Ztarduzt skrev 2015-01-11 19:19:03 följande:
Det är normalt att känna så, vill bara skrika då mamma pratar om min brors kommande bebis, hur hans sambos graviditet är osv.. Hon vet inte att vi försöker med det känns så hårt liksom, jag vill inte höra om det och vill inte se massa bilder på bebisar heller...
Jag kommer aldrig lägga ut bilder på mitt barn som alla andra gör, kanske något men inte hela tiden. Man blir smått less faktiskt. Jag hoppas allt känns bättre när man är gravid och sedan har en liten :)
CD 41, BIM +9 och negativt test, känns lite olustigt. :(
Fy! Kan bara tänka mig hur det måste kännas! Min sambos syster fick barn precis innan jul och jag kom med tusen olika ursäkter för att slinka undan ett besök där, men fick åka med sen iallafall för att inte göra sambon besviken. Kände mig så sjukt dum när jag satt där och sa att jag inte ens ville hålla bebisen en stund, och så kom givetvis systern med kommentaren: "Visst är han söt? Nästan så ni blir sugna på en egen, va?". Satt med tårar i ögonen på resan hem sen..
Har du också oregelbunden mens? Eller är det första gången du går över tiden så mycket? Det suger verkligen när det hela tiden visar negativt på testerna också!
Jag vet inte vad jag ska tro om mina. Har haft stunder sen i fredags kväll nu med mensvärk, fast bara korta "anfall" typ och ingen mens har kommit. Tycker jag är svullen på magen precis under naveln men jag vet inte om jag inbillar mig bara. Det är mina positiva tester som ställer till det för mig tror jag. Kan inte riktigt släppa tanken helt på varför det blir plus om det ändå inte är något.. Och att gyn ändå lät lite osäker under undersökningen. Hon kunde ju inte säga helt säkert att vi inte var gravida utan fick titta två gånger och velade lite typ, att det kanske var för tidigt att se, om vi blivit gravida för en-två veckor sen. Känns dock helt omöjligt att vi skulle plussa den 5/1 när vi hade sex på Lucia och sen inte igen förrän nån gång mellan den 29/12 - 2/1. Känns ju omöjligt att plussa så starkt som jag gjorde en vecka efter befruktning isåfall? Om det är så man räknar?
ÅH! Man blir ju helt galen på det här, haha.