv.. Hon vet inte att vi försöker med det känns så hårt liksom, jag vill inte höra om det och vill inte se massa bilder på bebisar heller...

Jag kommer aldrig lägga ut bilder på mitt barn som alla andra gör, kanske något men inte hela tiden. Man blir smått less faktiskt. Jag hoppas allt känns bättre när man är gravid och sedan har en liten :)

CD 41, BIM +9 och negativt test, känns lite olustigt. :(
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!