• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • JosefineBo
    obalanserad skrev 2014-12-15 21:40:21 följande:
    Bor också i Sthlm området! Vi får ha kontakt! Vore roligt :)

Ja men verkligen!! Vore superkul! Tyst

Ja då är det du och jag som är de "yngre" jag tar studenten nu i sommar och du nästa va? 

• JosefineBo
    FiaFalk skrev 2014-12-15 21:46:30 följande:
    Ja, då är du yngst här! :) Det är klart att vi ska stötta varandra & vara bollplank, vi är ju alla på väg mot samma mål :) Gillar att vi har en så mysig stämning i den här tråden :)
    Ja verkligen himla mysig, känns redan som lite nya vänner. Alla har samma mål och peppar varandra! Känns bra att ha någon att prata med om det, när man inte har någon (iallafall jag) i verkliga livet att prata om det, utom min sambo då! Oskyldig
  • obalanserad
    JosefineBo skrev 2014-12-15 22:12:46 följande:

Ja men verkligen!! Vore superkul! Tyst

Ja då är det du och jag som är de "yngre" jag tar studenten nu i sommar och du nästa va? 

Ja precis! Skitbra! :)
  • obalanserad
    FiaFalk skrev 2014-12-15 21:46:30 följande:
    Ja, då är du yngst här! :) Det är klart att vi ska stötta varandra & vara bollplank, vi är ju alla på väg mot samma mål :) Gillar att vi har en så mysig stämning i den här tråden :)
    Helt fantastiskt ton i den här tråden! Känns jättebra :)
  • JosefineBo

Ooh, inom ett år kanske vi alla sitter här med en liten bebis. Håller verkligen tummarna för er alla att allt går som det ska! GravidHjärta

Den längtan att sitta där i soffan en kväll och mysa med bebis och pojkvän, dröm för mig just nu och kan verkligen inte tänka på något annat!! Vill försöka nu med en gång, men är fortfarande nervös och rädd ändå!

• jfaericsson

Hoppar in här, är 18 år och har sambo som är 23 år.
    Kan verkligen inte vänta tills tiden är inne för bebis här :D Han har fast jobb i Norge och jag har extrajobb inom städ på ett hotell. Vi bor tillsammans sen ett år tillbaka i en stor etta med två missar. 
    Haft barnlängtan så länge jag kan minnas och sambon längtar minst lika mycket. Men går ju sista året på gymnasiet och ska väl försöka hinna jobba lite innan graviditet :) 
    Kul med en positiv tråd för unga!

• JosefineBo

Jfaericsson: Då låter ni som oss!! Går ju också sista året nu men ska ändå börja försöka i februari någongång, kanske inte alls går som planerat å ja kan fortsätta på jobbet jag har nu ganska många månader till då! Men självklart hoppas jag på ett plus på stickan rätt fort så vi blir föräldrar i höst! Vore en dröm! Tänkte mycket på fall det är en bra tid nu osv, men vad spelar det egentligen för roll om jag tex får dricka på studenten eller ej? Inte så stor roll. Ett barn kommer ju vara det bästa man får! Skulle inte kunnat skaffa barn tidigare eftersom jag inte känt mig redo och vill ändå kunna gå ut gymnasiet klart, vilket jag hinner nu i vilket fall!!

Så glad över hur positiva och mysigt vi har här inne på tråden och så glad för alla eras skull å hoppas att plusset kommer snart för er som försökt länge och att plusset kommer så fort vi som inte börjat än börjar!! :)

• FiaFalk
    JosefineBo skrev 2014-12-15 22:14:33 följande:

Ja verkligen himla mysig, känns redan som lite nya vänner. Alla har samma mål och peppar varandra! Känns bra att ha någon att prata med om det, när man inte har någon (iallafall jag) i verkliga livet att prata om det, utom min sambo då! 

Ja det gör det. Precis! Det tycker jag med, jag har ingen heller förutom min pojkvän :)
    jfaericsson skrev 2014-12-15 23:02:01 följande:

Hoppar in här, är 18 år och har sambo som är 23 år.

Kan verkligen inte vänta tills tiden är inne för bebis här :D Han har fast jobb i Norge och jag har extrajobb inom städ på ett hotell. Vi bor tillsammans sen ett år tillbaka i en stor etta med två missar. 

Haft barnlängtan så länge jag kan minnas och sambon längtar minst lika mycket. Men går ju sista året på gymnasiet och ska väl försöka hinna jobba lite innan graviditet :) 

Kul med en positiv tråd för unga!

Välkommen hit! Då är du också bland de yngsta här! När ungefär planerar ni barn? Efter att du tagit studenten ungefär? :)
  • cassibassi

Åh vad roligt att läsa att vi är så många unga som faktiskt planerar att skaffa våra barn. Tycker annars att de flesta unga föräldrarna har "råkat" bli med barn. 
    Jag har alltid velat kunna säga till mina barn att de var planerade, och inte en olyckshändelse. (Inte för att man älskar sitt barn mindre för att de inte var planerat, men det låter finare på något sätt att kunna säga att barnet var mer än önskat)

Hur länge har ni varit tillsammans med era partners? Glad

• FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-16 12:27:49 följande:

Åh vad roligt att läsa att vi är så många unga som faktiskt planerar att skaffa våra barn. Tycker annars att de flesta unga föräldrarna har "råkat" bli med barn. 

Jag har alltid velat kunna säga till mina barn att de var planerade, och inte en olyckshändelse. (Inte för att man älskar sitt barn mindre för att de inte var planerat, men det låter finare på något sätt att kunna säga att barnet var mer än önskat)

Hur länge har ni varit tillsammans med era partners? 

Det är jätteroligt! Ja, precis, det verkar vara mycket sådant.

Vi har vart tillsammans i "bara" 5 månader. Har känt varandra sen vi var små & har alltid gått i samma klass. I nian sa jag till min kusin att jag var säker på att han & jag skulle gifta oss haha. Vi har varit tillsammans tidigare, men när vi började gymnasiet på olika orter (60 mil ifrån varandra) så gjorde vi slut. Vi hittade tillbaka till varandra i april i år & dejtade ett par månader innan vi bestämde att vi måste ha ett datum & det blev 22 juli :) Har alltid hoppats att vi skulle hitta tillbaka till varandra & det gjorde vi! Jag har alltid vetat att vi det skulle bli han & jag i slutändan :)

& du då? :)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!